14 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op saaraef
Dan is hij 9 weken. Hoe ging het?
Bij ons was hij 10 weken, ik zelf was heel nerveus van te voren maar hij deed het super goed, toen het gedaan was kreeg hij last van na pijn en was hij echt ontroostbaar, toen brak m’n hart wel even maar gelukkig duurde dat niet lang en heeft hij sinds dien geen last meer ervaren. Achteraf heel blij dat we het gedaan hebben op zo een jonge leeftijd dan hebben ze er het minste last van en geneest het het best 🙏
3 jaar geleden
Mijn zoon was 5 maanden toen hij besneden werd en dat ging ook super goed. Eigenlijk geen last van gehad en de genezing ging goed. Het was toen hartje zomer dus kon het ook heel vaak lekker laten luchten. Inmiddels is hij 5 jaar. Nu een zoon van 12 weken en ook bij hem wil ik nog even wachten tot het weer lekker weer word zodat ook zijn wondje veel kan luchten zonder dat hij het meteen koud heeft. Ik ben namelijk altijd bang dat het wondje gaat ontsteken als ik niet vaak laat luchten. Ik zou ook zeker lekker zo jong nog doen want dat zitten ze er ook niet aan en geneest het het snelst.
3 jaar geleden
Reactie op AAK
Hoe verdoven ze?? Algehele narcose of plaatselijk? Hoe moet ik dat voor me ...
Bij baby’s onder 6 maanden verdoven ze het eerst met een crème en daarna plaatselijke verdoving door een prikje maar dit voelen ze niet door de crème. Vanaf 6 maanden geven ze volgens mij een neus spray waardoor ze in een licht roesje raken dacht ik maar weet niet tot welke leeftijd ze dat doen.
3 jaar geleden
Ik heb hem met 1,5 maand besneden. Als je het mij vraagt, de beste leeftijd! Hij kreeg een prikje, die voelde hij wel even maar dat was hooguit 30 seconden huilen, daarna viel hij gewoon weer in slaap.
Daarna is hij besneden binnen 10 minuten en hij sliep eigenlijk gewoon door. Tussentijds mocht ik hem de fles geven zodat hij “rustig” bleef. Gezien hij sliep was hij gewoon rustig. De genezing is ook heel soepel gegaan. Het ziet er natuurlijk niet heel fijn uit daarna, maar dat trekt binnen 2 dagen weg.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik een dochter van 15 maanden heb, nou die zou never nooit niet rustig zijn gebleven. De arts zelf zei ook dat dit de beste leeftijd was omdat ze hierna natuurlijk gaan kruipen/lopen en dat de genezing kan belemmeren.
Beste keuze ooit geweest, ondanks ik er ook tegenop zat.
3 jaar geleden
Drie weken geleden zijn onze zoontjes van 2,5 jaar oud en 3 maanden oud besneden. Ons zoontje van 3 maanden heeft nergens last van gehad. Tijdens de besnijdenis even gehuild maar dat leek meer te gaan om het niet mogen bewegen dan pijn. Na de besnijdenis niks gemerkt aan zijn eten, slapen of gedrag. Zoontje van 2,5 was een ander verhaal, die had wel echt pijn en was met verschonen veel aan het tegenstribbelen. Na 1,5 week weer helemaal pijnvrij. Als we nog een zoontje zouden krijgen dan gaan we rond de 3 maanden laten besnijden.
3 jaar geleden
Mijn oudste met 12 weken en jongste pas met 11 weken beide bij Bento clinic. Beide gelukkig erg goed gegaan en geen pijn gehad. De jongste piepte even bij de plasjes maar mee dan dat was het ook niet. Veel vaseline en twee keer per dag afspoelen voor betere genezing. Als het kon dan had ik ze beide eerder laten besnijden maar Bento heeft het zo druk dat we helaas moesten wachten. Ook hij gaf aan hoe eerder hoe beter, pijn is een beetje fysiek maar meer mentaal 😉.
3 jaar geleden
met 6 weken besneden bij de amsterdamse besnijdenis kliniek Was echt supeevlot gegaan. Hij kreeg eerst een verdovend prikje daar moest hij om huilen (2 min) de arts liep toen even weg dus ik kon hem nog even optillen en troosten. Daarna kwam de arts weer 5 min later en begon het besnijden, ze binden zn beentjes voorzichtig vast en dan maken ze een knip, en vervolgens schroeien ze het netjes. Hij heeft dit gedeelte de hele tijd gelachen. Waarschijnlijk kietelde het. Hij vond het helemaal prima. Vervolgens een week lang gewoon goed opletten op volle luiers. Na een poepluier deed ik meteen een badje. En urine is in principe steriel dus ik deed niet telkens vegen met doekjes, ik nam dan alleen de binnen en beenplooitjes af. Veel tubes vaseline inslaan en het ging helemaal goed. Hij heeft geen moment mij het gevoel gegevn dat hij echt veel pijn had en na 4 dagen zag het er al heel mooi uit. De hechtigen vallen er ongeveer na 1,5 week af. Maar daar voelen ze niks
van. Vaak in bad doen, in het begin deed ik elke dag 2x 15 min baden zodat het kan weken, en dan zie je ook echt de vliesjes/korstjes loskomen.
Ik was er heel angstig om eerst omdat ze nog zo klein zijn. Maar al met al een goede ervaring. Beter nu dan wanneer ze heel bewegelijk zijn!