121 Reacties

één jaar geleden

Bij ons is er op 29 -12- 22 om 16.41 uur een gezonde zoon geboren. Joah is zijn naam. Joah had bij de geboorte een gewicht van 4020 gram. Dus een flinke jongen. De verwachting was dat we een kleine baby zouden krijgen. Dus dat was een verrassing. Bevalling is vlot verlopen. Had al een week last van voorweeën. Zo ook op de dag van de bevalling weeen, maar niet met regelmaat. Om 9.15uur naar verloskundig spreekuur geweest (dit stond al gepland). Toen bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Dus dat was een grote verassing. We zijn erg blij en maken het goed 💙

één jaar geleden

02-01-23💗 Seraphinay 21:49 2760gram 48cm 39+1 08:00 uur was mijn broek nat . Dus had een droge aan gedaan. Daarna werd die weer nat . Dus ik dacht laat ik de verloskundige even bellen . Dus ze zei dat ik ook kleine beetjes vruchtwater kon verliezen. Dus die was komen kijken . En indd het was vruchtwater . Nu moest ik afwachten totdat mijn weeën begonnen . Zou 24 uur kunnen duren als dat zo was zou ik de volgende ochtend naar het ziekenhuis worden gebracht. Maar kreeg lichte weeën om de 10 min . En rond half 4 4 uur was het om de 5 min dus toen moest ik weer bellen. Toen kwam de verloskundige kijken . Had ik 4/5 cm ontsluiting en besloten ze om het ziekenhuis te bellen voor een plekje . Omdat het bij Amrey ook zo snel was gegaan. Eindstand waren 2 ziek huizen vol en ben ik naar het geboortehuis gegaan. Wat een mooie kamer was dat ! Inclusief bad wat ik heel graag wilde . We waren rond 19:30 in het geboorte huis. En ben daarna in het bad gegaan om mijn weeën op te vangen . En die werden steeds intenser totdat ik pers drang had om 21:44 en na 2 x persen is ze om 21:49 geboren . Ze is wat aan de kleine kant dus moeten we 24 uur in het ziekenhuis blijven vanavond mogen wij om 22:00 uur naar huis !

één jaar geleden

2-1-23 Bas 12.30 4130 gram 54,5 cm 40+2 Bloeddruk steeg helaas weer in combinatie met eiwit in de urine. Dezelfde avond moesten we opgenomen worden. Ik bleek toen zonder weeen 4 cm ontsluiting te hebben. De ochtend er na om 9.30 zijn mijn vliezen gebroken. Rond 10.00 had ik regelmatig elke 5 minuten weeen. 10.30 wilde de Gynacoloog toch nog opwekkers in het infuus er bij geven. Ik voelde dat m’n lichaam dit niet nodig had dus heb hier voor bedankt. Heel snel daarna werden de weeen heel pittig. Van 6 naar 10 cm duurde misschien 15 minuten. M’n lijf reageerde hier zo heftig op dat tijdens de weeen het spuug er uit kwam en de hartslag van de kleine daalde. Gelukkig trok dit net op tijd bij! In bad toen 40 minuten geperst en onze kleine was er om 12.30 al 🥰🙊 Intens maar goed gegaan! Op een klein haarscheurtje en wat naweeen na gaat het heel goed. We mogen morgen naar huis!

één jaar geleden

Onze kleine Isa, 21-12-2022 om 07.12u ter wereld gekomen nadat ik was gestript op 20-12-2022 met een termijn van 36w6d. Ik had 3-4 cm ontsluiting maar had zulke enorme jeukklachten in de weken ervoor, dat de verloskundige voorstelde om te strippen. Gezien het termijn en de ontsluiting kon dit. Toegezegd en zo gezegd zo gedaan. Toen maar afwachten wat er zou gebeuren. De hele middag en avond verder wel wat zeurend gevoel, klein beetje kramp maar verder gebeurde er nog niet zo veel. Uiteindelijk om 22.00 op bed gegaan met het idee dat het allemaal weer wat af nam en dat het helaas niet zo veel deed. Om 03.00 werd ik dan toch wakker omdat het alsnog door zette en had ik aardig wat pijnscheuten die van m'n buik m'n rug in trokken. Uiteindelijk de weeën timer erbij aan gezet en ze bleken toen toch al aardig regelmatig te komen waarna ik het ziekenhuis gebeld heb. Hier om 04.45u aangekomen en eerst aan het ctg gelegd. Toen bleek ik elke 5 minuten een wee te hebben. Uiteindelijk aangesloten op de draadloze ctg meters. Toen de verloskundige een uurtje later ging checken, bleek ik 5 cm te hebben. Ze zouden verder eerst niks doen en kijken wat mijn lichaam verder zelf zou gaan doen om de ontsluiting te laten vorderen. Uiteindelijk om iets voor 7en in het bevalbad gestapt. Hierbij verschoof de hartslagmeter van de baby waarbij de verpleegkundige binnen kwam om deze weer goed te plaatsen. Hierbij was ze zo aan het drukken dat mijn vliezen braken en ik direct persdrang had om 7u. Verloskundige werd gebeld en stond in no time in de kamer, ze wilde graag nog een sensor op het hoofdje van de baby plaatsen maar met m'n volledige ontsluiting en met een kindje wat al met het hoofdje er bijna aan kwam, kreeg ze de kans er niet meer voor dat nog te doen. Na nog 2 keer persen lag onze kleine meid in 6 minuutjes persen totaal bij mij in bad op de borst. Nu zijn we inmiddels alweer bijna 2 weekjes verder en genieten we samen als gezinnetje van 4 🥰

