18 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoon slaapt ook zo. Niet echt over nagedacht dat het iets slechts kon zijn. Ik volg even

2 jaar geleden

Die van mij ligt altijd zo op het aankleed kussen zodat ze alles kan zien. Meestal als er iemand anders aan de andere kant staat. Ik zie het meer als nieuwsgierigheid bij haar

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook zo! En is ook heel ontspannen. Volgens mij vindt ze het gewoon een lekkere houding?

2 jaar geleden

Mijn baby vindt deze houding ook heel fijn maar hij deed dit ook al in mijn baarmoeder. Ik heb het al paar keer gemeld bij de CB maar vonden ze niets bijzonder. Sinds paar dagen heeft hij waarschijnlijk torticollis(scheefstand van het hoofd)het is meestaal aangeboren maar kan ook door een ongelukje , ontsteking of door “slecht” (rare houding)slapen . Gisteren een fysiotherapeut bij ons geweest en ze kon geen oorzaak vinden en volgens haar het is geen torticollis maar (misschien klingt een beetje raar )maar ik heb het gevoel dat het toch wel. En waarschijnlijk komt door het rare houding. Het is alleen mijn gevoel en tuurlijk ben ik geen arts dus voor de zekerheid ga ik maandag naar de arts. Mijn jongetje is ook beweeglijk en actief ook in de nachten best druk 🙃Ik raad je wel aan een extra check. 🤍

2 jaar geleden

Mijn dochter ligt de laatste tijd ook vaak zo, maar dat is meer omdat ze heel druk aan het oefenen is met op haar zij draaien en dan rolt ze bijna door naar haar buik (alleen haar armen zitten nog in de weg). Op het aankleedkussen ligt ze zo, want dan wil ze uit het raam kijken. Ik maak me er eigenlijk geen zorgen over en denk dat het bij het rollen/op haar zij liggen hoort!

2 jaar geleden

Sinds ze omrolt slaapt onze dochter ook zo! Ze is gewoon ontspannen, dus het zal wel goed zijn..

2 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Meestaal wel maar er zijn uitzonderingen. Maar ik maak me een beetje druk en las best veel dingen op internet🙃 Ik vond raar dat ineens het hoofdje zo scheef staat en de fysiotherapeut was niet geruststellend.dus ga naar de arts voor de zekerheid. Goed om te lezen dat meer babies zo slapen zonder problemen. ☺️

2 jaar geleden

De kinderen van mijn zus sliepen/slapen ook zo. Vooral haar dochter lag bijna gewoon dubbel, met haar hoofd bij haar voeten bijna. De eerste keer dat ik het zag schrok ervan maar ze sliep zo vanaf dat ze klein was. Ze is nu 9 jaar en hartstikke vrolijk en energiek kind, helemaal gezond. En ze slaapt nog steeds zo. Is denk ik gewoon een houding die sommigen fijn vinden

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook zo sinds ze kan rollen. Ik vind het er ook niet heel erg lekker uitzien. Daarnaast check ik ook steeds of ze nog wel ademt 🤣🙈 Ik heb weleens geprobeerd haar weer recht te leggen, maar dan gaat ze weer zoeken en draaien tot ze uiteindelijk weer zo ligt!

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie berichtjes! Fijn dat er herkenning is

vorig jaar

Mag ik vragen wat er uit eindelijk uit is gekomen? Mijn dochter (nu 3 maanden) doet dit ook heel erg in haar slaap. Verder is het een heel vrolijk, tevreden meisje maar wel heel beweeglijk en heel alert!

vorig jaar

Reactie op SS21-1

Mag ik vragen wat er uit eindelijk uit is gekomen? Mijn dochter (nu 3 maand ...
Niks zorgelijks voor zover ik weet. Met 4 maanden heb ik haar op d'r buik laten slapen (de eerste maanden sliep ze alleen op mij, jajaa van te voren nooit verwacht dat allemaal te gaan doen). Deze houding is eigenlijk vanzelf overgegaan toen.. ze ging toen ze 7 maanden oud was zelfstandig zitten, optrekken tot staan en langs meubels stappen in 1 week tijd. Dus zodra ze meer kon was het voorbij. Is jou dochter momenteel aan het oefenen met omrollen?

vorig jaar

Reactie op Jorinde80

Niks zorgelijks voor zover ik weet. Met 4 maanden heb ik haar op d'r buik l ...
Ik heb een heel actief, snel meisje! Dat al heel sterk in haar lijfje is, tummy time kan ze al goed vanaf paar weken oud en haar hoofdje hoef ik al een aantal weken niet meer vast te houden.. denk dus dat het te maken heeft met dat ze wil gaan rollen! Ze kan zich best wel overstrekken soms maar is verder een heel tevreden meisje wat eigenlijk nooit huilt! Dus denk niet echt dat er iets onderliggends achter zit, ik ga vrijdag voor de zekerheid toch even naar de osteopaat :)

vorig jaar

Reactie op SS21-1

Ik heb een heel actief, snel meisje! Dat al heel sterk in haar lijfje is, t ...
Dat herken ik. Laat je weten wat de osteopaat erover zegt? Ben wel benieuwd

vorig jaar

Reactie op Jorinde80

Dat herken ik. Laat je weten wat de osteopaat erover zegt? Ben wel benieuwd ...
Yes zal ik doen! Dankjewel voor je reactie 😙

vorig jaar

Reactie op SS21-1

Yes zal ik doen! Dankjewel voor je reactie 😙
Hoe is het gegaan?

vorig jaar

Reactie op Jorinde80

Hoe is het gegaan?
Ze voelde inderdaad een spanning bij haar nek, rug en schouders :) ze heeft het los gemaakt en ik moet nog een keer terug komen 😘