13 Reacties

2 jaar geleden
Ik gebruik gewoon uit een potje. We mengen het dan in de blender met bijvoorbeeld een stukje gekookte kip en zoete aardappel.
Je kunt ze waarschijnlijk ook wel gedroogd kopen, dan moeten ze denk ik wel eerst even een nachtje staan, dan koken en invriezen.

2 jaar geleden
Ik heb toevallig vandaag ook doperwten gemaakt. 🤣🤭 Ik heb een deel van het zakje gepakt en de rest in de vriezer gelaten. Doperwten heb ik gekookt in water (zonder toevoegingen). Ik was niet zeker over de hoeveelheid, het was ongeveer 200 gram en dus (natuurlijk) teveel. Ongeveer de helft heb ik in de blender gedaan. Daarvan 1 lepel in het bakje voor vanavond avondeten voor ons kleine aangeboden (en alles ging gemakkelijk in, was geen enkele probleem, ze vond het super lekker). De rest uit de blender heb ik laten koelen en in ijsblokjes vorm ingevroren. De andere helft van de gekookte erwten heb ik ook gepureerd, daar heb ik nog zout en peper toegevoegd en een ham ingescheurd... En dan had ik zelf ook avondeten. 🤭🤣👍

2 jaar geleden
Reactie op tessa-1
Doe ik met broccoli ook 😅
Ja ik doe het ook! @Roosje17 Volgens mij geldt dat namelijk alleen voor eten wat al een keer opgewarmd is. Groenten worden rauw ingevroren dus zijn niet al een keer bereid geweest😊 Je kan het dus prima ontdooien, koken en dan weer invriezen. Met een diepvriesmaaltijd moet je dat niet willen.

2 jaar geleden
Ik zie zojuist dat er bij de pot doperwten die we bij de Lidl gekocht hebben geen zout inzit, staat er zelfs extra bij.
Er zijn vast ook merken waar wel zout aan is toegevoegd, maar niet alle potjes doperwten bevatten zout.