één jaar geleden

Op 26 december 2e kerstdag had ik al mijn spullen klaar staan. Ik ben helaas in de zwangerschap in de steek gelaten door mijn partner. Maar sterk en voorbereid heb ik mijn spullen meegesjouwd en ben ik door een vriendin naar het ziekenhuis gebracht. Het was s avonds 19:00 en ik liep alleen met een koffer, tas en maxicosi op de arm + m’n bolle buik haha. Richting de geboortezorg. Daar zou ik een ballonnetje krijgen. Dat is die avond gebeurd en na een CTG scan kreeg ik slaap medicatie (sedatie) prik. De volgende ochtend werd ik wakker en hebben ze rond 09:15 mijn vliezen gebroken in de verloskamers. Ik ben toen nog 3 uur alleen geweest en de weeen opwekkers werden rond 10:15 toegediend. Mijn oma en tante kletsen een stukje rijden maar arriveerden rond 12:00 Ik kon de weeen goed opvangen en heb zelfs nog gelachen met mijn tante en oma. Een warme douche genomen en af en toe nog een appje kunnen versturen. Rond 15:00/16:00 werden de ween wel wat heftiger. Ik heb gevraagd om morfine. Met zo n knopje. De weeen erg goed opgevangen en rustig in mezelf gezeten. Daarna was binnen 12 minuten persen kleine baby L. geboren. 27 december 2022 Zonder scheur of knip! 3772 gram en 51 cm. ( met 38.1 weken) De verloskundige legde hem op mijn borst. Hij huilde 1 x en toen stopte hij opeens met huilen en reageren. De navelstreng werd met spoed hardhandig losgeknipt en L. werd meegenomen en op zo’n reanimatie tafel gelegd. Daar deden ze van alles en nog wat. Beademing etc. Ik was in shock. Terwijl ik daar met mijn blote onderkant lag te shaken en de placenta nog in mijn buik zat. Heb ik met tranen in mijn ogen een half uur toegekeken naar een blauw grijs kindje met een stuk of 7 artsen er om heen. Uit eindelijk ging het wel ok en mocht kleine L. met een Apgar score van 4 toch bij mama komen liggen. Dit was wel even schrikken maar ondanks dat het allemaal zo eng was op het laatst, heb ik een prachtige bevalling gehad en een gezonde zoon. Heb het er nu nog even moeilijk mee als ik er aan terug denk, word ik emotioneel. Vandaar dat ik nu pas mijn verhaal doe..

één jaar geleden

Bij ons is bij 40 weken onze zoon geboren op 02-01. Ik ben in de ochtend ingeleid met ballon, deze was er na 3 uur uit en savonds begonnen er onregelmatige weeën, deze herberg niet doorgezet en na CTG in het ziekenhuis mocht ik thuis afwachten. Na 1 uur thuis te zijn begonnen er heftige weeën en ben ik 1 uur na aankomst ziekenhuis bevallen. Het is gelukkig goed gegaan. Nu lekker aan het genieten met ons gezin.

