689 Reacties

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Noorderling

Ik ben in verwachting van mijn eerste, en zou graag bv willen geven als mij ...

één jaar geleden

Reactie op Noorderling

Ik ben in verwachting van mijn eerste, en zou graag bv willen geven als mij ...
Ik heb tijdens de borstvoedingscursus bij de verloskundige zelfs gehoord dat dit het minste krampjes of spuwen zou kunnen geven omdat alles in '1 rechte lijn' ligt

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op TianaR

Ik heb tijdens de borstvoedingscursus bij de verloskundige zelfs gehoord da ...
Dat is inderdaad bij van bovenaf voeden (baby boven mama) maar als je dan een beetje rechtop komt Usher nog beter, want dan loopt het wel naar beneden☺️.

één jaar geleden

Ben nog in twijfel om me aanvullend te laten verzekeren voor lactatiekundige (minimaal 200 euro) aangezien ik heel graag borstvoeding wil proberen te geven. Wat adviseren jullie? Losse consults betalen of voor laten verzekeren?

één jaar geleden

Reactie op Mommy Of5

Iemand tips vorige keer is bij de borstvoeding mislukt omdat het aan happen ...
Vervelend dat het zoveel pijn deed! Hier vaak tepels na de voeding ingesmeerd met een paar drupjes van mijn eigen melk, even laten drogen aan de ‘buitenlucht’ en daarna tepelcrème (lanoline) gebruikt. Daarnaast moet de baby goed aanhappen en naast de tepel ook echt een stuk borst meenemen. Mocht het niet fijn voelen, je pink voorzichtig in de zijkant van het mondhoekje stoppen, zodat de baby loslaat en opnieuw proberen. Heb in het begin een moeilijke start gehad en gekolfd, maar toen de kraamzorg weg was vond ik de rust en is het alsnog een jaar gelukt. Was er heel blij mee en na een jaar bouwde mijn zoontje zelf af en vonden we het beiden mooi geweest.

één jaar geleden

Voor iedereen: "Het nieuwe borstvoedingsboek" van Stefan Kleintjes & Gonneke van Veldhuizen. Dit boek raadde de lactatiedeskundige in 'mijn' ziekenhuis aan en ben ik dus nu uiteraard braaf aan het lezen hèhè.

één jaar geleden

https://youtu.be/1ISR4gLf_G4 Ik heb dit filmpje gevonden op youtube en ik heb er zoveel van geleerd! 😊

één jaar geleden

Reactie op Plantenmama

https://youtu.be/1ISR4gLf_G4 Ik heb dit filmpje gevonden op youtube en ik ...
Heel interessant, dankjewel voor het delen!!

één jaar geleden

Reactie op Haworthia

Heel interessant, dankjewel voor het delen!!
Graag gedaan! 🥰

één jaar geleden

Wat voor verzorgingsproducten zijn belangrijk bij het geven van borstvoeding? Ik las over Lanolinezalf (welke??) en heb ook een keer iemand gehoord over Multimamkompressen? Hoor graag ervaringen 😊

één jaar geleden

Reactie op xdiooon

Wat voor verzorgingsproducten zijn belangrijk bij het geven van borstvoedin ...
Lanoline zalf is zeker een aanrader. Je kan die van medela kopen, maar volgens mij bevat die van het kruidvat precies hetzelfde. Verder kan je compressen maken met appelstroop. Dit helpt tegen stuwing. Je doet dan een zakje met appelstoop in de vriezer en deze kan je dan in een hydrofiel washandje in je beha doen. Verder zijn voedingsbh's en zoogcompressen nog fijn om in huis te hebben. 😁

één jaar geleden

Reactie op xdiooon

Wat voor verzorgingsproducten zijn belangrijk bij het geven van borstvoedin ...
Lanoline van kruidvat merk heeft als het goed is dezelfde ingrediënten. Die heb ik 18 maanden gebruikt, heel fijn 👍 Ik heb veel wegwerp nursing pads gebruikt van huismerken, ook top.

één jaar geleden

*Zoogcompressen in het NL

één jaar geleden

Welke flessen ver warmer gebruiken jullie in combinatie met moedermelk om deze op te warmen. Wij zijn vaak wel voor onze hobby (diepzeeduiken).. Met mijn vorige borstvoeding avontuur legde ik vaan ons zoontje nog aan voor we het water in gingen, soms hand hij honger, andere momenten niet en kolfde ik af. Het opwarmen van moedermelk was altijd wel iets! Daarom wil ik nu op voorhand als eens uitkijken naar een fijne flesverwarmer "on the go". Ik hoor graag jullie tips 🤭😉

één jaar geleden

Reactie op t zeetje

Welke flessen ver warmer gebruiken jullie in combinatie met moedermelk om d ...
Vanaf begin af aan 'leren' dat het op kamertemperatuur gedronken kan worden. Voor zover je er invloed op hebt. Maar ik kon melk s avonds uit de koelkast/diepvries halen, s nachts zo geven. Zonder het extra op te hoeven warmen. Het blijft wel even goed buiten de koeling. Voor opwarmen dus geen tip

één jaar geleden

Wat leuk dat deze topic bestaat! Zit nu midden in mijn borstvoeding journey… baby is een week oud. Nog zoekende naar wat het beste werkt ivm overmatige melkproductie en stuwingen wat we nu aan het wegwerken zijn met baby steps. Maar ik wil dit per se doorzetten. Baby hapt en drinkt overigens heel goed 🙏🏼 Anderen ook last van overmatige melkproductie? En hoe hebben jullie de stuwingen verholpen? ❤️

één jaar geleden

Reactie op luvmybaby

Wat leuk dat deze topic bestaat! Zit nu midden in mijn borstvoeding journey ...
Ja, hier had ik zoveel melkproductie dat de kraamzorg nog nooit zoveel gezien had. Stuwing een beetje verlicht door een haakaa handkolf aan de andere borst te hangen als ik aan het voeden was. Verder koolbladeren. En vaak aanleggen, voeden op verzoek. Maar alsnog heb ik twee keer borstontsteking gehad. Weet niet zeker of dat met stuwing/overproductie te maken had. Feit is dat ik nog steeds zoontje van 20 maanden voed (ook nu tijdens de zwangerschap). Het kan dus wel, met overproductie doorzetten. Helaas heb ik zo snel niet meer tips uit eerste hand.

één jaar geleden

Dank voor je reactie! Doe je ook aan blok voeden?

één jaar geleden

Reactie op Dame

Vanaf begin af aan 'leren' dat het op kamertemperatuur gedronken kan worden ...
Wat zijn hier de voordelen van? Ik had dit laatst ook al ergens gelezen? Is er dan niet juist meer kans op krampjes oid?

één jaar geleden

Reactie op xdiooon

Wat zijn hier de voordelen van? Ik had dit laatst ook al ergens gelezen? Is ...
Ow geen idee. Ik vind het handig dat ik nooit wat hoefde op te warmen. Want ook kunstvoeding dronk ze dus op kamertemperatuur. Ik kon dus nu een fles maken, in het dorp op een terras gaan zitten en daar de fles geven (dat is hier binnen 15 minuten). Hier is het zo ontstaan omdat ik in de eerste week al zowel gekolfde melk als flesvoeding moest geven. Ze dronk het ook warm, maar ook op kamertemperatuur.