18 Reacties
3 jaar geleden
Quooker even kort open, koud water erbij. Voelen of temperatuur juist is en dan afgieten tot juiste aantal ml.
Op gegeven moment weet je exact hoeveel warm & koud je nodig hebt
3 jaar geleden
Ik maak de flesjes vooraf met de quooker, dus kokend water en dan poeder erbij. Maak zo meestal drie voedingen. Verdelen over de flesjes, laten afkoelen, daarna in koelkast bewaren. En als ik een flesje nodig heb 30sec verwarmen in de magnetron. Daarna goed zwenken zodat warmte verdeeld is en klaar. Door voorbereiding duurt opwarmen dus nog geen minuut
3 jaar geleden
Reactie op jeaninebu
Ik maak de flesjes vooraf met de quooker, dus kokend water en dan poeder er ...
Bij flesvoeding moet de voeding als je het maakt binnen een uur genuttigd worden 🙊
3 jaar geleden
Ik doe ongeveer 1/3 kokend en 2/3 koud water. Alleen vind ik het lastig doseren met de Quooker, dus meestal vul ik een thermosfles met water uit de Quooker en een deel koud water. Gaat vaak sneller. Als ik het rechtstreeks uit de Quooker doe, doe ik meer water in de fles dan nodig en giet ik weg. Dosering is dan makkelijker.
3 jaar geleden
Reactie op Lies.
Heeft een van jullie toevallig naast de Quooker ook een waterontharder? Ik ...
Oh dat hoor ik voor het eerst. Wij hebben en waterontharder ook gebruikt bij de eerste met flessen vanaf 6 maanden toen ik stopte met borstvoeding. Lijkt me vreemd als dat zo is wel...
3 jaar geleden
Reactie op 3js
Nee.. dat is bij borstvoeding/ afgekolfde melk. Bij flesvoeding niet.. Max ...
3 jaar geleden
Reactie op jeaninebu
Nog nooit van gehoord.. ik zie nu ook overal als het ECHT NIET anders kan. MAX 4 graden in de koelkast Max 8 uur.. is dat incl dat hij op moet zijn?
Nog steeds niet gemeen bedoeld maar als je weet dat het veiliger is waarom dan niet gewoon bereiden waneer nodig? Het is niet zoals met kolven dat je wel moet.. ik werk zelf in de technische dienst van witgoed en weet dat een koelkast aanslaat en niet continue een temperatuur van Max 4 graden zal aanhouden..
Maar ieder z’n ding