20 Reacties

3 jaar geleden

Zwangerhap zegt van niet

3 jaar geleden

Zou gewoon alle schaal en schelpdieren vermijden. Ik volg ook de Zwangerhap app.

3 jaar geleden

Ik heb ze op vakantie wel 1x op. Ik zie ze als gamba’s, liever niet maar 1 of 2 keer in de zwangerschap moet kunnen. Als je het 100% volgens zwangerhap wil doen dan zou ik ze niet eten 😊

3 jaar geleden

Ik denk dan toch maar niet indd . Nog maar even volhouden ☺️

3 jaar geleden

Zwangerhap zegt dat het waarschijnlijk geen kwaad kan als je dit een enkele keer eet. Gaat om vervuiling van de vis. Ik heb het wel gedaan, maar vond het niet meer lekker 😅😅

3 jaar geleden

Zou gewoon alle schaal en schelpdieren vermijden. Ik volg ook de Zwangerhap ...
Calamaris komt van inktvis, di is geen voorbeeld van schaal en schelpdieren.

3 jaar geleden

Ik zou het ook gewoon lekker doen voor 1keertje. Ik heb dat met gamba's, volgens zwangerhap mag het niet en volgens Google wel... Mijn vorige zwangerschap heb ik me vol gevreten aan gamba's dus nu doe ik het ook gewoon, wel met meer mate dan toen haha

3 jaar geleden

Reactie op Yaszzcel

Calamaris komt van inktvis, di is geen voorbeeld van schaal en schelpdieren ...
Maar volgens de app mag je ook geen inktvis 😊

3 jaar geleden

Inktvis mag je gewoon veilig eten in de zwangerschap! Zwangerhap is trouwens gebaseerd op veelvoudig gebruik van en daarom raden ze heel wat eten af wat wel mag bij enkel gebruik. Zwangerhap is grotendeels ook niet betrouwbaar.. Twijfel je dan zou ik je aanraden de verloskundige bellen voor de zekerheid.

3 jaar geleden

Reactie op Maaike Versteeg

Maar volgens de app mag je ook geen inktvis 😊
Bij hoge uitzondering. Gaat om de hoeveelheid vervuiling.

3 jaar geleden

Reactie op Yaszzcel

Calamaris komt van inktvis, di is geen voorbeeld van schaal en schelpdieren ...
Maar mag ook niet volgens de app. Maar niet alle sites en apps zijn even betrouwbaar.

3 jaar geleden

Ik heb het tijdens mijn vakantie in Spanje gewoon een paar keer gegeten en daarna helemaal niet meer. In de ZwangerHap staat dat ze het niet weten of het veilig is en op Google staat dat het gewoon mag. Zou het beperken tot iets eenmaligs ofso.

3 jaar geleden

Het gaat om de hoeveelheid toxines die in de zee zitten en die in schaaldieren en roofvissen kunnen zitten. Zwangerhap raadt het af omdat als jij iedere week én tonijn én garnalen énz enz zou eten je teveel gifstoffen binnen zou krijgen. Maar een keer eten is echt geen ramp hoor. Ik heb ook 2x garnalen gegeten..

3 jaar geleden

Ik blijf het vreemd vinden dat mosselen wel gewoon mogen

3 jaar geleden

Van mijn gynaecoloog mocht dit gewoon, ik mag zelf alle vis eten die goed vergit is geweest

3 jaar geleden

Ik heb 2 ringetjes gepakt 🤫 zal wel meevallen . Nu maar weer wachten voor na de bevalling hihi.

VRIEND

3 jaar geleden

Zwangerhap is er vrij duidelijk over.

3 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Zwangerhap is er vrij duidelijk over.
Vorig jaar mocht je gewoon kibbeling eten van zwangerhap en nu niet. Terwijl je het nog steeds mag eten inclusief inktvis :) Zwangerhap is vrij onbetrouwbaar 🤡 wat al algemeen bekend is.

3 jaar geleden

Elke app zegt wat anders. Het is ook meer een advies. En als je een keer wat eet of drinkt wat je niet mag. Ja dat is dan al gebeurd en kan geen kwaad voor je baby. Alleen als je het vaker of regelmatig doet. Ik heb het er laatst met mijn moeder over gehad en dertig jaar geleden waren ze niet zo streng. Natuurlijk geen alcohol, roken, rauw vlees, rauwe vis, rauw melkse kazen en uitkijken met caffeïne.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Rubrubski

Vorig jaar mocht je gewoon kibbeling eten van zwangerhap en nu niet. Terwij ...
O ja, vorige zwangerschap heb ik genoten van surimi, mag ook niet meer! Ook niet van de gynaecoloog trouwens. Zwangerhap is van het Voedingscentrum en zijn bedoe zeker niet accuraat. Echter vaak met dingen die wel mogen van de app en niet van andere, meer betrouwbare sites. Heel veel vissen zij op de ‘no go’ lijst gezet de laatste jaren, ook bij de gynaecoloog.