689 Reacties

één jaar geleden

Iemand tips vorige keer is bij de borstvoeding mislukt omdat het aan happen ontzettend veel pijn deed. Ook na het aan happen bleef het pijn doen. Iemand tips om te zorgen dat de pijn weg blijft of dragelijk word deze keer. Want wil het toch heel erg graag weer proberen.

één jaar geleden

Reactie op Mommy Of5

Iemand tips vorige keer is bij de borstvoeding mislukt omdat het aan happen ...
Tongriempje laten checken en kraamzorg mee laten kijken dat het mondje helemaal goed omsluitend hapt en niet half vacuüm zuigt

één jaar geleden

Reactie op Mommy Of5

Iemand tips vorige keer is bij de borstvoeding mislukt omdat het aan happen ...
Ik heb 18 maanden exclusief borstvoeding gegeven waarvan zelfs 7 maanden exclusief live (geen kolven) omdat m'n zoontje een flesweigeraar was. In mijn ervaring blijft borstvoeding pijnlijk voor de eerste paar weken en daarna zodra je iets van spruw/bacterie hebt of de kleine tandjes krijgt. Het enige wat mij heeft geholpen om het dragelijk te maken is tepelcreme, laten luchten en verkoelen. Het was voor mij een hele intense, pijnlijke en prachtige ervaring.

één jaar geleden

Hier borstvoeding gegeven bij de eerste en alleen de eerste seconden zijn pijnlijk maar daarna hoort het volgens mij geen pijn te doen en zeker niet tussen de voedingen door. Een lactatiekundige langs laten komen is zeker een aanrader! Het is echt even oefenen voor moeder en kind dus dan handig om iemand te hebben die er echt verstand van heeft.

één jaar geleden

Ze zeggen dat het geen pijn hoort te doen maar dat deed het bij mij weldegelijk. Desondanks is mijn zoontje inmiddels 4 en komt voor het slapen gaan nog steeds graag even sabbelen. Ik denk dat het ook (naast mogelijke andere redenen) gewoon afhankelijk is van hoe gevoelig je tepels zijn. Nu, tijdens de zwangerschap zijn ze bij mij ontzettend gevoelig en is het wederom weer flink doorbijten voor die paar minuutjes sabbelen. Het werd overigens na een aantal maanden zeker minder pijnlijk, zolang de kleine man geen grappen uithaalde met halfbakken aanhappen of zelfs volop bijten.

één jaar geleden

Reactie op Birdy Nam Nam

Ze zeggen dat het geen pijn hoort te doen maar dat deed het bij mij weldege ...
Ik denk ook dat het simpelweg afhangt van hoe gevoelig je tepels zijn! Nu in de zwangerschap zijn die van mij ook weer gevoelig en ik geef al sinds februari geen borstvoeding meer. Maaar het wende wel toen ik er middenin zat en deed zeker geen 18 maanden pijn bij mij.

één jaar geleden

Tongriempje laten checken en kraamzorg mee laten kijken dat het mondje hele ...
Dank je wel voor je antwoord 🥰

één jaar geleden

Reactie op Mc43

Ik heb 18 maanden exclusief borstvoeding gegeven waarvan zelfs 7 maanden ex ...
Dank je wel voor je antwoord🥰

één jaar geleden

Reactie op Mommy Of5

Iemand tips vorige keer is bij de borstvoeding mislukt omdat het aan happen ...
Ik zou zeker in gesprek gaan met een lactatiekundige. Ik heb 2x tot 14 mnd gevoed met een hoedje. Zo had ik geen pijn. Nu alvast ern lactatiekundige gesproken die mij advies gaf voor deze ronde.

één jaar geleden

Reactie op Lol82

Ik zou zeker in gesprek gaan met een lactatiekundige. Ik heb 2x tot 14 mnd ...
Dank je wel das ook een goeie tip 🥰

één jaar geleden

Reactie op Mommy Of5

Iemand tips vorige keer is bij de borstvoeding mislukt omdat het aan happen ...
Teddy Roorda opzoeken op you tube. Die heeft een mooi filmpje hoe je het beste kan laten aanhalen.

