12 Reacties
3 weken geleden
Ik ben voor 'plasgaatje' gegaan, maar zeg soms ook 'spleetje'. Vond dat laatste eigenlijk wat plat, maar merk wel dat de meesten het zo noemen, en dat ik het voor mijn kinderen dan ook wel makkelijk vind dat het hetzelfde is.
3 weken geleden
Ik ben zelf niet een native speaker, dus ik kan niet zeggen 'hoe het moet'.
Maar ik vond het 'passend' hie het genoemd was in de Tv serie De Luizenmoeder. 🤭 Bibs en Voorbibs... 🤭😇 Het is misschien niet juist maar zo noemen wij het hier. Het klonk bij mijn non native speaker ooren gied. 🤭👍
3 weken geleden
Wij noemen het 'gewoon' een vulva, een plasgaatje en een vagina. Wil er liever niet omheen draaien en vind het ook geen rare woorden. Een penis is ook gewoon een penis, hoewel ze op school ook het woord piemel heeft geleerd
3 weken geleden
Reactie op MissyKissy
Wij noemen het 'gewoon' een vulva, een plasgaatje en een vagina. Wil er lie ...
Ja hier kunnen wij ons eigenlijk het beste in vinden ook. Ik ben ook benieuwd hoe ze het bijvoorbeeld op de opvang benoemen of op school.
3 weken geleden
Wij zeggen gewoon zoals het is 😊
Jongens hebben een piemel en meisjes een vagina
2 weken geleden
Ja, ik vind vagina bij penis passen. Allebei erg formeel.
Voor jongens vind ik piemel het fijnste, omdat het niet zo formeel is, maar toch netjes, maar er is gewoon niet een fijn informeel woord voor vagina. Ik worstel er ook mee.
Mijn ex met 3 kids (j,j,m) noemde het gaatje. Klinkt voor mij niet 'te plat', en niet te formeel. Ik neig hiernaar.
2 weken geleden
Gewoon vagina, piemel, penis. Soms heeft onze dochter rode billen of rode schaamlippen en dan benoem ik ook gewoon dat ze rode schaamlippen heeft en er een zalfje op moet. Zou niet weten waarom ik het krampachtig iets anders moet noemen dan zoals het heet. Hoe normaler je omgaat met je lichaam en dat van je kind hoe minder onnodige schaamte er is. Maar dat is mijn mening.
vorige week
Reactie op Lenka2021
Alleen het is nog niet juist. Vagina is alleen de geboortekanaal. Dat is h ...
Njaa ik zeg ook dat ik het op haar schaamlippen smeer. Maar je hebt gelijk. Officieel is het niet vagina maar vulva. Maar moet eerlijk bekennen dat ik zelf nooit vulva gebruik als woord dus dat zit niet helemaal in m’n systeem. Maar vind persoonlijk woorden als voorbibs of muis echt verschrikkelijk. Ik ben ook opgegroeid in een gezin waarin seksualiteit en je lichaam geen taboe/schaamte was en dat vond en vind ik erg prettig dus dat proberen we in ons huis ook te creëren.