Wij geven bv en kv. We doen 3 flesjes kv per dag, wisselend van tijdstip. Enige die ik sowieso altijd bv doe is eerste en laatste voeding en evt 's nachts(al slaapt hij die vaak door). Verder kijken we vooral wat uitkomt. Wij gebruiken kabrita.
Onze dochter krijgt kv als ik bijv slaap in de middag en ze komt ondanks het Voeden vooraf. En vaak savonds voor t slapen, omdat ze dan heel onrustig drinkt. Dan gaat t beter met een fles.
Geitenmelk schijnt het meeste op bv te lijken waardoor de overgang niet zo groot is. Wij gebruiken pure goat. Biologisch. En ja, wel duur. Ze krijgt 5x bv en 2x kv.
Mijn productie is flink gezakt de laatste weken. Daarom combi. Wij gebruiken kruidvat eigen merk. Vaak zijn de flesjes van 8 en 11 uur kv zodat de gekolfde melk van de avond klaar staan in de nacht. Dan hoef ik m'n bed niet uit. (Ik kolf alle bv)
Hier niet, maar zou dan kiezen voor geitenmelk omdat dit meer op onze moedermelk lijkt dan koemelk.
Houd er rekening mee dat als je gaat combineren, vooral zo snel, je productie hoogstwaarschijnlijk snel keldert. Waarschijnlijk ga je dan vrij snel over op kunstvoeding.
Hier gecombineerd omdat ik niet genoeg heb. Etos/AH, gaat erg goed. Hooguit even mopperen als ze moet poepen. Maar dat is nog geen twee minuten per dag.
Doordat het me deze keer niet goed genoeg lukt om te kolven , heb ik er voor gekozen om af en toe een flesje kv te geven. We geven 2 a 3 flesjes kv per week. En ondanks dat het ze dus niet heel regelmatig kv krijgt reageert ze er goed op, ze spuugt wel wat meer na een flesje maar krijgt er geen krampen of verstopping door. Wij hebben gekozen voor nutrilon duo balans.
Vanaf het begin kleine beetjes aangevuld met KV (Kruidvat huismerk) omdat mijn productie toen niet toereikend was.
Soms doen we het voor de nacht zodat hij wat lekkerder slaapt. Bijv; 100 BV + 30 KV (als toetje erachter aan). Hier werkt het erg goed en geeft ook iets minder druk van het kolven.
Echter heb ik geen vergelijk met andere melk soorten (geitenmelk). Wij hadden Kruidvat in huis (voor bevalling al in huis gehaald mocht het nodig zijn).
Hier weinig tot geen last van krampen. (Loek is bijna 6 weken)
Ik ben nu langzaam begonnen met bv afbouwen. Ze krijgt nu 3 flesje per dag en bv om en om en in de nacht nog bv. Ik gebruik Cabrita (geitenmelk) is licht verteerbaar ( tegen krampjes) en lijkt het meest op moedermelk. Ze drinkt beide goed.
Over t algemeen geef ik vooral bv, maar af en toe kv (als ik ergens ben waar ik liever geen bv live geef , of een wijntje heb gehad). Gaat moeiteloos, lijkt geen krampjes te hebben, al is t wel opvallend dat ze na bv sneller in slaap valt dan kv
Ik geef ook beide, kv gewoon van de Kruidvat, het huismerk. Ze heeft geen last van krampjes of dergelijke. Ze is nu 6 weken oud en eigenlijk heeft ze sinds het begin beide wel gehad elke dag.