één jaar geleden

Vandaag om 14.21 bevallen van dochter Loekie! 💕 Met 38+6 braken mijn vliezen thuis en ik zat nogal ruim, heel ruim in het vruchtwater waardoor het hoofdje niet was ingedaald. Daardoor moest ik plat en naar het ziekenhuis. Daar 24 uur later infuus gekregen met wee-opwekkers. Duurde even voordat dat werkte maar uiteindelijk na 1,5 uur echte, heftige weeen en 4 keer persen was ze daar… in de wolken met dit kleine wondertje

één jaar geleden

Vandaag om 02:03 bevallen. De bevalling begon met gebroken vliezen om 20:00 op 4 januari de volgende nacht kreeg ik toen onregelmatige weeën om 4 uur snachts. Dit zette pas na een paar uur goed door. Rond 9 uur savonds kon ik de weeën niet meer aan, ik had toen 5/6cm ontsluiting. Ook waren mijn vliezen te lang gebroken waardoor het medisch werd dus op naar het ziekenhuis. Eerst een half uur ctg en vervolgens de ruggenprik die helaas niet heeft gewerkt. Had al snel persdrag en rond 1 uur snachts mocht ik dan beginnen met persen. Hij bleek een sterrenkijker te zijn dus helaas moest er wat geknipt worden maar toch is het me gelukt om hem met 1 uur persen geboren te kunnen laten worden. Dit is ons eerste kindje en vond dit zo heftig dat ik niet weet of ik dit nog een keer wil doen 😅

één jaar geleden

Reactie op Bootsbean

Vandaag om 02:03 bevallen. De bevalling begon met gebroken vliezen om 20:00 ...
Gefeliciteerd ✨✨😘

één jaar geleden

Reactie op Bootsbean

Vandaag om 02:03 bevallen. De bevalling begon met gebroken vliezen om 20:00 ...
Gefeliciteerd

één jaar geleden

Reactie op Janneke Iking

Vandaag om 14.21 bevallen van dochter Loekie! 💕 Met 38+6 braken mijn vliez ...
Gefeliciteerd Janneke ❤️ Geniet er van.

één jaar geleden

5 januari bevallen van onze lieve Nola. 3 januari werd ik ik in de avond erg duizelig opeens en voelde me misselijk, Verlokundige gebeld en moesten gelijk komen ivm hoge bloedruk die al bekend was. Gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat m’n bloedruk op was gelopen. Daar hebben ze geconstateerd dat m’n bloedruk inderdaad te hoog was en veel eiwitten in m’n urine had. Ik zou gelijk worden opgenomen en die nacht nog worden ingeleid omdat ik op dat moment 40+1 zwanger was. Ballonnetje lukte niet, dus zouden de volgende ochtend vroeg starten met medicatie op de bevalling op te wekken. 4x 2pillen. Na 2 dosissen kreeg ik 4 januari al om half 3 weeen en was m’n bevalling al begonnen. Ik kreeg rug weeen en heb voor een ruggenprik gekozen, na 1x te hebben gezet kreeg ik later weer weeen en moest de ruggenprik overnieuw. Toen hij wel goed zat was het half 9 in de avond. Om half 10 kwam de Verlokundige weer en zat ik op 6cm ontsluiting. En om 00:30 op 10cm, ik mocht persen en op 5januari om 01:04 is onze kleine meid geboren 💗

één jaar geleden

Hoi lieve mama's ben vandaag bevallen na 40 weken en 1 dag. Ze hebben mij met 40 weken gestript op 5 Januari, om 6 Januari om 5 uur begonnen de weeen, verloskundige gebeld om 8 uur in de ochtend en ricjting ziekenhuis. Om 12:52 is onze dochter Camila Carmen geboren. Lekker thuis nu genieten van onze kleine meisje

één jaar geleden

Vrijdag 6 januari ben ik heel snel bevallen van ons prachtige meisje!! Om 01:00 begonnen mijn weeën, om 01:30 waren ze al om de 4 minuten en hielden ze langer dan een minuut aan. Man wakker gemaakt en de verloskundige gebeld. Om 02:00 had ik 3 cm ontsluiting maar verder was alles al helemaal verweekt. Om 03:30 kreeg ik lichte persdrang, 03:40 had ik 8 cm, maar ik kon de weeen niet meer weg puffen. 03:44 begon ik met persen en om 03:46 is ze geboren 💗 Hierdoor wel veel naweeën gehad, maar dit trekt gelukkig al weg. Nu genieten samen met haar grote broer 🥰

één jaar geleden

Op 07-01-2023 bevallen van ons prachtige meisje Olivia. Na een helse bevalling van 28uur was ze daar dan eindelijk. Nu herstellen en heerlijk genieten van ons meisje.

