12 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt sinds 4,5e maand op zijn buik, is nu 7 maanden.. vond ik ook super spannend de eerste dagen maar het feit dat ze zelf kunnen rollen en het nekje goed hoog kunnen houden geeft voldoende vertrouwen om het los te laten 🙈.
2 jaar geleden
Hier een buikslaper vanaf het begin bijna. Mijn dochter sliep wel altijd eerst op mij of in mijn armen(of bij me vriend), want op haar rug was echt een no go😅. Nu kan ze al een hele tijd goed draaien een haar hoofdje zodanig neerleggen dat je toch haar neusje en mond ziet. Maarr ik check altijd en ze ligt pal naast ons😅.
En grappig genoeg viel het mij ook sinds vannacht op dat mijn dochter op haar zij lag en ik dacht hmm zal ik haar draaien, maar uiteindelijk deed ze dat zelf. Bleef werkelijkwaar als een creep kijken van hmm wat gaat ze nou doen🤣.
2 jaar geleden
Ons zoontje rolde met precies 5 maanden voor t eerst op z’n buik in z’n bedje. Hij slaapt uiteindelijk veel rustiger. Vond het doodeng… eerste nachten nog wat onhandig omdat ie niet zelf terugronde (maar begon dan te jammeren, dus we hielpen hem dan). Na dikke week kon hij zelf terugrollen naar z’n rug. Hij slaapt sindsdien wel rustiger hebben we t idee (voorheen ging hij z’n hele bedje door en vonden hem reglematig met hoofdje richting voeteneind terug 🙈)
Ik vind t eng, maar heb er vertouwen in nu. Hij draait netjes z’n hoofdje opzij ipv in t matras
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Onze dochter (7 maanden) sliep altijd op haar zij, maar sinds kort ook op haar buik. Met haar neus soms bijna helemaal in het matras. Ik draai haar hoofdje dan altijd nog een beetje. Maar ja, ik ben er niet aldoor bij. Ze is heel sterk en kan super goed rollen dus ik heb maar vertrouwen dat het goed gaat.
2 jaar geleden
Sinds onze dochter naar haar buik ging rollen, slaapt ze op haar buik 🤓 nu met 7,5 maand gaat ze haar hele bed door. Rug, buik, zij, buik, andere zij en weer op haar rug enz.
2 jaar geleden
Ja, mijn dochter is nu 8 maanden en slaapt sinds een aantal weken op de buik, ook recht naar beneden in het matras met haar hoofd. Ik vond het eerst ook heel eng, had geen rust en ging haar omdraaien, maar ze werd daar alleen maar wakker van en draaide terug. Ik maak me er nu niet zo n zorgen meer over
2 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt sinds een week op zijn buik. Hij rolt midden in de nacht in zijn slaap op zijn buik. Sindsdien slaapt hij wel veel beter 😅
We leggen hem nog steeds op zijn rug en hij draait dus vanzelf. Kan het steeds wat meer loslaten maar ook nog best spannend. Maar hij is super sterk in nekje en draait zijn hoofdje goed.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje slaapt al ruim 3 maanden op haar buik, vond het ook erg spannend de eerste week en ging toen nog heel vaak bij dr kijken, maar na een week was de spanning er wel af en nu is het gewoon de normaalste zaak van de wereld. Zolang je kindje gewoon goed kan rollen/hoofdje op kan tillen is er niet zoveel om je zorgen om te maken(: