22 Reacties

3 jaar geleden

Creme's, olieën, massages,

3 jaar geleden

Reactie op Sam En Zena

Creme's, olieën, massages,
Crèmes en oliën werken niet. Striae ontstaat van binnenuit. Ik had door afvallen striae op m'n heup. Dit is naar verloop van tijd bijna huidskleurig geworden waardoor het bijna niet meer opviel.. Ik heb geen ervaring met laseren of iets dergelijks. Ik heb onder m'n navel inmiddels ook flinke striae, die langzaam aan naar boven kruipt.. Ik probeer het om te buigen. Ik krijg er een mooi wondertje voor terug 💕

3 jaar geleden

Ja ik heb echt hetzelfde en t lijkt er op dat het maar door blijft gaan met verder scheuren

3 jaar geleden

Reactie op Kiim93

Crèmes en oliën werken niet. Striae ontstaat van binnenuit. Ik had door af ...
Dat is zeker waar! Ben nog vrij jong en vind het daarom zo moeilijk hoe mij lichaam veranderd en wetende dat dit blijvend is begrijp mij niet verkeerd ben zo blij met mn kleine meid maar tis zoooo moeilijk 😫😫

3 jaar geleden

Veel water en thee drinken en gezond eten. Groente en fruit. Wellicht advies vragen bij een dermatoloog, komt allemaal goed 😊

3 jaar geleden

Reactie op Jillanna123

Dat is zeker waar! Ben nog vrij jong en vind het daarom zo moeilijk hoe mij ...
Ik snap je gevoel helemaal hoor.. Ik heb ook voor de spiegel gestaan dat ik dacht : ik ben helemaal "verminkt". Op een gegeven moment stond ik elke avond voor m'n partners neus om te klagen hoeveel striae er weer bij is gekomen 😭. En het is gewoon kut als je bedenkt dat het gewoon pure pech is.. De een krijgt niks en de ander heeft een buik vol..

3 jaar geleden

Reactie op Kiim93

Ik snap je gevoel helemaal hoor.. Ik heb ook voor de spiegel gestaan dat ik ...
Kloptt dat is zo vooral als je al die andere mooie “striae vrije” buiken ziet😅

3 jaar geleden

Reactie op Jillanna123

Kloptt dat is zo vooral als je al die andere mooie “striae vrije” buiken zi ...
Nou pff, maar vergeet niet dat er zeker op instagram, heel veel bewerkt wordt.. Dikke knuffel voor jou🥰

3 jaar geleden

Reactie op Kiim93

Nou pff, maar vergeet niet dat er zeker op instagram, heel veel bewerkt wor ...
Dat is waar… dankjewel 🥰

3 jaar geleden

Hier nog iemand. Ook precies zo, en ik heb van alles geprobeerd. De duurste cremetjes en oliën. Ik las ergens ook dat het genetisch is. Ik heb het inmiddels geaccepteerd, zolang ik mezelf mooi vind, boeit het me niet. 🥰

3 jaar geleden

Ik volg ook even! Ik heb ook best wat striae en is zeker balen... ondanks dat heb ik het voor nu wel geaccepteerd (heb een fotoshoot gedaan en ook gewoon in blote buik, zonder photoshop) maar ben wel bang naar hoe het straks is als m'n buik weer 'de oude' is. Ik ga eerst ook even afwachten hoe de huid uit zichzelf herstelt. En als ik er dan nog iets aan wil laten doen zal dat toch moeten wachten tot na ik klaar ben met kindjes krijgen 🥰 Crèmes werken inderdaad niet. Ik irriteer me altijd aan influencers en mensen die hier verkeerd over informeren. Heb namelijk echt wel goed gesmeerd 🥲

3 jaar geleden

Ik ben op t moment 38 weken zwanger en bij mij ziet het er nu zo uit. Heb het vooral onderaan mn buik, mn boven benen en in mijn zijen. Heel vervelend😣 ook vollop gesmeerd met van alles de gehele zwangerschap maar niks hielp

3 jaar geleden

Ik las laatst ook laatst iemand die op instagram schreef: de eerste tekening die je kindje heeft gemaakt. Beetje zweverig en ben er meestal niet zo van, maar vond het wel schattig 😅

3 jaar geleden

Inmiddels weer zwanger dus minder goed te zien. Maar wat nu rood is, wordt veel lichter. En valt daardoor minder op. Geen zorgen!!

