14 Reacties

2 jaar geleden

Ik tel per standaard glas alcohol 1.5 uur. En voor als ik echt een avond/dag stevig ga drinken en de tel niet meer bijhoud heb ik een blaas apparaat gekocht. Als die 0 promille aan geeft (wat vaak rond 12 uur de dag erop is) dan geef ik weer borstvoeding. Ik vond de 3 uur per glas overdreven. Kan geloven dat ze die nemen als je 45 kg weegt en niet eet of water erbij drinkt

2 jaar geleden

Ik weeg zelf 80 kg overigens

2 jaar geleden

Ik wilde nog van die test strips bestellen, maar die zijn echt rete duur (10stuks voor €20 ofzo) en hebben niet echt goede reviews.

2 jaar geleden

Kolven voor het drinken, beiden kanten. Daarna reken ik 2 uur per glas. Heb wat extra voeding gespaard en de rest krijgt ze dan gewoon kunstvoeding. Het is een beetje tactiek ontwikkelen. Ik heb nog nooit onbezonnen gedronken zonder mijn glazen te tellen 🙈

2 jaar geleden

Ik hou altijd deze aan. Maar dan wel heel ruim. Zelf onlangs feestje hier in het dorp gehad en voor de zekerheid de ochtend melk ook nog weggegoten. Zodat er tussen de laatste slok en de eerste druppel melk ruim de tijd zat. Just in case. Volgens het schema had ik die net wel mogen gebruiken maar dat voelde niet fijn. Gelukkig meer dan genoeg op voorraad. (Ik kolf zelf fulltime).

2 jaar geleden

De alcoholpromillage in je bloed is hetzelfde als in je melk. Je kan via een calculator berekenen wanneer het weer safe is om te voeden. https://www.alcoholinfo.nl/promillage-calculator

2 jaar geleden

Reactie op KMG

Ik hou altijd deze aan. Maar dan wel heel ruim. Zelf onlangs feestje hier i ...
Waar komt dit schema vandaan?

2 jaar geleden

Ik had laatst mijn eigen vrijgezellenfeest. Heb toen de hele dag door wijntjes gedronken. Ik houd altijd 3 uur aan per drankje. Hou het liever ruim aan dan dat ik met een vervelend gevoel borstvoeding geef. Heb genoeg in de vriezer liggen, dus dan maar even keer extra weggooien (of bewaren voor in bad). Dus gewoon proberen bij te houden hoeveel drankjes en dan uitrekenen. Dat is voor je eigen gevoel het prettigste denk ik (dat heb ik tenminste wel). NB. Een vriendin van mij had die strips gekocht, maar het werkte voor geen meter!

2 jaar geleden

Reactie op Melies

Kolven voor het drinken, beiden kanten. Daarna reken ik 2 uur per glas. Heb ...
Ja vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Zou het niemand adviseren, aangezien het wel erg afwijkt van de 3 uur die ze aanraden. ik ben opzoek gegaan want vond het wel erg ruim. In het verkeer hebben ze het over 1.5 uur per glas, dus vond het raar dat dat zo van elkaar verschilde. Daarom heb ik nu gewoon een blaas apparaat gekocht. Dan hoef ik niet te tellen✌️

2 jaar geleden

Owja en zeker kolven voor het drinken. En tijdens het drinken houd ik 3 uur aan en kolf ik weer. Dat gebruik ik later voor een badje ✌️

2 jaar geleden

Reactie op Melaniejochem

Ja vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Zou het niemand adviseren, aa ...
Welk apparaat gebruik je hiervoor? Ik vind 70/80 eu best duur voor zo'n apparaat, maar bij de goedkopere modellen staan weer allerlei slecht reviews. Was de jouwe ook zo duur of? 🫣

VRIEND

2 jaar geleden

Een avondje echt drinken doe ik niet (kan ik ook even echt niet aan teveel alcohol😅) maar tegenwoordig volstaat 2 uur wachten bij geen newborn. Ik ben nu weer op vakantie en dan voed ik, drink een drankje en min 2 uur later voed ik weer. Ik heb een huwelijk gehad vorig weekend en heb tussendoor gekolfd en om de 2 uur een drankje gedronken. Ik kon hem in de nacht weer voeden (hij werd natuurlijk wakker toen we thuis kwamen😅. De voedingen heb ik allemaal weggegooid want erg hygiënisch vond ik het niet in die bloed hitte. De laatste 2 met kolven zat waarschijnlijk ook nog wel alcohol in, dus prima dat die weg waren. O! 1 flesje hebben we gebruikt voor in bad☺️. Veel plezier!

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneVB

Waar komt dit schema vandaan?
Ik heb hem van iemand uit de fbgroep fulltime kolvers. Komt van een lactatiekundige dacht ik.

2 jaar geleden

Eerst hield ik elk glas bij, maar dat vond ik heel irritant. Nu drink ik soms gewoon een avondje flink en doe de dag ernaar kv of gekolfde melk uit de vriezer. Ik geef dan de hele dag geen bv en pas de dag erna weer. Dit geeft me meer vrijheid want het bijhouden van elk drankje ( zeker als je er meer drinkr ) vond ik heel irritant 😂