6 Reacties

één jaar geleden

Goedemorgen 😉 Goed dat je daar aan denkt. Op mn verloflijstje staat inderdaad ook mijn DSW aanpassen. Alhoewel het waarschijnlijk niet opweegt tegen de kosten die we gaan maken in het ziekenhuis vergeleken met de maandelijkse kosten van DSW de rest van t jaar. Dus ik ga denk ik mijn eigen risico hoog zetten voor lagere maandlasten. En de kosten van bevalling hebben we nu al apart in een spaarpotje staan. Dan blijven mn maandlasten laag straks. Verder zijn wij getrouwd, dus dat scheelt met automatische erkenning/gezag van vader. Ben je niet getrouwd of heb je geen geregistreerd partnerschap: dan moet je daar ook nog wel wat inlezen en alvast regelen. Anders trouwboekje alvast opzoeken en klaarleggen 😊 Kind bij verzekering bijschrijven kan pas als het ingeschreven wordt bij gemeente. Misschien een spaarpotje openen voor de kleine? 😇

één jaar geleden

Ik wou mijn toeslag stopzetten gaat niet.. moet het inkomen etc wijzigen.. Dacht nog hoe moeilijk kan het zijn, vandaag nog even na gaan kijken!

één jaar geleden

Niet iets waar je over na wilt denken, maar wel belangrijk: kindje na de geboorte laten bij schrijven op je uitvaartverzekering

één jaar geleden

Als we gebruik maken van die nieuwe ouderschapsverlofregeling, zullen we dat denk ik ook moeten doorgeven aan de belastingdienst. Omdat we dan 70% verdienen.

één jaar geleden

Reactie op Nietepiet1992

Ik wou mijn toeslag stopzetten gaat niet.. moet het inkomen etc wijzigen.. ...
Bij mij gaf hij dat ook aan, maar je hebt n vraag met: denk je dat, dan moet je nee invullen, want als jij en je partner meer dan x bedrag verdienen op jaarbasis, heb je er geen recht meer op, dus dan denk je dat niet maar dan weet je het zeker. Beide vragen zijn dan “nee” volgens mij 🤭

één jaar geleden

Moet je je kind ook bijschrijven bij je paspoort/id-kaart of een eigen aanvragen?