18 Reacties

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Lastig. Bij ons werkt de luchtbevochtiger bij een droge hoest. Mijn zoon blijft nu ook hoesten na een verkoudheid maar door slijm. Ik geef , op advies, na elke fles eventjes wat slokjes water om melkresten niet te laten hangen. Maar mij is verteld dat melk speeksel/slijm bind dus kleintjes kunnen daardoor weken blijven hoesten.

2 jaar geleden

Oh wat een fijne tip! Mijn zoontje hoest ook veel en je hoort vooral slijm vast zitten waardoor hij ook doet brommen zeg maar.

2 jaar geleden

Reactie op BabyMelB

Oh wat een fijne tip! Mijn zoontje hoest ook veel en je hoort vooral slijm ...
Ik mocht van de huisarts ook de neuspray met zoutoplossing voor babys blijven gebruiken zodat het slijm wel “in beweging” blijft. Dus ondanks dat de verkoudheid over is doe ik dat nog wel zolang hij zo slijmerig hoest.

2 jaar geleden

Hier nu ook! Hebben een gewone neusspray voor baby's voorgeschreven gekregen (niet die met zoutoplossing) en ik smeer Luuf onder zijn voetjes, tussen schouderbladen en op de borst. Gewoon verkrijgbaar bij de Kruidvat 😊

2 jaar geleden

Ohh dank voor de tips! Meer hoestende kindjes dus 😟 Met de zoutspray.. zuigen jullie het neusje dan vervolgens ook uit? Of juist niet?

2 jaar geleden

Ja, die van mij heeft geen last van snot ofzo.. het is echt alleen vast zittende slijm. Kan je daar ook de neusspray en luuf voor gebruiken?

2 jaar geleden

Reactie op BabyMelB

Ja, die van mij heeft geen last van snot ofzo.. het is echt alleen vast zit ...
Hier hetzelfde idd! Meer vastzittend slijm en hij bromt/piept ook helemaal door dat slijm. Ga zo maar even naar de kruidvat luuf halen

2 jaar geleden

Wij hier ook. Hadden eerst een puffer van de huisarts gekregen dit hielp echt niks. Nu hebben we thijmsiroop gebruikt en dat werkt zoveel beter. Mag officieel pas vanaf 6 maanden maar goed die paar weken maken ook niet meer uit.

2 jaar geleden

Reactie op JANDF

Wij hier ook. Hadden eerst een puffer van de huisarts gekregen dit hielp ec ...
Goed om te weten! De huisarts stelde voor eerst 2 weken 2/3 keer per dag neuspray te gebruiken en helpte dat niet kunnen we ook een puffer krijgen. Maar siroop lijkt me effectiever met dat vastzittende slijm.

2 jaar geleden

Reactie op BabyMelB

Ja, die van mij heeft geen last van snot ofzo.. het is echt alleen vast zit ...
Denk het wel! Huisarts gaf aan dat het allemaal met elkaar in verbinding staat en door de luuf kan die wat beter ademen

2 jaar geleden

Hebben jullie ook ervaring met Tussikind siroop van VSM? Is homeopathisch.. mijn moeder wees me hierop

2 jaar geleden

Luuf (te koop bij bijvoorbeeld albert heijn) smeren op buikje, rugje en voetjes…

2 jaar geleden

Mn zoontje (7mnd) en ik hoesten echt al weken.. het is verschrikkelijk. Soms lijkt even beter te gaan en dan gaat het weer heel slecht. Hij hoest zo veel dat zn stemmetje nu helemaal schor is ook. HA hoort alleen wat gekraak op de longetjes. Soms heeft hij verhoging en nu drinkt hij ook super slecht. Maar het is een virus zeggen ze, niks aan te doen. Zelf positief getest op corona dus zal wel zoiets zijn weer. Wat soms lijkt te helpen is op de badkamer zitten met de deur dicht en dan de douche heel warm open draaien, wat stomen zo. Luuf en een ui gebruiken we ookal een tijd. De Tussikind zijn we nu zo'n 5 dagen mee bezig maar ik kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk. Als hij een hele erge hoestbui heeft dan stikt bij er soms zowat in. Ik leg hem dan op zn buik over mn benen, klein beetje omlaag gericht en dan wrijf ik langzaam van zn onderrug naar zn hoofdje met lichte druk, meestal wordt het dan wel ietsje minder. Maar het is allemaal erg zielig om te zien. Hopelijk zijn ze allemaal snel beter x Hij slaapt trouwens ook echt alsof hij er veel moeite mee heeft, Erm menneke. Op zn buik met zn borstkas omlaag en zn billen de lucht in 😷

2 jaar geleden

Wij hebben onder het hoofdeinde van het bed een lat gelegd. Bedje staat nu een paar cm hoger aan de kant van haar hoofd, dit heeft toen meteen gewerkt.

2 jaar geleden

Ouderwets een uitje in stukjes gesneden bij het bed. De volgende dag wel lekker luchten om de geur weer uit huis te krijgen haha

2 jaar geleden

Ik heb hoestdrank van VSM gekocht. Is volledig homeopatisch en dus geschikt vanaf 0 jaar. Ik heb het idee dat het hierdoor minder erg is.