10 Reacties

3 jaar geleden

Wij krijgen donderdag de Urban Arrow binnen. Zelf dus nog geen ervaring maar mensen om ons heen zijn heel enthousiast! Proefrondje fietsen was top!

3 jaar geleden

Wij hadden de Babboe Big-E (3 wielen). Ruime bakfiets en onze dochter vervoert in de Melia babyschaal en daarna in de peuterstoel van Babboe. Na verloop van tijd voelde ik mijzelf een stuk minder comfortabel bij niet vlakke wegen. Om deze reden verder gaan kijken naar een bakfiets met 2 wielen. Onze keuze is uiteindelijk op de Lovens Explorer 65 gevallen, niet alleen een plaatje voor het oog maar ook de enige bakfiets met voorvering, wel zo fijn bij een drempel. We hebben een hele fijne proefrit gehad en verwachten hem deze week. Onze dochter van 3 jaar zal op het bankje gaan zitten en we hebben de maxi-cosi adapters erbij besteld voor onze zoon van 2 maanden.

3 jaar geleden

Wij hebben de gazelle makki! Super blij mee en volgende maand mag de kleine ook mee in de maxicosi:) kan niet wachten!

3 jaar geleden

Fietskar niet doen! Super onstabiel want zodra je met een wiel de stoeprand raakt of in de berm terechtkomt slaat hij eenvoudig om. Daarnaast is het voor het overige verkeer veel minder goed te zien en in te schatten hoe lang je bent en kun je zelf ook lastig anticiperen omdat de kar achter je zit. Resulteert in heel veel onveilige situaties. En ja ik spreek uit ervaring 😩

3 jaar geleden

Reactie op Janne_EK

Fietskar niet doen! Super onstabiel want zodra je met een wiel de stoeprand ...
Bedankt! We twijfelen omdat je een fietskar wel aan gelijk welke fiets kan bevestigen maar een bakfiets lijkt me inderdaad veiliger.

3 jaar geleden

Ik heb zelf een bakfiets met 3 wielen, een soci bike. Nadeel vind ik dat ik niet zomaar een kinderwagen mee kan nemen wat bij zo'n fietskar automatisch wel het geval is want die koppel je af en je klapt het handvat omhoog en je loopt er zo mee weg.

3 jaar geleden

Wij hebben een gazelle makki. En de kleine is al mee geweest in de maxi cosi. Ik vond het ideaal dat ik hem kom testen bij een gazelle experience centre voordat ik deze uitgave deed. Maar een dreumes en een baby maakt het super makkelijk om te fietsen ermee.

3 jaar geleden

En hebben jullie hiervoor een auto opgegeven? Want het is wel een dure aankoop he....

3 jaar geleden

Wij gaan op fietsvakantie met een fietskar van Thule, met een oranje vlaggetje erop, voor beter zichtbaar. Hiervoor gekozen omdat 1. We op fietsvakantie kunnen gaan, goed voor het milieu om niet te vliegen en geen auto, 2 kan gelijk als kinderwagen worden gebruikt, 3 makkelijk opbergen, wij wonen niet groot en hebben weinig ruimte voor een bakfiets, 4 het is goedkoper, 5 uit onderzoek blijkt dat je met een bakfiets kinder later en minder goed fietsen, omdat ze snel in een bakfiets worden vervoerd.

3 jaar geleden

Wij hebben inderdaad in plaats van 2e auto een bakfiets aangeschaft. Wij hebben de bakfiets nl cargo long (2 wielen). Super blij mee! Mijn dochter van bijna 3 kan op het bankje en hebben een maxi cosi houder erbij waar straks m’n dochter in kan. Je kan bij deze bakfiets ook een tweede bankje ervoor laten plaatsen. Dan kunnen er 3/4 kindjes in maar is wel krapper. Ik weet niet of het voor je in de buurt is maar wij hebben hem van daventria fietsen in Twello. Dan is de fiets/bak tweedehands maar alle onderdelen en accu enzo nieuw met garantie. Scheelt gauw 2-3000 euro. Ze hebben ook de Dolly en af en toe urban arrow. Is wel vraag en aanbod dus niet altijd alles aanwezig. Op marktplaats hebben ze alles staan wat ze nu op voorraad hebben.