één jaar geleden

Op 03-01-2023 is onze zoon Kaan geboren met 39+1. De bevalling begon op 01-01-2023 in de avond met rustige maar regelmatige weeën. Ik werd twee keer naar huis gestuurd door het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet vorderde. De volgende avond teruggegaan naar het ziekenhuis en toen had ik 2 á 3 cm en mochten we blijven. Om 03:00 morfine gekregen om te slapen want dat was de nacht ervoor niet gelukt door de weeën. Na een uur werkte die uit en gingen we verder met de bevalling, toen hebben ze mijn vliezen gebroken want de bevalling duurde al erg lang en ik heb hiervoor een keizersnede gehad. Tussen 05:00 en 06:30 waren de weeën heel intens en dacht ik dat ik het niet meer aankon. Geroepen dat ik een ruggenprik wilde, maar toen de anesthesist aanklopte had ik persweeën en na 24 minuten persen was hij er 🤩 Wat een gave ervaring om natuurlijk te bevallen! Geen hechtingen nodig gehad dus het herstel verloopt soepel. Zo veel beter dan mijn vorige bevalling en ik ben best trots op mijzelf 🤗

één jaar geleden

Vandaag 9 januari ben ik gevallen van ons eerste zoon, helaas een heftige bevalling die duurt bijna 12 uur, 10 cm ontsluiting, en ze hebben alles geprobeerd om de baby uit te halen en het lukt niet, eindelijk met een vaccum 😔😔 het is erg verdretig dat ik en de baby moesten veel pijn hebben en heel moe voelen.

één jaar geleden

Op 6 januari om 03.00 uur vliezen gebroken. Twijfel of het doorzichtig was of niet. Na overleg rond 4.00 uur met vk besloten af te wachten. Om 9.15 uur gebeld door vk, ondertussen kleine weeën. Na overleg met vk zou zij om 10 uur bij ons zijn voor de check. Eenmaal zover bleek ik een kleine 2cm ontsluiting te hebben maar meconium houdend vruchtwater. Thuisbevalling niet meer mogelijk, overplaatsing naar zkh. Eenmaal bij zkh vonden ze de weeën okee maar kwam de ontsluiting niet verder opgang (ongeveer 3/4 cm) Dus weeën opwekkers. Inmiddels was het Na 13.00 uur. Vanaf dat moment steeds een hogere dosis weeën opwekkers maar de ontsluiting kwam nog steeds niet goed op gang. Lees hierbij in 3 uur nog nét een kleine cm. Tegen het avontuur flinke weeën maar nog steeds nauwelijks ontsluiting. Tegen 23.30 uur een kleine 5 cm ontsluiting maar hele heftige en pijnlijke weeën. Met klinisch vk overlegd en epidural gekregen. Kort daarna volgend koorts en ijlen. Pas de volgende morgen rond 10.00/10.30 uur eindelijk de 10 cm ontsluiting aan kunnen tikken. Echter bleek ons lieve kind ineens een sterrenkijker. Tijdens de 9 cm ontsluiting gedraaid. Ik was ondertussen dood moe en behoorlijk aan het ijlen. Mijn partner en moeder (die geweldig geholpen hebben) wisten niet wat ze moesten doen en voelden zich machteloos. Wel hebben ze mij enorm goed geholpen. Puntje bij paaltje, een spoed keizersnede en op 7 januari om 12.08 uur is ons mannetje geboren. De klinisch vk is vandaag langs geweest en heeft verteld dat deze bevalling van 33 uur te lang heeft geduurd en het (los van de persfase) bijna twee bevallingen waren. Al met al een vreselijke bevalling om op terug te kijken, zeker nu mijn lieve partner alles de komende periode zo goed als alleen moet doen, gezien ik moet herstellen. Zoveel respect voor hoe hij er mee om gaat. En hopelijk kan ik al snel zelf iets meer met de kleine, want wat voel ik mij machteloos als ik hem weer moet wakker maken omdat ik hem niet kan optillen (manlief vind dit natuurlijk niet erg!)

één jaar geleden

7 Januari bevallen van zoontje Job. 00.30 uur weeën en 01.19 uur was meneer er al. Hoofdje was er toen vk binnen kwam lopen. Alles gezond💙

één jaar geleden

Reactie op Nannix

Op 6 januari om 03.00 uur vliezen gebroken. Twijfel of het doorzichtig was ...
Amai! Heftig! Toch wel laks van het personeel in het ziekenhuis vind ik dan... spoedig herstel en genieten van je mooie man nu!