12 Reacties

2 jaar geleden
Als je het hebt over groot verschil is die er wel degelijk en dan vooral in de (natuurlijke) suikers. In de Olvarit potjes zitten mega veel suikers.
Wat je kan proberen is bijvoorbeeld geprakte nectarine of perzik. Is zoet en zacht. Of advocado geprakt… is ook zacht en wat vettig. L
Die van ons wil persee geen gepureerde spulletjes als het ‘vers’ is. Dus dan prak ik het wat waardoor er nog een beetje structuur in zit.

2 jaar geleden
Of het heel erg veel kwaad kan weet ik niet. Al kies ik er niet voor om het standaard te geven. Hier alleen in nood als ik niks heb voorbereid of het vergeten ben uit de vriezer te halen.
Mijn zoontje krijgt alles vers. In de potjes zitten veel suikers en toevoegingen. En zijn een groot verschil met verse groenten en fruit. Ze maken alles lekkerder dan het in werkelijkheid is. Zo went je kindje niet aan de echte smaken. En dit kan later ook problemen geven. Ook vind ik dat er weinig variatie zit in de keuze van die potjes.

2 jaar geleden
Onze dochter had dit ook vooral met de groentenpapjes zelfgemaakt en uit het potje. Het lag haar vooral aan de textuur denk ik, de potjes zijn heel “liquide” en een goed gemengde pap terwijl als ik het zelf maakte leek het meer op puree een wat dikkere textuur. Nu doe ik de groenten niet meer in de blender maar mix ik ze met een staafmixer en nu eet ze even graag de zelfgemaakte hapjes en worden potjes enkel in nood gegeven.

2 jaar geleden
Uiteindelijk worden ze ook groot met potjes maar ik maak alles vers. Dit vanwege de zaken die ze er allemaal extra in stoppen en zodat hij de echte smaak goed leert kennen van zijn eten. Neemt niet weg dat ik uit gemak soms onderweg een potje pak, of op vakantie bv.
Wat ook al genoemd wordt; heb je al eens een staafmixer geprobeerd ipv een blender? Maakt het wat dikker en grover.

2 jaar geleden
Wij hebben ook een poos potjes gegeven, alleen nu begint ze ook vers te lusten. Het helpt om het (met wat water) goed glad te pureren. Harde fruitsoorten evt wat voorkoken. Ik ga dan over een maandje proberen het iets minder fijn te pureren.
Maar zit er echt zoveel verschil tussen? Bij de ingrediënten op de potjes staan meestal geen gekke dingen en geen toegevoegd suiker. Naar mijn idee kan je dit ook best geven als je dat makkelijker vindt, maar ik kan het mis hebben...
Ik ben het oudste kind thuis, vers eten gehad van mijn ouders maar nu snoep ik best veel 🙈
Mijn jongste broertje heeft meer potjes gehad en snoept juist bijna nooit. Hij heeft dus wel gewoon goed leren eten.
Ik heb geen idee of een baby van 7 maanden al een heel potje mag eten. Ligt denk ik ook aan zijn eigen eetlust en of hij daarnaast ook genoeg melkvoeding nog opdrinkt.

2 jaar geleden
Onze dochter van 7 maanden wil ook alleen potjes, omdat dat echt helemaal glad gepureerd is. Ik krijg het zelf niet zo.
Ik maak me er niet zo'n zorgen om. Dit is ons 3e kindje en elk kindje reageert anders. 1e was ook zo, 2e at met 7,5 al bijna alles. Kan echt geen kwaad als ze wat langer potjes krijgen volgens mij. Mijn dochtertje is niet zo hongerig en wil geen hele potjes, maar als je zoontje dit wel wil zou ik dit gewoon doen. Dan kun je uiteindelijk ook gaan minderen met borst/flesvoeding

2 jaar geleden
Reactie op Nietepiet1992
Hier ook gewoon potjes hoor, ben zelf ook groot geworden met potjes..😊
En hier eet hij sommige potjes helemaal op en sommige wat minder.