15 Reacties

3 jaar geleden

Hoiii, ik had hetzelfde met men kleine meid! Is heel normaal ik deed dan om de dag een klein druppeltje olijfolie in de fles zodat het zacht bleef en net wat makkelijker ging en het kan toch geen kwaad... nu poept ze 1 keer per dag met alleen flesvoeding馃槉

3 jaar geleden

Ah dankjewel voor je tip! Ga het proberen. Bij jou was het ook door het afbouwen van borstvoeding? Hoe lang duurde het voor ze weer poepte?

3 jaar geleden

Onze man heeft nu al 3 dagen niet gepoept.. olijfolie en extra water helpen niet. Hij is ook constant aan het persen:(. Straks de ha maar bellen, zo zielig

3 jaar geleden

Reactie op Moos91

Onze man heeft nu al 3 dagen niet gepoept.. olijfolie en extra water helpen ...
Zo zielig om te zien h茅. Hij doet echt zn best maar wordt er heel huilerig van. Ik vraag mij altijd af of ik hiermee naar het consultatiebureau of naar de huisarts moet

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandeeerste

Zo zielig om te zien h茅. Hij doet echt zn best maar wordt er heel huilerig ...
Bij ons zei het consultatiebureau: als het iets medisch betreft, altijd naar de huisarts bellen!

3 jaar geleden

In het ziekenhuis hebben ze tegen ons gezegd dat baby鈥檚 2 weken niet kunnen poepen

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandeeerste

Zo zielig om te zien h茅. Hij doet echt zn best maar wordt er heel huilerig ...
Ja echt heel zielig! Bij mijn dochtertje hadden we precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk kreeg zij forlax door haar voeding en kreeg zij een goede ontlasting. Met de HA afgesproken dat als de ontlasting uitblijft dan gaan we hier weer mee beginnen. Onze dochter van 1,5 heeft er nu helemaal geen problemen meer mee :)!

3 jaar geleden

Reactie op Moos91

Ja echt heel zielig! Bij mijn dochtertje hadden we precies hetzelfde proble ...
Ik heb ook eventjes gebeld en moet het inderdaad even afwachten. Schijnbaar is het nog niet alarmerend. Het is mijn eerste dus heb nog geen idee en alles wat afwijkt maak ik mij zorgen haha. Hopelijk hebben we vandaag of morgen een mega volle luier

3 jaar geleden

Hier ook een dame dat moeite had met de ontlasting. Vaak maar 1 x per week. ZH En huisarts zeiden dat het geen kwaad kon. Een baby mag 10 x p dag tot eens in de 10 dagen zeiden ze. Maar ik ben op een gegeven moment overgestapt van KV voeding naar duo balans Nutrilon en sinds die tijd poept ze elke dag. Hier lag het dus echt aan de voeding

3 jaar geleden

Het is heel normaal dat een baby een week niet poept. Dit zei de kz toen ze wegging. Als het gebeurde er niet zorgen om maken en dat het normaal is. Nu heeft ze als 4 dagen niet gepoept en maak me er niet zorgen om. Maar als jij dat wel doet zou ik naar de huisarts gaan.

3 jaar geleden

Hier poepte mijn dochter 3,5 dag niet tijdens het afbouwen van borstvoeding. Daarnaast ook veel krampen. Ze heeft zo鈥檔 twee weken last gehad. Nu gaat dit weer goed. Je zou evt 10cc extra water kunnen toevoegen. Dit adviseerde het CB. Dit heb ik uiteindelijk niet hoeven te doen.

3 jaar geleden

Bij borstvoeding ' mogen' ze 10 dagen niet poepen. Bij kv zou ik na 5 dagen en merkbaar ongemak even de huisarts bellen

3 jaar geleden

Ik heb trouwens de huisarts gebeld en die heeft eenmaal een kleine klysma ( tube-tje) voorgeschreven en lactulosestroop 1x per dag 5ml.

3 jaar geleden

Hij heeft gisteren een mega volle luier gepoept gelukkig. Tot zijn rug maar mama was heel blij

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Ons zoontje van 5 weken had 4 dagen geen ontlasting gehad vorige week.. Huisarts gebeld en we mochten lactulose gaan gebruiken. Na het toedienen en de volgende fles had ons zoontje echt veel ontlasting gehad, het luchtte hem zo op. Van de lactulose gebruik je niet veel, en hier levert het resultaat op.. Gaan dit natuurlijk afbouwen en niet te lang gebruiken.