30 Reacties
2 jaar geleden
Ja haha heel herkenbaar! Wij geven haar nu vaak een rammelaar, schone luier of het krakende pak babydoekjes in haar handjes. Als het maar interessant genoeg is en voor afleiding zorgt. En verder zorgen dat er tijdens het verschonen weinig anders interessants te zien is zodat de rammelaar alle aandacht trekt, maar soms is het idd behelpen
2 jaar geleden
aankleden zittend doen en na elk kleding stuk even kietelen/ knuffelen/ kiekeboe. bij mijn oudste zoon was t ook heel erg, ik had dan een handdoek standaard op zijn aankleerdkussen voor het verschonene want ja dat moet natuurlijk wel liggend en dan bakerde ik zijn boven lichaam in mijn zijn handen stijff langs zijn lichaam🤣🤣
2 jaar geleden
Hahahaha je omschrijft het mooi 😂
Ik heb wel eens een filmpje gezien van iemand die verschoonde op de grond en dan met het gezicht naar zich toe en de voeten van haar af ('omgedraaid' dus). Op die manier zit je zelf in het gezichtsveld van je kleintje en ben jij misschien interessant genoeg om niet te hoeven draaien.
2 jaar geleden
Hahaha "de wokkel". 😂
Hier ook herkenbaar! Ik probeer het altijd snel te doen, rammelaar o.i.d. in de handen ter afleiding. Ze blijft maar omdraaien en bewegen/wegkruipen, we moeten haar ook echt vasthouden. Ik probeer verder zo weinig mogelijk spullen op de comode te laten liggen, want ze wil alles pakken.
Als het echt niet lukt doe ik sinds kort dit:
Boven de commode hebben wij een plankje. Dan leg ik daar mijn telefoon op met dit filmpje: https://youtu.be/dynF31X9WfY?feature=shared
Dan draai ik de telefoon zo op z'n kop dat ze precies dat filmpje kan zien (blauw licht evt uit, schermpje klein laten) en dat het achterste gedeelte vd telefoon nog op het plankje ligt. Als je begrijpt wat ik bedoel 😅. Iets zwaars op de telefoon leggen zodat hij niet valt.
Dan ligt ze ineens echt stil en geobsedeerd te kijken en kan ik rustig mijn ding doen.
2 jaar geleden
Reactie op Gerda121
Heel herkenbaar! Hier helpt speelgoed geven enzo niet, ze ligt alleen stil ...
Hier ook de billendoekjes of een telefoon 😵💫
2 jaar geleden
Die van mij is helemaal geobsedeerd door de zwitsal tubes. Die geef ik m altijd en dan is t enigzins te doen 😂😅
2 jaar geleden
Herkenbaar! In zorg voor een lege commode, zodat ze daar al niets kan halen. Geef haar iets in handen tijdens de luier en de rest doe ik zoveel mogelijk zittend (ze gaat zelfstandig al zitten dus dat scheelt). Maar het blijft een uitdaging ja😅
2 jaar geleden
Ja hier ook. Ik kan er wel om lachen. Al kan het ook vervelend zijn. Vooral met een poepluier. Haha.
2 jaar geleden
Herkenbaar 😅 daarnaast gaat alles wat op de commode staat ook de lucht in, de grijpgrage handjes 😂
Een lege fles Zwitsal is nu favoriet om hem even af te kunnen leiden, die wissel ik dan weer met een bijtring of rammelaar en dan weer met een doekje en dan kan ik meneer enigszins redelijk aankleden enz.
2 jaar geleden
Hier ook gehad, ik geef mn dochtertje nu gewoon standaard iets in dr handen en dan blijft ze wel rustig liggen(: we hebben boven de commode plankjes met allemaal speeltjes en decoratie en daar zoek ik dan gewoon iets leuks van uit.