12 Reacties

2 jaar geleden

Een beetje bloedverlies is normaal en de krampen ook!

2 jaar geleden

Had ik ook! Uiteindelijk wel niet spontaan begonnen, dus het hoeft niets te betekenen...😕 Ook al voelde het toen wel zo aan!

2 jaar geleden

Had ik ook alle 3 de keren, maar helaas niets op gang gekomen.

2 jaar geleden

Had ik ook! Met 40+2 om 12;00 gestript; hele middag bloedverlies en krampen. Rond 19;00 tijdens het douchen begonnen de weeen. Volgende dag om 10,27 werd onze dochter via een keizersnede geboren. Strippen werkte in mijn geval dus heel snel!

2 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Afgelopen nacht best pijnlijke krampen gehad (geen weeën maar menstruatieachtige kramp). Om 2uur twee pcm genomen, kruikje en gelukkig weer in slaap gevallen. Nu weer alles weer helemaal rustig.. Zondag krijg ik een ballonnetje in het ziekenhuis en maandag worden mijn vliezen gebroken. De verloskunde opperde om zaterdagochtend nog te komen strippen maar twijfel hier over. Het is ook wel fijn om zaterdag op zondag nog fijn te slapen. Verwacht wel dat hij er maandag zou moeten zijn.. Wat zouden jullie adviseren? Nogmaals strippen of wachten tot zondagochtend ballon?

2 jaar geleden

Reactie op Ellepel1985

Dank voor jullie reacties! Afgelopen nacht best pijnlijke krampen gehad ( ...
Ik heb hier net veel over gelezen en wat ik zo lees heeft een 2e keer strippen eigenlijk geen zin, want het vlies zit al los en dat is waar het om gaat. En toch twijfel ik ook haha. Ik ben vandaag gestript en krijg woensdag pas het ballonnetje. Twijfel nu dus om mij nogmaals zondag of maandag te laten strippen.. Dit hebben ze niet aangeboden overigens in het ziekenhuis, maar als het toch weer een extra kans geeft op geen inleiding... Tja.. Maarja.. Wat ik zo lees geeft het dus geen extra kans, maar waarom wordt het dan wel zovaak gedaan 😅

2 jaar geleden

Bij onze oudste zoon ben ik op 40+4 gestript en toen gebeurde er niks, vervolgens een tweede keer gestript bij 41 weken en daarna is het wel doorgezet: de nacht erna flink weeën gekregen en om 09:16 op 41+1 is meneer geboren. Bij zoon nr 2 ook twee keer gestript.. zonder resultaat en uiteindelijk ingeleid met 41+3.. Ennn nu ben ik aanstaande maandag 40 weken en baby laat wederom lekker op zich wachten.. verloskundige gaf aan maar weer eens na te gaan denken over onze plannen en wensen volgende week en de week erna😅

2 jaar geleden

Reactie op MEenme

Ik heb hier net veel over gelezen en wat ik zo lees heeft een 2e keer strip ...
Dank voor je reactie. Is ook beetje mijn gevoel bij het strippen. Waarom zou het de tweede keer wel werken. Helemaal omdat ik gestript bij (pas) 41 weken. Anderzijds hoor je wel verhalen dat het na de tweede/derde op gang komt. Waarom wordt bij jou pas woensdag een ballonnetje geplaatst? Of is dit op je eigen verzoek?

2 jaar geleden

Reactie op Ava30

Bij onze oudste zoon ben ik op 40+4 gestript en toen gebeurde er niks, verv ...
Blijft lastig hè…en weinig van te zeggen dus. Spannend hoe het deze keer gaat lopen 💫

2 jaar geleden

Reactie op Ellepel1985

Dank voor jullie reacties! Afgelopen nacht best pijnlijke krampen gehad ( ...
Bij mij hebben ze een poging gedaan tot strippen met 41+2. Dit lukte toen niet want ze kon er niet bij. Met 41+4 een tweede poging en dit lukte wel. Kreeg wat meer harde buiken en rugpijn en de avond, maar zette niet door. De volgende dag ‘s middags naar het ziekenhuis voor het plaatsen van een ballonnetje. Ik bleek toen toch onverwacht 4cm ontsluiting te hebben. Ze hebben toen direct besloten m’n vliezen te breken en die dag ben ik nog bevallen. Misschien dus toch enigszins succesvol geweest.

2 jaar geleden

Reactie op Ellepel1985

Blijft lastig hè…en weinig van te zeggen dus. Spannend hoe het deze keer ga ...
Nee het is per zwangerschap/kindje gewoon echt verschillend. Woensdag met 40+2 controle en als ik dan wil kan er evt gestript worden mocht er een beetje ontsluiting zijn.. laten we maar weer kijken wat het doet🤞🏻 Een ding is in ons geval zeker: ik maak doorbakken kinderen🤪😂 Hopelijk zet het door bij jou en anders duurt het nooit lang meer, hooguit 1-2 weken (voor ons beiden🤞🏻). Zet em op!💪🏻

2 jaar geleden

Reactie op Ellepel1985

Dank voor je reactie. Is ook beetje mijn gevoel bij het strippen. Waarom z ...
Strippen vandaag was niet gepland, maar de gynaecoloog kon erbij en dit leek hem wel voordelig alvast voor woensdag haha. Woensdag ballon en donderdag worden mijn vliezen gebroken, omdat mijn gynaecoloog dan 24 uur dienst heeft en dus zeker mijn bevalling kan doen. Door een stofwisselingsziekte wil hij er heel graag bij zijn, dus vandaar de planning ❤️ Overigens nog geen krampen ofzo gehad, maar.... Ik heb wel veel meer oxytocine in mijn lichaam! Ik kolf prenataal en heb opeens bijna 4ml meer dan normaal 😅 Dus het doet in ieder geval wel iets. Ben nu wel heel benieuwd of het vanacht dan toch door gaat zetten..