9 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een maand terug de waterpokken gehad. Mijn man heeft het ook niet gehad als kind en heeft de waterpokken nu ook niet gekregen! Even als geruststelling. Je kan bellen, maar het heeft geen haast. Zou ook niet weten wat de verloskundige eraan zou kunnen doen?

3 jaar geleden

Bedankt voor je reactie! Ja ik heb ook geen idee of ze iets doen, maar voor een zwangere vrouw die zelf geen waterpokken heeft gehad kan het zowel voor de baby en als de vrouw zelf gevaarlijk zijn. Ik denk ook dat de kans erg klein is, maar ik ben toch wel wat voorzichtiger en sneller onzekerder nu ik zwanger ben🙈

3 jaar geleden

Ik heb ook geen waterpokken gehad als kind zijnde en heb hier tijdens mijn vorige zwangerschap wat "gedoe" mee gehad. Ik ben toen rond de 17 weken de hele dag bij mijn nichtje geweest die waterpokken bleek te hebben. Ik heb toen de verloskundige gebeld en zij heeft contact gezocht met het ziekenhuis. Ik heb toen met spoed antistoffen(immunoglobuline) toegediend gekregen. Die werken alleen maar 3 weken (incubatietijd). Na mijn zwangerschap mij laten vaccineren met Provarivax. Nu dacht ik dat het daarme opgelost was, nu moest ik alsnog met spooed antistoffen bepalen 3 weken geleden omdat nu een ander nichtje waar ik de hele dag bij was geweest waterpokken had. Gelukkig kwam mijn bloeduitslag terug met voldoende antistoffen! Ik zou dus zeker de vk even bellen om te informeren. Denk omdat het via een collega is er niet zoveel aan de hand is. Maar beter het zekere voor het onzekere. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Lala23

Ik heb ook geen waterpokken gehad als kind zijnde en heb hier tijdens mijn ...
Nog ter info, volgens mij was bij mij zo dat als ik langer dan 15 min in 1 ruimte was geweest met iemand met waterpokken moest ik bellen. Daarnaast is het een heel gedoe om aan de antistoffen te komen, hebben ze bijna nergens omdat het een bloedproduct is (via sanquin) er is voor mij toen uit weet ik veel waar wat gehaald, moest binnen 96 uur toegediend worden.

3 jaar geleden

Reactie op Lala23

Nog ter info, volgens mij was bij mij zo dat als ik langer dan 15 min in 1 ...
Bedankt voor het delen van je verhaal! Ik heb voor de zekerheid de verloskundige even een berichtje gedaan en die zei zolang mijn collega de waterpokken heeft gehad ik mij nergens zorgen om hoef te maken. Ik moest indd aan de bel trekken als ik met iemand in aanraking kom die besmet is ermee.

3 jaar geleden

Reactie op Lala23

Ik heb ook geen waterpokken gehad als kind zijnde en heb hier tijdens mijn ...
Exact hetzelfde verhaal bij mij. Eerst bloedonderzoek, na de uitslag dat ik geen antistoffen had direct naar het ziekenhuis voor immunoglobuline. Ik zou bellen, ik denk haast dat het voor nu geen kwaad kan, bij mij was er "gevaar" omdat er al blaasjes waren bij het kindje waar ik mee in contact was geweest.

3 jaar geleden

Reactie op Malificent

Exact hetzelfde verhaal bij mij. Eerst bloedonderzoek, na de uitslag dat i ...
Precies, mijn nichtje had ook al blaasjes. Eerst dachten we een andere vlekjes ziekte maar al snel kreeg ze de vlekjes in haar haar en dat is typerend voor waterpokken. Ik wist al dat ik geen antistoffen had dus was snel actie ondernomen en binnen 24 uur had ik de antistoffen toegediend gekregen. Nu gevaccineerd ( wel op eigen kosten) maar wil dit niet meer. Onze dochter van 2 heeft het ook nog niet gehad.... dus uit voorzorg direct na de bevalling laten vaccineren en gelukkig dus met voldoende antistoffen nu als resultaat!

3 jaar geleden

Heb het zelfde gehad. Je collega zelf is dan niet besmettelijk voor jou. Mijn stiefzoontje had waterpokken (ik was al zwanger) en heb hem een weekje langer bij z’n bio mama gelaten. Just to be safe na een weekje waren ze uitgedroogd en kon ik weer in de buurt komen. De vk zei nu tegen mij dat ik me direct na de bevalling kan laten inenten zodat ik niet ziek wordt als m’n dochtertje het krijgt. Zal je niet teveel druk maken

3 jaar geleden

Weet iemand toevallig hoe je de bloed uitslag mbt waterpokken afleest? Zojuist in mijn bloed uitslag gezien dat VZV IGG positief is en VZV IGM negatief is..