7 Reacties
3 maanden geleden
Hier hetzelfde verhaal met mijn oudste zoontje ( ook 2 jaar 8 maanden )
Ik maak er ook geen strijd van, probeert hij iets niet dan niet.
Maak dan soms ook avondeten voor hem apart als we met de rest van het gezin iets anders eten.
Hij eet super goed maar dan wel vaak hetzelfde, fruit alleen banaan, brood, avondeten aardappel alle groentes lust hij wel. En vlees maar een paar dingen die je op 1 hand kunt tellen
Qua snackjes Eet hij alleen crackers
Snoep chips koek etc wil hij helemaal niks van weten.
M'n jongste daarintegen die Eet echt alles wat ik maak, en wilt alles proberen.
Ik denk dat het vanzelf wel goedkomt 😊
3 maanden geleden
Reactie op Love_t91
Hier hetzelfde verhaal met mijn oudste zoontje ( ook 2 jaar 8 maanden )
Ik ...
Hoop het ook! Vast wel. Ik ken geen puber die niet vanalles eet, maar toch, hoe eerder hoe makkelijker 🤣
3 maanden geleden
Het is alsof ik mijn verhaal lees! Mijn zoon van zelfde leeftijd weigert eigenlijk bijna alles. Hij wil het ook niet proberen. Sinds enige tijd is er iets van afwisseling met blote spaghetti en bami maar echt het liefst eet hij elke avond witte bonen in tomatensaus of boterhammen. We hebben het wel geprobeerd maar de strijd waren we snel klaar mee. Dan niet. Maarja nu dus dit. Ook niet ideaal. Hij zou ook de pepernoten niet eten haha. Het is hier gewoon hopen dat het over gaat en soms toch echt wel "als je een hapje eet dan..." want anders eet ie niks....
Vaak denk ik ook dat we het fout hebben gedaan maar ons andere kindje eet alles op dus ja.. geen idee wat het is.
Geen tips helaas. Veel sterkte!
3 maanden geleden
In mijn omgeving hebben mensen goede ervaring met de proeftoren. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar hoor hele goeie verhalen!
https://www.vida-positiefvoeden.be/webshop/proeftoren-home-nederlands
2 maanden geleden
Ik heb zelf als regel; je mag iets altijd uitspugen. Dat helpt hier echt goed.
Iets nieuws eten gaat in een aantal fases en als je bij de fase bent proeven in de mond en dit voor de peuter samen gaat met het ook echt moeten doorslikken denk ik dat veel denken; ik begin er niet aan. Maar als je iets eerst in je mond mag proeven en daarna altijd mag uitspugen verlaagt dit de drempel. Zo haal ik onze dochter vaak over om toch wat te proeven. Soms blijkt het super lekker en soms echt niet lekker en spuugt ze het uit.