11 Reacties
3 jaar geleden
Bij babietjes kan er makkelijk ontlasting bij de plasbuis komen door het dragen van luiers. Kan je niet zoveel aan doen, behalve dan zo snel mogelijk een poepluier verschonen. Spugen zou een bijwerking van de antibiotica kunnen zijn. Ik zou zeggen, hou zijn temp in de gaten en laat inderdaad zn urine checken. Zolang hij vrolijk is, goed drinkt en goed plast hoef je je niet zoveel zorgen te maken.
3 jaar geleden
Mijn dochter had met 2,5 maand ook ineens koorts dus idd zelfde gedaan als jij via de huisarts doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. Bleek een blaas ontsteking en corona.
Ze heeft wel een echo van haar urine wegen en haar nieren gehad omdat ze zo jong al een blaas ontsteking had. Gelukkig is alles goed.
Maar bij m'n dochter was de koorts wel snel weg. Misschien heeft hij ook nog wat anders onder de leden? Een griepje of buikgriep oid.
3 jaar geleden
Reactie op wendyheijer
Mijn dochter had met 2,5 maand ook ineens koorts dus idd zelfde gedaan als ...
Ach wat sneu... ook nog corona erbij! Gelukkig zakte de koorts snel en was de echo goed!
Hier staat de echo ook gepland. Iets anders onder de leden.... tja het kan natuurlijk. Altijd zo lastig inschatten. Mijn gevoel zegt van niet, voor de rest thuis heeft ook niemand ergens last van. Hoop gewoon dat morgen de urine test goed is!
3 jaar geleden
Bij babietjes kan er makkelijk ontlasting bij de plasbuis komen door het dr ...
Onze dochter had met 3 weken een blaasontsteking. Kinderarts zei: bij meisjes kan het idd pech zijn, bij jongens zelden pech en meestal reden tot verder onderzoek van de urinewegen(kan reflux in urinewegen zijn bijv).. Jongens hebben een te lange urinebuis om ‘zomaar’ even een blaasontsteking op te lopen van poepbacterien. Ik zou even overleggen met de huisarts of de kinderarts er niet even naar moet kijken…
3 jaar geleden
Reactie op Essie133
Ons zoontje heeft ook een blaasontsteking gehad, geconstateerd in t zkh dus ...
Jaa klopt, normaal echt 37 precies. Maar vanmorgen bleek ook dat de urine nog niet schoon is. En vandaag wilde hij maar heel weinig drinken. We kregen de keus om het nog even twee dagen thuis aan te kijken onder de voorwaarde dat hij de antibiotica binnen houd en anders word het via infuus in het ziekenhuis. Net weer een dosis gegeven maar hij heeft binnen een kwartier alweer zoveel gespuugd dat het niet binnen gebleven kan zijn...
3 jaar geleden
Reactie op Laurarara
Onze dochter had met 3 weken een blaasontsteking. Kinderarts zei: bij meisj ...
Echo staat gepland voor 9 mei, een dag later afspraak kinderarts... maar denk dat er een grote kans is dat we eerder heen moeten want hij houd de antibiotica niet binnen.
Huisarts heeft vandaag wel overleg gehad met kinderarts.