11 Reacties

3 jaar geleden

Calendula zalf hielp heel goed bij het genezen van open blaasjes van luieruitslag.., na van alles anders geprobeerd te hebben. Geen idee of dat helpt..

3 jaar geleden

Insmeren met bepanthen en een hydrofiele doek in stukken knippen en in de luier leggen dat ademt meer dan de luier zelf en genezen de wondjes sneller

3 jaar geleden

Bepanthen, zinkolie, cavilonspray

3 jaar geleden

purol onguent dus niet de vaseline! deze helpt ook wondjes te genezen en verzacht tegelijkertijd de pijn en de droogheid. en zorg ervoor dat je het zeg maar niet smeert maar gwn een dikke lik over het scheurtje en dat laten zitten, luier dicht en klaar... is wel iets van 4 euro per klein potje dacht ik, maar het is t echt waard! en als alles weg is, doe bij elke verschoon beurt een flinke lik vaseline en smeer het niet volledig uit, dat scheelt droogheid en uitslag💖

3 jaar geleden

Misschien kan uierzalf uitkomst bieden..dit gebruikt na operatie van mijn zoontje met vreselijk kapotte billen..goede laag op de billen en luier aan..Let wel: geen uiercreme...maar uierZALF..hele vette zalf te verkrijgen bij de kruidvat

3 jaar geleden

Reactie op Birdy Nam Nam

Calendula zalf hielp heel goed bij het genezen van open blaasjes van luieru ...
Vanacht weer naar de huisartsen post geweest en de dokter gaf ook Calendula aan 🙏als de winkels straks open zijn ga ik het gelijk halen! Is er nog een speciale variant voor baby's of maakt dit niet uit?

3 jaar geleden

Bepanthen, zinkolie, cavilonspray
Zink droogt juist uit!

3 jaar geleden

Reactie op hoihoi150418211222

purol onguent dus niet de vaseline! deze helpt ook wondjes te genezen en v ...
Vaseline zou ik echt niet meer gebruiken. Troep gemaakt van aardolie…

3 jaar geleden

Reactie op M6994

Vanacht weer naar de huisartsen post geweest en de dokter gaf ook Calendula ...
Ik heb de calendulan zalf van VSM. Ook voor scheurtje bij de anus. Werkt super😊

3 jaar geleden

Inotyolzalf! Hier had onze dochter verschillende kleine scheurtjes vanwege constipatie en dus heel harde ontlasting dat er uit moest. Die zalf mag je zelfs ook een beetje inwendig aanbrengen. Werkt verzachtend en genezend; op een nacht tijd merk je al verschil.

3 jaar geleden

Reactie op M6994

Vanacht weer naar de huisartsen post geweest en de dokter gaf ook Calendula ...
Er was ooit een baby Calendula van VSM. Nadat ik die nergens meer kon krijgen heb ik contact opgenomen met VSM en zij gaven aan dat hun normale Calendula zalf ook voor babies geschikt is. Ik heb toen echter alle laatste tubes bij de winkels in de buurt opgepikt van de baby variant dus ik heb de normale nog nooit gebruikt. Ik heb nu nog 1 tube voor onze newborn dus hierna zal ik er ook aan moeten geloven 😂 Ik vertrouw er op dat het net zo goed zal werken!