5 Reacties

3 weken geleden

Dit is inderdaad een lastig dillema. Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen. Onze dochter is nog steeds elke nacht langere tijd wakker. Vorig jaar rond deze tijd trok ik de gebroken nachten niet meer en ben ik een aantal nachten per week op zolder gaan slapen. Die nachten kreeg ze geen borstvoeding en trooste mijn man haar. In het begin was dat even wennen, maar door haar rustig en duidelijk uit te leggen dat mama echt moest slapen lukte dit wel. In het begin haalde ze dit sochtends nog in. Later gaf ik gewoon maar 2 nachten per week borstvoeding. Scheelt dat ze zonder borst in slaap kon vallen. Nu sinds eind september gestopt, omdat ik nog steeds veel bekkenklachten heb en mijn banden super flexibel zijn. Maar mijn dochter vraagt nog regelmatig of er nog melk in mijn borsten zit🙂 Snap dat het voor jullie dochter nog erg helpt om te reguleren in deze tijd van verandering. Succes met wat je ook besluit!

3 weken geleden

Geen echte tips. Maar ik denk dat het belangrijk is om je moeder gevoel te blijven volgen. Vind het heel mooi om te lezen dat je nog borstvoeding geeft. Hier komt onze bijna 3 jarige ook nog 's nachts, en moet ik haar in slaap voeden. Ze is erg temperamentvol, en heeft ook een hele sterkte wil.. dus hoop hier heel erg dat het uiteindelijk op een natuurlijke manier stopt.. wanneer dat ook mag zijn 😅. Had ook nooit verwacht dat we het zolang zouden volhouden. Weet dat mannen er sowieso niet veel van begrijpen. En uiteindelijk zal alles 'gewenning zijn' (zowel voor je dochter, als voor jou) maar denk dat het ook voor alle partijen goed moet blijven voelen.. Heel veel sterkte, wijsheid en succes 🙏🏻

3 weken geleden

Het is lastig! Zou je ex zelf een routine kunnen introduceren? Wellicht met een speciale knuffel voor daar? Soms duurt het even maar hopelijk met blijven uitleggen en wat tijd went ze eraan?

3 weken geleden

Wat knap van je dat je nog steeds borstvoeding geeft! Lijkt mij, dat vooral nu jullie uit elkaar zijn het voor haar fijn is om dit ‘vertrouwde momentje’ samen nog even te houden. Kan je ex haar niet verwennen op een andere manier? Een extra boekje lezen, lekker samen in slaap vallen?

2 weken geleden

Ik geef mijn bijna 3 jarige ook nog, en ze weer heel goed dat ze met naar bed gaan 2 verschillende routines heeft. Het was even wennen, en ja het duurde langer voor ze sliep bij mijn man, maar nu is het helemaal okay. En als ik een keer naar bed breng, dan krijgt ze gewoon lekker melk. Side note is wel dat ik dus nog een baby heb gehad en mijn productie nog goed is, ik weet niet hoe het zou zijn als je soms wel en soms niet geeft. En even plat gezegd, je ex moet nu zijn rust bewaren en je dochter duidelijkheid en veiligheid geven. Bellen dat jij haar op komt halen is de gemakkelijke weg en werkt niet langdurig. Een leuke routine daar erin krijgen en heel veel troosten, en het is wennen maar na een tijdje gaat het echt beter en zonder tranen!