één jaar geleden

Reactie op Brosa

Teddy Roorda opzoeken op you tube. Die heeft een mooi filmpje hoe je het be ...
Dit is inderdaad een goeie! Wij hebben de instagram filmpjes van teddy roorda bekeken en instagram cursus gedaan

één jaar geleden

Mijn zoontje hapte ook niet goed aan toen heeft de kraamhulp gezegd om tepelhoedjes te proberen ! Daarna ging het super goed! Heb het 4 maanden gedaan toen ik Corona kreeg en daarna was mijn productie weg . Bij de tweede ga ik nu geen bv doen. Omdat ik er echt geen energie voor heb. Mijn zoontje is 1 jaar mijn man geopereerd dus ben alles alleen aan het doen merk dan mijn lichaam nu al op is . Hoe zonde ik het ook vind dat ik het nu niet ga doen maar moet ook aan mijzelf denken

één jaar geleden

Ik krijg mijn 5de en heb ook 4 kids borstvoeding gegeven. Het hoort in principe geen pijn te doen, ook de kraamhulp kan je meestal goed begeleiden hierin, indien dit niet helpt dan evt. lactatiekundige. Mijn tip is wel om niet koste wat kost bv te willen geven, soms kost het jezelf veel energie en geniet je minder van je kindje... veel succes

één jaar geleden

Ik ben zwanger van ons 1e kindje en wil heel graag borstvoeding geven. Heb ongeveer 10 jaar geleden een borstverkleining laten doen en heb toen uitdrukkelijk gezegd dat ik ooit borstvoeding wenste te geven dat er zeker geen klieren etc weggenomen mochten worden. Nu zei de arts dat die dit niet zou doen maar uiteindelijk weet je nooit goed wat binnenin gebeurt is. Ik probeer vertrouwen in mijn lichaam te hebben en heb ook al veel positieve verhalen gehoord dus hopelijk lukt het mij ook! 🍀

één jaar geleden

Moet je eigenlijk ook flesvoeding in huis hebben voor de eerste dagen als de borstvoeding niet op gang komt?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Gerda121

Moet je eigenlijk ook flesvoeding in huis hebben voor de eerste dagen als d ...
Nee hoor! Even overleggen met de kraamzorg, maar die hebben meestal kunstvoeding bij zich voor nood en het is ook zo gekocht. Wij hebben ons toen alleen verdiept in dat we perse geitenmelk wilden mocht het niet lukken. Maar als je goede begeleiding krijgt, is de kans heel groot dat de kunstvoeding niet nodig is☺️.

VRIEND

één jaar geleden

Over het pijn doen. Bij mij heeft het denk ik de eerste 4 weken echt pijn gedaan! Ik voedde met een tepelhoedje omdat ze vrij licht was en zo wat beter kon drinken. Toen ze na een paar weken aangesterkt was en drinken zonder hoedje goed ging, heb ik hem rustig afgebouwd met hulp van de lactatiekundige. Ook de pijn was steeds minder en uiteindelijk pijnloos. Heb 2 jaar borstvoeding gegeven☺️. Volgende maand weer als alles goed gaat!

één jaar geleden

Ik ben in verwachting van mijn eerste, en zou graag bv willen geven als mij dat lukt. Nu heb ik een cosleeper en zie ik dat veel vrouwen dan liggend de baby bv geven, door de baby gewoon ook liggend aan te laten happen. Is dat echter wel veilig? Kan de baby wel goed drinken als het ligt of moet de baby eigenlijk niet (deels), omhoog liggen?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Noorderling

Ik ben in verwachting van mijn eerste, en zou graag bv willen geven als mij ...
Ja hoor, je draait dan op je zij. Op je buik kan ook, dan leg je je kindje schuin, maar heb zoiets nooit prettig gevonden. Wij hebben een boxspring die je elektrisch omhoog kan doen, dat deed ik. Dus zat altijd rechter op. Als je een kraamzorg heb met goede kennis van borstvoeding dan kunnen ze je helpen met de houdingen. Al snel voel je zelf asbest de juiste houding(en) is/zijn voor jullie samen☺️.