7 Reacties

2 jaar geleden
Je moet altijd de juiste hoeveelheid aanmaken 1 schepje op 30 ml water.
Probeer hem anders eens standaard 5 scheppen te geven en te kijken of hij echt nog meer honger heeft, misschien heeft hij gewoon zuigbehoefte. Je kunt altijd nog bijmaken namelijk. Je babietje zal vanzelf aangeven wanneer hij genoeg heeft.
Andere optie, misschien krijgt hij de laatste hoeveelheid niet uit de speen als het zoals jij zegt stroperig is geworden.

2 jaar geleden
Ervaar dat soms ook wel bij Nan A.R. Het is alleszins niet altijd. We geven 90 ml. We verwarmen eerst het water 15sec op 900 watt in onze microgolfoven. Daarna 3 afgestreken schepjes erbij en heel goed schudden.
Wel heb ik gemerkt dat het vaker voorkomt als het water niet warm genoeg is of als er iets teveel poeder gebruikt werd.

2 jaar geleden
Ik denk even hard op.. misschien is je kindje moe omdat hij harder aan de speen moet zuigen omdat de voeding dikker wordt?
Wij gebruiken de voeding ook en onze kleine doet over het laatste beetje ook een stuk langer.
Probeer de fles meteen na het maken te geven.
Zoals eerder beschreven is het niet handig om zelf meer water bij de fles te doen of meer of minder voeding. Hierdoor klopt de balans van kunstvoeding en water niet meer wat juist voor meer ongemak kan zorgen.
Verder helaas geen tips.. veel succes verder!

2 jaar geleden
Ik herken het probleem een klein beetje. Ik geef afgekolfde borstvoeding met johannesbroodpitmeel. Als het wat langer staat of hij langer over de fles doet, koelt het af en wordt het dikker.
Misschien de fles nog weer even opwarmen als je merkt dat de voeding dikker wordt?
Nu heb ik geen ervaring met kv, dus weet niet of dit 'mag', ik doe het wel met de bv als die dikker wordt. Even een paar seconde in de magnetron.