15 Reacties

11 maanden geleden
Hi, een vriendin van mij had die van konges slojd maar die dreef totaal niet. Echt heel eng.
Ik heb zelf vleugeltjes met schuim erin en die blaas je dan ook nog op. Echt super dingen! Daar drijven ze fantastisch mee.
Ook heb ik zo'n zwemvest met armen die ook voor de borst langs gaat maar die is nog te groot voor mijn 1,5 jarige. Vaak zijn die vanaf 2 jaar. En bovendien viel ze daar aldoor om omdat het drijfvermogen haar op haar rug gooide.
Kortom, de ouderwetse vleugeltjes in een moderne uitvoering zijn bij ons favoriet. Ik stuur hieronder de link.

11 maanden geleden
Reactie op Sankzzzz
Verschillende zwemvesten getest en met geen 1! Blijft onze 1,5 jarige boven ...

Welke maat draagt jouw kindje normaal van kleding? Ik ben bang dat deze te groot gaat zijn voor m'n dochter, zij is nog geen 15 kg en nu 17 maanden. Ze is net over naar maat 86.

11 maanden geleden
Reactie op Baby Kr
Welke maat draagt jouw kindje normaal van kleding? Ik ben bang dat deze te ...
Ooh hmm.. mijn zoontje van 18 maanden weegt 13kg en draagt maat 92.
Hij is nog net ietsiepietse groot waardoor het 'borststukje' soms omhoog komt richting zijn kin. Buiten dat is het niet echt vervelend ofzo..

11 maanden geleden
Oeh toevallig ben ik net Google aan het afstruinen met dezelfde vraag. Onze zoon heeft een puddle jumper maar die zijn vanaf 15 kilo. Onze dochter van 1.5 is mini met nog steeds maat 74 en nog geen 10 kilo. Ik zoek iets wat goed past en veilig is. Ik lees mee

11 maanden geleden
Ben ook een tijdje op zoek geweest maar lees veel slechte verhalen over zwemvesten dat kindjes helemaal niet goed blijven drijven. Puddle jumper is pas vanaf 15 kg.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de gewone zwemvleugels en ga nog een zwemband van intex bestellen waar hij in kan zitten op het moment dat ik even mn handen vrij wil hebben, deze zijn van 1-2 jaar te gebruiken. Wij gaan liever voor veiligheid en iets wat goed past.
Vriendin van mij had ooit bij haar zoontje ook een puddle jumper gedaan terwijl hij 11 kg woog, hij kon met zijn gewicht de kracht van de puddle jumper niet aan waardoor hij steeds voorover het water in ging, levensgevaarlijk. Ik zou dus goed kijken naar iets wat passend is voor het gewicht en de leeftijd van je kindje.

11 maanden geleden
Let op dat zwemvesten, echt zwemvesten zijn. Hiermee kunnen ze nog steeds verdrinken 🙈 Wil je echt iets wat je kindje boven water houdt, zou ik bandjes en eventueel een zwemgordel/ zwemvest als extra gebruiken.
En zeker passen in de winkel 😊 Wie weet zitten de vesten/ gordel helemaal niet zo heel groot als je zou denken. Wij dachten dat de 11-15 kg veeel te groot zou zijn (met haar 9,5 kg), maar hij zat eigenlijk perfect door haar langere lengte 😋

11 maanden geleden
Reactie op D_V
Ben ook een tijdje op zoek geweest maar lees veel slechte verhalen over zwe ...
Dit herken ik ook! Zo'n puddle jumper kan echt pas bij het juiste gericht. Anders levensgevaarlijk.

11 maanden geleden
Reactie op Sankzzzz
Verschillende zwemvesten getest en met geen 1! Blijft onze 1,5 jarige boven ...

Ik heb ook over deze zitten te twijfelen. Heb laatst zwembandjes gebruikt ging goed. Maar was in het zwembadje in de tuin. Dat is toch anders dan een groter zwembad waar hij echt drijft zegmaar.
Ik vraag mij af of het niet te groot is. Mijn zoontje is nog geen 15 kilo. Hij draagt maat 92. Hoe zit dat bij jouw zoontje?

9 maanden geleden
Hoi, mijn dochter van andehalf weegt ongeveer 12 kilo. We gaan over 2 weken naar frankrijk en ik wil graag een veilig zwemvest/puddle jumper voor haar gewicht. Voor mijn eigen gevoel zijn alleen zwembandjes niet veilig genoeg.. maar misschien zit ik er juist naast. Ook vanwege de uiteenlopende ervaringen kan ik echt niet kiezen... iemand nog aanvullende tips op dit topic??

9 maanden geleden
Reactie op Garnaal123
Hoi, mijn dochter van andehalf weegt ongeveer 12 kilo. We gaan over 2 weken ...
De zwembandjes van Flipper Swimsafe (volgens mij ook als best / meest veilig getest) zijn heel fijn! Blijft er heel goed op drijven en kiepert niet naar voren of achter. Ik vind het vooral een fijn idee, mochten ze lek gaan, ze evengoed blijven drijven door het schuim.