3 jaar geleden

Hier ook een hele buik vol.. gelukkig heb ik een lieve vriend die (ook op verzoek) herhaalt dat ie ‘t prachtig vind. Heb me er bij neer gelegd en weet ook dat de heftige kleur na verloop van tijd verdwijnt en het wit wordt (in m’n puberteit ook veel striae gehad).

3 jaar geleden

Je zou inderdaad voor laserbehandelingen kunnen gaan (denk eerder richting co2 lasers) alsook microneedling al dan niet in combinatie met een peeling. Tegenwoordig zijn er volgens mij nog wel meer effectieve(re) behandelingen zoals plasma. Ik zou je in ieder geval dan adviseren langs een goede kliniek met huidtherapeuten te gaan. Zelf zit ik niet zo in het vak meer dus ben ik zelf niet helemaal meer op de hoogte van de behandelmogelijkheden.😊 Wat nog wel van belang is misschien, is of je hierna nog een kinderwens hebt. De behandelingen zijn namelijk vrij prijzig en het heeft vaak wel even nodig voordat je het uiteindelijke resultaat hebt en het zou dan ook zonde zijn als je daarna toch wéér striae zou ontwikkelen.

3 jaar geleden

Tigerstripes 😍 let wel op met laser, laserontharing en borstvoeding tegelijk wordt bijvoorbeeld afgeraden! Een goede kliniek weet dit wel!

3 jaar geleden

Dit was mijn buik 1,5 jaar ongeveer na mijn eerste zwangerschap. Striemen zijn veel lichter geworden en hebben dus ook meer huidoppervlak gemaakt waardoor er los vel is dat mee schudt als ik beweeg. Nu zijn mijn striemen boven mijn navel nog wat aan het verlengen dus zal dat mijn ‘pouchke’ nog wat groter maken. Niet gemakkelijk om te wennen aan zo een nieuw lichaam dat voor de maatschappij vooral als “lelijk” wordt omschreven, terwijl super veel mama’s dit krijgen! Veel meer dan dat je zou denken. Het is gewoon een taboe om dit te laten zien. Ik moet zeggen dat tijd heelt zowel fysiek als vooral mentaal. Je lichaam ziet eruit alsof het een kind heeft gegroeid en dat mag 🤍 Niet te streng zijn voor jezelf en geef het tijd. Ik zou het zo fijn vinden om meer echte mama lichamen in de media te zien en in neutrale settings zoals bv modellen voor kledij op Zalando ofzo om maar iets te noemen. Of meer mama’s die niet automatisch naar high waist bikini’s grijpen om striemen te verstoppen.

3 jaar geleden

Reactie op Cappuchino

Tigerstripes 😍 let wel op met laser, laserontharing en borstvoeding tegeli ...
En dit inderdaad! Er zijn er zat die zeggen dat het wel kan, maar vanwege o.a. afvalstoffen die in de borstvoeding terecht kunnen komen alsook onbekende lange termijneffecten wordt het afgeraden.

3 jaar geleden

Reactie op Dhwrbo

Dit was mijn buik 1,5 jaar ongeveer na mijn eerste zwangerschap. Striemen z ...
Dankjewel dat je je zo kwetsbaar opstelt vind ik erg fijn om te zien ook dat je buik er nu zo uitziet ik vind dit een heeeel ander beeld dan hoe mij striae er dit moment uit ziet je buik is echt prachtig! Dankjewel voor je lieve woorden!