19 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb zeker minimum 6 maanden elke dag bloed gehad na mirena spiraal te laten zetten, als je je er toch bezorgd om maakt even naar de gyneacoloog kan altijd

2 jaar geleden

Reactie op ladyladylady

Ik heb zeker minimum 6 maanden elke dag bloed gehad na mirena spiraal te la ...
Is de menstruatie daarna wel weggebleven?

2 jaar geleden

Ik heb ruim 3,5 maand elke dag bloedverlies gehad na plaatsing mirena na mijn bevalling! Variërend van alleen bij het afvegen tot best wel wat.. Gelukkig nu bijna een maand blijft het weg! Mijn VK zei dat het nog tot 6mnd kan dat je bloedverlies hebt, maar als je t niet vertrouwt kan je een echo laten doen om te zien of ie goed zit!

2 jaar geleden

Ik ook! Bij de vorige spiralen helemaal geen last van gehad, maar verlies nu vanaf het plaatsen (18 april) ook constant. Volgens de verloskundige die hem heeft geplaatst komt dat vaker voor als je recent bent bevallen & volgens de echo zit hij verder goed. Word er ook moedeloos van, ben bijna in staat hem er maar weer uit te laten halen. Voor dat jaartje (in de hoop dat we nog een 2e kindje mogen verwelkomen)🙄 Ik heb hem juist om niet meer zo enorm veel bloed te verliezen tijdens de menstruatie

2 jaar geleden

Ik heb dit ook, fijn om te lezen dat er meerdere zijn! Ik heb dus geen tips omdat het bij ook nog niet gestopt is, maar ik volg graag even mee

2 jaar geleden

Hier ook! 4 april de Mirena laten plaatsen en tot 2 weken geleden al die tijd gebloed. Nu sinds een dag is het bloeden weer begonnen, dus ik gok de eerste keer ongesteld?

2 jaar geleden

Reactie op VTHMD

Hier ook! 4 april de Mirena laten plaatsen en tot 2 weken geleden al die ti ...
Nou t is alsof je mijn ervaring verteld haha, hier ook precies 4 april laten zetten en ook net 2 weken geleden een soort van gestopt en nu dan dus een soort menstruatie. Heb jij ook dat je er veel meer last van hebt dan normaal? Ben echt een emotioneel wrak en normaal gesproken heb ik wel wat kramp enzo tijdens mn menstruatie, maar nu heb ik ook echt pijn in mn onderrug en straalt het helemaal uit richting mn lies..

2 jaar geleden

Reactie op Mama Rox

Is de menstruatie daarna wel weggebleven?
Nee, heb wel altijd mijn menstruatie blijven hebben na die 6 maand en na 2 jaar eruit gehaald omdat ik er veel pijn van had. De pijn straalde door tot mijn bovenbeen, bleek dat de spiraal in mijn baarmoederhals zat en helemaal schuin zat

2 jaar geleden

Ik heb een goeie 8 weken elke dag wat bloedverlies gehad na het plaatsen van de Mirena spiraal, nu heb ik dit niet meer

2 jaar geleden

Kan zeker 3-4mnd duren, maar als je er erge buikpijn bij hebt of het niet vertrouwd dan bellen!

2 jaar geleden

Ik heb 2 x een mirena spiraal gehad. Beide keren na een bevalling. Beide keren ongeveer 3 maanden lang elke dag gebloed. Daarna werd ik maandelijks ongesteld. Vond die eerste maanden ook echt vervelend. Heel eerlijk dat is nu ook de reden dat ik geen nieuwe wil zetten😅

2 jaar geleden

Toevallig ook 10 mei spiraal laten plaatsen, en het bloeden is pas vorige week gestopt.

2 jaar geleden

Ik heb dit een jaar gehad. Geen spiraal meer voor mij. Ik denk dat het per persoon verschilt

2 jaar geleden

Ik heb ook nu sinds 5 weken mijn spiraal "koper" dan wel, maar bloed nog elke dag en heb soms ook echt weeën. Heb al echo laten maken, maar alles zit goed. Heb besloten om het nog 3 weken nu aan te kijken en als het dan nog zo is, laat ik hem verwijderen

2 jaar geleden

Na 3 maanden begon het bij mij te stabiliseren! Nu ben ik weer gewoon ongesteld, lichter dan voordien.

2 jaar geleden

Ik heb het recept thuis liggen om het mirena spiraal op te halen maar deze berichten zijn niet echt geruststellend. Heb ruim 8 weken gebloed na de bevalling en de menstruatie is nu regelmatig. Heb nog flink last van het ontzwangeren qua hormonen, erger dan tijdens de zwangerschap. Ik baal er zo van hoe je als vrouw zwaar de pineut bent.. wil graag anticonceptie en dacht dat dit wel de beste keuze was, jullie nog andere tips? Of toch maar proberen en hopen dat de klachten meevallen..

2 jaar geleden

Bij mijn eerste spiraal heeft dit zo’n 4 a 5 maanden aangehouden. Op het moment dat ik deze wilde gaan verwijderen ging het eigenlijk eindelijk beter en had ik geen menstruatie meer. 12 weken na bevalling weer een spiraal geplaatst. Tot nu toe 1x een menstruatie gehad die 15 dagen duurde, maar sindsdien niks meer. Hopelijk blijft het nu zo.

2 jaar geleden

Reactie op Jorinde80

Ik heb het recept thuis liggen om het mirena spiraal op te halen maar deze ...
Het was niet mijn eerste keus. Ik wilde zo'n staafje in mijn arm, maar de huisarts gaf aan dat de spiraal de minste bijwerkingen geeft... Ik moet zeggen dat ik juist sinds de spiraal veel emotioneler ben. Ook heb ik vreet buien. Ik voel me eigenlijk weer zwanger ofzo.... Ik kijk het nog heel even aan, maar ik wordt er tot nu toe eerder ongelukkiger van dan zonder...

2 jaar geleden

Hier ook, 4 mei laten plaatsen. Laatst terug geweest voor controle maar ze gaf idd aan dat dit 6 maand kon duren. Ik had alleen gehoopt dat de buikpijn wat minder werd 😮‍💨