19 Reacties

één jaar geleden

Drink ze helemaal niet of heel moeizaam? Onrustig? Alsof ze pijn / ongemak ervaart?

één jaar geleden

Reactie op AmyRox

Drink ze helemaal niet of heel moeizaam? Onrustig? Alsof ze pijn / ongemak ...
Helemaal niet. Ze accepteert de speen in haar mond niet

één jaar geleden

Gaf je eerst borstvoeding? En welke fles gebruik je? Ik geef borstvoeding, en kreeg als tip als ik de fles wilde geven dit elke dag 1x te doen. Zodat ze er rustig aan kunnen wennen, wij hebben de dr Brown fles met brede speen die de vorm van de borst heeft. Nog niet geprobeerd wachten we nog even mee, omdat ze pas 7 weken is.

één jaar geleden

Je kan ook de lansinoh fles proberen. Die wordt echt aangeraden als je ook bv geeft.

één jaar geleden

Reactie op Baby-S

Gaf je eerst borstvoeding? En welke fles gebruik je? Ik geef borstvoeding, ...
Ik zou juist alvast beginnen nu. Hoe langer je wacht hoe meer kans op fles weigering.

één jaar geleden

Reactie op Baby-S

Gaf je eerst borstvoeding? En welke fles gebruik je? Ik geef borstvoeding, ...
Ik zou er niet te lang mee wachten, want mijn eerste weigerde de fles vanaf 6 weken, nadat hij hem eerst wel accepteerde. Maar dat verleren ze als je ze niet regelmatig de fles blijft aanbieden. Dus mijn tweede zoontje krijgt nu sinds hij 2 weken oud is elke dag/2 dagen een fles. Voor OP: ik zou blijven proberen, misschien door iemand anders dan jezelf. En op een moment dat ze wel al echt trek heeft, maar nog niet ongeduldig is. Je kan nog proberen de speen van tevoren in je bh te doen zodat die naar jou ruikt. Ik hoop heel erg dat het werkt! En zo snel mogelijk een lactatiekundige inschakelen, want hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt

één jaar geleden

Reactie op Yaszzcel

Ik zou juist alvast beginnen nu. Hoe langer je wacht hoe meer kans op fles ...
Volgende week wil ik ergens beginnen, ben nu begonnen met een voorraadje kolven. Wil sowieso voorlopig maar 1 flesje per dag aanbieden en de rest borstvoeding

één jaar geleden

Onze buurvrouw had een dochtertje die ook met 2 maanden al tanden had, komt vaker voor.

één jaar geleden

Vorige week met 8 weken precies hetzelfde, daarvoor pakte ze de fles prima! En ineens niet meer, op advies van het consultatiebureau nu elke dag aanbieden, liefst als ze nog niet te veel honger heeft en kleine beetjes is prima. Sinds dinsdag lijkt het hier elke dag te lukken! Hopelijk blijft dat zo...

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde. Je kunt een preverbaal logopedist inschakelen. Onze meid weigert de fles niet maar snapt het ineens niet meer ondanks dat ze voorheen wel uit de fles kon drinken. Ik geef BV. Wij hebben het (harde, bijna zielig) advies gekregen om smorgens te beginnen met BV en de volgende voedmoment krijgt ze de fles. Wanneer ze deze niet wil dan krijgt ze geen voeding tot ze honger krijgt en dan weer met de fles proberen. Dit herhaal je de hele dag tot ze wel de fles pakt. We eindigen savonds weer met BV. Dit is maximaal 2 dagen. Momenteel slaapt ze snachts door maar doordat ze dus ‘te weinig’ overdag gaat krijgen kan het zijn dat ze snachts weer komt. De logopedist zei dat 8 op de 10 kinderen binnen 48 uur uit de fles drinken. Een preverbaal logopedist heeft een heel schema wat ze kunnen toepassen. En gaat via de verzekering… Ik lees hierboven/onder ook dat ze niet teveel honger moet hebben. Dat klopt niet! Doordat ze geen hongersignaal heeft gaat ze de fles ook niet aangrijpen. Dus het is belangrijk dat je de hongersignalen kent!

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde. Je kunt een preverbaal logopedist inschakelen ...
Ik geef ook BV. Hebben jullie ook nog een bepaalde fles waar het beter mee zou gaan? Wij hebben een MAM flesje met een platte speen, hier wilde ze eerder zonder moeite uit drinken maar nu dus niet meer.

één jaar geleden

Reactie op Abdwt

Ik geef ook BV. Hebben jullie ook nog een bepaalde fles waar het beter mee ...
Ik heb dr Brown met een brede speen (lijkt op tepel) vandaag nog gekocht. Wij hadden ook MAM en een andere (smalle) dr brown. We zijn vandaag gestart met de oefening die we hebben gekregen van de preverbaal logopedist en ze pakte hem! 8:00 uur laatste voeding en 13:30 uur kreeg ze honger… eerst even lastig maar na het troosten, nog een keer proberen en opnieuw troosten pakte ze hem!

één jaar geleden

Helaas hier weer terug bij af. Inmiddels wordt ze al boos als ze de fles ziet en hysterisch zodra ze hem in haar mond krijgt.. ik raak er moedeloos van.

één jaar geleden

Mijn dochtertje van 10,5 week weigert ook de fles. Ik heb de Medela. Softcup feeder aangeschaft. Het is even oefenen maar op deze manier lukt het wel om haar te voeden en is het makkelijker te doseren en minder geknoei dan een gewone cup.

één jaar geleden

Hier succes met de lansinoh fles! Hapte meteen aan, waar zij de difrax en dr. brown plotseling weigerde!

één jaar geleden

Ik begreep van een collega dat rond 3 maanden de borstvoeding zo goed op gang is dat wanneer de baby aanhapt de melk wel stroomt en ze er niet zoveel moeite meer voor hoeven doen. Met een fles moet dat nog wel en daardoor gaat het lastiger. Hier gelukkig nog geen problemen met combi fles/bv. Wij gebruiken Hegen flessen met extra slow flow spenen. Als ie moeilijker aan de fles gaat drinken stappen we waarschijnlijk over op grotere spenen waar de melk makkelijker uitloopt. Mocht de fles echt niet lukken hoor ik ook wel dat je het in eerste instantie een poosje met een cup zou kunnen proberen, mocht je bang zijn dat je baby anders helemaal niks binnen krijgt.

één jaar geleden

Wij hebben inmiddels succes geboekt met de tommee tippee fles! Meteen de 1e keer met dit flesje dronk ze meteen zonder moeite. Nu kan ik met een gerust hart weer gaan werken

één jaar geleden

Ook precies dit probleem gehad vanaf 2,5 maand. Uiteindelijk en pre-logopedist ingeschakeld. Die gaf aan om de fles aan te bieden als ze half slaapt. Dan kan het zijn dat het zuigreflex nog naar boven komt. Dit werkte soms en dan dronk ze 30 NL uit de fles. Ook heb ik af en toe gedaan alsof ik de borst gaf en dan snel de fles in de mond gedaan. Na heel veel dagen proberen kan ze nu wel uit de fles drinken maar het is nog steeds geen favoriet. Ze drinkt per keer ongeveer 40 ml. Ook heb ik de Lanisoh fles geprobeerd alleen hier verslikte ze zich in. Uiteindelijk na alle flessen binnen te hebben geprobeerd gaat het het beste met de Avent en dan de speen voor 0 maanden (niet de 0+). Ze is nu 3,5 maand en de andere spenen gaan haar nog te snel.