15 Reacties

3 jaar geleden

Ik kan me voorstellen dat je haar niet op haar buik wilt laten slapen. Heb je toevallig al een aerosleep? Zo'n toppermatrasje waar ze nog door kan ademen mocht je het een keer niet doorhebben dat ze gedraaid is.. Ik probeer even mee te denken, (geen idee of het werkt hoor) maar wat als je haar nou in een iets te grote slaapzak stopt, met een langere voetenzak aan de onderkant, en je deze loze ruimte nou bij het voeteneind tussen het matrasje en het ledikantje instopt? Wellicht word het zo dan iets moeilijker voor haar om te draaien omdat de slaapzak dan vast zit onderaan.. Succes ermee!

3 jaar geleden

Reactie op Garnaal123

Ik kan me voorstellen dat je haar niet op haar buik wilt laten slapen. Heb ...
Let dan trouwens wel even op bij een grotere slaapzak dat de opening bij haar nek niet te groot wordt dat het over haar gezichtje kan schuiven. Mijn dochter heeft 1 slaapzak die te groot is en daar kan het in ieder geval niet bij. Dit heb ik gecontroleerd.

3 jaar geleden

Wij hebben dit probleem ook.. hebben dit ook bij onze vorige dochter gehad. Maar terug draaien naar de rug kan hij ook nog niet.. we hadden eerst een opgerolde handdoek naast hem naar gelegd maar dat heeft 2 nachten geholpen en vanmorgen vond ik hem weer op z'n buikje.. we hebben bij onze dochter toen een spanband tussen de armpjes van de slaapzak gedaan zodat ze niet om kan rollen.. sluiting en loze einde wel aan de zijkant van het matras zodat hij er niet aan komt

3 jaar geleden

Hier slaapt onze zoon op z’n buik. Hij draait er zelf heen maar kan ook zelf terug… ik kan hem moeilijk vastbinden in bed 🙊 onze dochter was ook een stugge buikslaper. Beiden doen het wel heel goed met terugdraaien en t koppie gelukkig! Red je baby zich verder wel? Dan denk ik dat met losse voorwerpen proberen tegen te houden gevaarlijker is dan zelf laten draaien..

3 jaar geleden

Reactie op Garnaal123

Ik kan me voorstellen dat je haar niet op haar buik wilt laten slapen. Heb ...
Dit kun je doen met de puckababy 4 seizoenen slaapzak! Hierbij zit een bruikband welke je aan de buitenkant op de middel kunt vinden waardoor het hoofdje niet in de slaapzak kan schieten. Hij is heel lang (gebruik tot 2.5 jaar, super handig)! Overige stof zou je inderdaad achter het matrasje kunnen stoppen om draaien te minderen. Goede tip!

3 jaar geleden

Als je het niet tegen kan gaan, probeer de Owlet Sock monitor. Hier kan je de hartslag en zuurstofgehalte in de gaten houden. Een beetje prijzig maar zeer aan te raden

3 jaar geleden

Slaapzak onder matras stoppen wordt ook echt afgeraden! Als het dan toch lukt om te draaien, kan het zijn dat er teveel spanning op de slaapzak komt, waardoor deze knelt bij het nekje. Slaapzakriemen mogen in nl niet meer verkocht worden, omdat er dodelijke ongelukken mee gebeurd zijn. Een spanband door de slaapzak is hetzelfde principe en zou ik ook niet zo snel voor kiezen zelf. Ik denk dat de opties die nu genoemd worden risicovoller zijn dan een baby die in staat is zelf op de buik te draaien (en dus ook waarschijnlijk een sterker nekje heeft en het hoofd zelf anders kan leggen indien nodig). Zelf geen ervaring mee, maar op VeiligheidNL wordt een slaapwikkel genoemd als alternatief waar geen ongevallen mee bekend zijn. Deze mag tot uiterlijk 9 maanden wordt gebruikt (daarna wordt fixeren afgeraden) en alleen in rugligging.

3 jaar geleden

Mijn dochter van nu 3 deed dat rond die leeftijd ook. Telkens draaiden we haar terug op haar rug. Was even pittig, maar na een tijdje leerde ze op haar buik slapen en ze heeft niet anders gedaan totdat ze een dekbed kreeg. Misschien even aankijken?

3 jaar geleden

Kan ze haar nekje nog niet goed optillen? Misschien is het wel een lekkere buikslaper. Ik zou haar lekker laten liggen als ze al sterk genoeg is in haar nekje. Aerosleepmatje eronder inderdaad.

3 jaar geleden

Dat doet onze dochter ook met als gevolg steeds huilen ‘s nachts. Nu ligt ze onder een Nunki lakentje van Fedde en Kees en blijft ze wel op haar rug liggen

3 jaar geleden

Sinds we hem hier z’n gang laten gaan slaapt hij dus veel beter. We leggen hem op z’n rug in bed, hij draait op z’n buik, af en toe een speentje en slapen gaat eigenlijk best goed!

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Hij rolt steeds naar z'n buik, soms wordt hij er wakker van maar hij kan nog niet zelf terug rollen naar z'n rug. Nu is het dus ook al enkele keren geweest dat hij wel blijft slapen op zn buik maar ligt dan naar mijn idee met z'n gezicht in het matras. Net ook weer, zie foto. Hij slaapt nu sinds 2 nachten op z'n eigen kamer maar nu zit ik er erg over na te denken om hem zo weer in de cosleeper te leggen..

3 jaar geleden

Reactie op D_V

Hier precies hetzelfde. Hij rolt steeds naar z'n buik, soms wordt hij er wa ...
Oh dit zou ik ook heel eng vinden. Ik zou hem ook weer naast me nemen denk ik... Mijn dochter slaapt op de buik maar heb haar enkel met gezichtje vrij zien liggen. Hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand, maar ik zou nonstop willen gaan kijken of die nog ademt 🤪

3 jaar geleden

Ik schrik ool iedere ochtend wakker met een meisje op d'r buikje voor me..Totaal niet doorgehad. Maar ze is heel sterk dus vertrouw het wel

3 jaar geleden

Ik volg :)”