10 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg even, hier hetzelfde!

3 maanden geleden

Ik geef haar de optie om te eten, wilt ze niet eten heeft ze pech. Heel afentoe kan ze daarna nog iets krijgen als ze die hele dag slecht heeft gegeten maar in principe eet ze wat de pot schaft en anders ook niks na het avond eten. Ik vind het zielig maar ze begrijpen nu vrijwel alles, die van mij gaat er anders een spel van maken

3 maanden geleden

Mijn dochter eet ook slecht met fases. Soms eet ze prima en dan wil ze ineens een paar weken niets meer. Als we iets eten waarvan ik weet dat ze het niet lekker vindt, maak ik iets anders voor haar. Of ze krijgt gewoon een boterham of maiswafel. En een bakje yoghurt met fruit als toetje. Dan heeft ze iig iets gegeten. Ik wil er niet te veel strijd van maken, daar heb ik zelf slechte herinneringen aan. Misschien dat ik daarom wat makkelijker ben.

3 maanden geleden

Misschien ook niet goed maar ik maak hier de dingen die ze wel lust. We proberen wel dan een hap van wat wij eten, maar wil ze t niet dan niet. Hier dus vaak krieltjes want gewoe aardappel wil ze niet. Schnitzel,visstick. Macaroni.broccoli bloemkool

3 maanden geleden

Ja hier hetzelfde! Echt dagen achter elkaar dat er geen avondeten in gaat.. meestal eet ze overdag wel best veel dus dan bied ik ook niks anders aan. Heeft ze weinig gegeten, bied ik soms nog wel een boterham of yoghurt of fruit aan

3 maanden geleden

Hier ook een slechte avondeter. Wij proberen altijd wel iets kleins erbij te geven dat ze lust. En intussen ook dingen aanbieden om te proeven, al is het maar 1 mini hapje. Helemaal met een lege maag naar bed vind ik toch een beetje zielig, dus ze krijgt sowieso nog melk voor het slapen en soms bieden we nog wat fruit/vla/cracker aan, als ze echt slecht heeft gegeten. Soms bieden we iets aan wat ze wel lust, maar dan eet ze alsnog slecht. Dan heeft ze gewoon oprecht geen trek denk ik, dus dan laten we het daarbij.

2 maanden geleden

Hier ook heel wisselend, Pff. Probeert wel alles en dat wil ik ook graag. Maar wil hij niet, dan niet. (al vind ik het erg lastig loslaten 😅 zeker als hij niet eet wat hij op andere dagen wel eet 🙈) Ik zorg wel dat er altijd iets wat hij eet op z'n bord ligt. Maar hij krijgt nooit brood of iets anders als alternatief. Krijgt wel altijd een beetje Griekse yoghurt als toetje,met banaan oid.

2 maanden geleden

Hier is een pedagoog thuis geweest rondom het avondeten. Zij gaf aan; vooral niet pushen en leuk maken. Ook gaf ze als tip om rond 1530 een apenbordje/monkey platter (zie Google) neer te zetten in de hoop dat ze vast wat groentes eet zodat de druk er bij het avondeten af gaat

2 maanden geleden

Hier gaat het ook ineens moeizamer met eten. Ik geef vaak bij de lunch of tussendoortje wat rauwkost zodat hij in elk geval zijn groenten binnen krijgt. En verder krijgt hij bij het avondeten altijd nog een toetje als hij wil en een fles melk voor het slapen. Als hij niet eet worden we wel af en toe geconfronteerd met een kind dat om 21:00 uur nog een broodje wil 🙃 daar geven we dan ook wel aan toe voor ieders nachtrust. Op het moment dat hij geen avondeten wil wil hij meestal ook niks anders behalve dat toetje 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Als ze honger hebben eten ze wel denk ik altijd maar. Dus angst dat ze te weinig krijgen heb ik niet. Hier ook muizenhapjes deze week, denk dat er net dan even weer een groeispurt op zit. Juist mooi hoe ze dat zelf aanvoelt. En als ik het idee heb dat ze wel honger heeft maar het eten niet lekker vind. Bied ik gewoon andere (wel gezonde) opties aan. Eitje koken, stukje vis, kwark met fruit, tomaatjes. Boterham met pindakaas. Wat maakt het uit denk ik dan, ik kan kiezen wat we eten maar zo’n peuter moet maar weer afwachten wat er voor z’n neus staat.