9 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb na de mirena ook de implanon gehad. Waar mijn menstruatie bij de mirena wegbleef kwam deze helaas bij de implanon wel gewoon, ook erg onregelmatig. Verder was het een prima anticonceptie. Zoals mc43 aangeeft, je houdt er wel een zichtbaar litteken aan over helaas, dat is wat minder aangezien ik er nu ook over aan het twijfleen ben om hem nogmaals te nemen, maar als je na 3-4 jaar telkens een nieuw litteken erbij krijgt is dat ook niet het ideaalste 😅 Daarnaast is het zetten en verwijderen ook niet super lekker, maar in vergelijking met het plaatsen van de mirena valt het reuze mee. Dat vond ik super pijnlijk namelijk.
Lastige keuze dus vooralsnog 😝

2 jaar geleden
Ik volg even, want ik overweeg ook om hem te zetten. Had alleen nog niet nagedacht over het litteken. Dat is wel jammer :(.

2 jaar geleden
Ik heb twee keer implanon gehad. Het was toen een geweldige anticonceptie omdat ik nog geen kinderen wilde. Ik wil het nu niet meer omdat ik hopelijk binnen twee of drie jaar weer een kind wil.
Bij de eerste implanon heb ik twee jaar niet gebloed. Daarna werd ik weer regelmatig ongesteld. Bij de tweede werd ik regelmatig ongesteld. Ik had geen andere merkbare bijwerkingen.
Ik raad je echter TEN STERKSTE aan jouw huisarts te vragen of hij of zij ervaring heeft met het plaatsen van Implanons. Mijn eerste werd geplaatst in het Verenigd Koninkrijk, waar ze veel meer worden gebruikt dan hier, en alles verliep supergoed. De tweede is geplaatst door mijn vorige huisarts hier in Nederland en die heeft het verknald. Ik kwam er drie jaar later achter toen het tijd was om hem te verwijderen. Om een lang verhaal kort te maken, ik moest hem onder narcose operatief laten verwijderen nadat twee eerdere pogingen, zelfs door een gynaecoloog, waren mislukt -- de implanon zat vast in mijn biceps terwijl hij onder de huid hoort te zitten. Dat heeft me dus ook veel gekost vanwege mijn eigen bijdrage aan de zorgkosten, plus ik heb een veel groter litteken. Ben er nog steeds een beetje boos over haha.

2 jaar geleden
1 keer beviel goed, 8 dagen na verwijderen zwanger geraakt.
Tweede keer constant tussentijds bloedverlies echt niet normaal. Toen 1 cyclus na verwijderen zwanger geraakt dus dat ging steeds wel heel vlot.
Heb wel twee kleine littekens nu maar vind dat opzich niet zo erg.

2 jaar geleden
3x gehad. Was toendertijd relatief nieuw en werd eerste twee keer geplaatst door huisarts. Tegenwoordig veel meer gebruikt en plaatsing wordt meer op geschoold. Alleen mijn laatste implanon zorgde voor regelmatige doorbraakbloedingen die lang duurden, de andere twee vond ik top!

2 jaar geleden
Heb het sinds kort. Tijdens het plaatsen kreeg ik een plaatselijke verdoving. Voelde dus niets van het plaatsen. Aan de binnenkant van mijn arm, dus niet zichtbaar. Ben wel ongesteld geworden, maar dit viel reuze mee. Bevalt me tot nu toe beter dan een spiraal of de pil. Check soms wel even of die nog op de goede plek zit, want ze kunnen verplaatsen als ze niet goed geplaatst zijn. En dan is het wat lastiger...