12 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben zelf meer fan van een bacardi maar ik kolf wel voor de zekerheid wat af mocht ze eerder komen voor voeding ik ga vrijdagvoor de eerste weer uit en neem dan een paar drankjes en reken 3 u per drankje
3 jaar geleden
Ik wacht wel echt 3 uur nadat ik hem op heb. Kk wil het niet op mn geweten hebben dat mn dochtertje alcohol binnen krijgt. Je zou ook teststrips kunnen kopen die je dan in je afgekolfde melk kan dopen om te kijken of er nog alcohol in zit, maar ik betwijfel hoe goed die werken.. Verder werkt het afbreken van alcohol in je melk hetzelfde als in je bloed, je hoeft je melk dus niet weg te gooien. Als je lang genoeg hebt gewacht is alle alcohol eruit gefilterd (net als in je bloed) zolang het in je lichaam zit natuurlijk.
3 jaar geleden
Ik meen me te herinneren dat een glas alcohol er een uur over doet om weer uit je lichaam te zijn, dus als je na de laatste slok een uur zou wachten, zou het dus helemaal uit je lijf moeten zijn. Zelf vind ik het fijn om vooraf te kolven, zodat ik zeker weet dat ik lang genoeg er tussen kan laten. Laatst zag ik ook ergens dat de hoeveelheid alcohol van 1 glas in de melk eigenlijk maar een druppeltje is, dus als je er netjes minimaal 2 uur tussen laat kan dat volgens mij allemaal prima :)
3 jaar geleden
Ik kolf fulltime en heb mijn kriekbiertjes en Gin Tonics ook echt wel gemist. Vooral met het mooie weer!
Ik heb sinds de bevalling 5,5wk terug nu 2x een drankje gedaan. Ik zorg dat er na de laatste slok nog minimaal 3uur zit voor ik weer kolf. Liever 4u. Gelukkig red ik dit ook omdat ik maar max 4x kolf per dag.
3 jaar geleden
Ik wacht max 3uur tot volgende voeding. En als ik een avondje uitga dan zorg ik dat ik van te voren heb gekolft of dat voldoende melk in de vriezer heb
3 jaar geleden
Reactie op Mliekiej
Ik meen me te herinneren dat een glas alcohol er een uur over doet om weer ...
Je lichaam doet er minimaal 3 uur over om alcohol uut je lichaam te halen.. verder komt er evenveel alcohol in je melk als dat er in je bloed komt. Als je niet zeker bent over de dingen die je zegt/als advies geeft, zou ik het voor je houden. Het zijn serieuze onderwerpen en het verkeerde advies kan grote gevolgen hebben op de ontwikkeling en gezondheid van baby's.
3 jaar geleden
Reactie op Mliekiej
Hmm ik probeer nu terug te vinden waar ik dat dan gelezen had, maar kan het ...
Na het drinken van het glas begin je pas met tellen natuurlijk. De laatste slok doet er namelijk ook nog 3 uur over over ;)
Het wordt ons niet makkelijk gemaakt om te genieten van een drankje icm het geven van bv :(
3 jaar geleden
Reactie op Mliekiej
Hmm ik probeer nu terug te vinden waar ik dat dan gelezen had, maar kan het ...
Ik denk dat dat niet klopt. Lijkt me heel sterk dat 1 slok alcohol 3u in je bloed blijft. Maar het blijft lastig inderdaad wanneer je nou veilig zit. Vooral als er overal staat 2 tot 4u per glas dus als je 2 glazen drinkt kun je of van 4 of van 8u uitgaan, nogal een verschil.. ik vries t apart in als ik twijfel voor in het badje of voor op een wondje oid
3 jaar geleden
Enorm verwarrend hè! Om het zekere van het onzekere te nemen, neem ik een glas wijn direct na de voeding, maar ik zorg dat de volgende voeding met een flesje wordt gegeven vanuit mijn voorraad. Maar lees dan ook weer dat 1 glas wijn tussen de voedingen door niet uit maakt. Nou, ik blijf het maar doen zoals ik doe denk ik. Dan maar niet ‘spontaan’ een glas wijn 😄