5 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg, bij ons zei de kraamzorg dat door steriliseren niet ervoor zorgt dat dit ook alle melk resten er uit gaan. Dus afwassen iedere keer na gebruik en maar 1x per week uitkoken of met zo'n apparaat. Wij vinden dit ook onhandig. Heb dus maar flesjes genoeg besteld voor een dag, zodat ik dit minder hoef te doen.

3 jaar geleden

De kraamzorg zei hier dat ik ze iedere dag even met sop moet afnemen en dat ze daarna ik de sterilisator.

3 jaar geleden

Wij kregen het advies van kraamzorg niet iedere keer te steriliseren. Dit zou achterhaald zijn en het zou juist goed zijn voor de weerstand. Wel iedere keer met warmwater en sopje goed schoonmaken.

3 jaar geleden

Ik heb begrepen dat je tussendoor gewoon met heet water kan afspoelen, as de melkresten er maar uit gaan en dan 1 keer per dag steriliseren. Wij hebben een sterilisator van philips besteld. Hij is er in 2 soorten, de duurdere die ook droogt. Op de opvang (13 jaar geleden haha) gebruikte we van philips avent de magnetron sterilisator die vond ik ook erg handig, maar vooral als je avent flessen hebt. Difrax en dr brown flessen zijn vaak wat groter die passen niet overal in. Ervaring heb ik alleen van lang geleden dus met die voor in de magnetron, heb er wel een keer mn hand aan de stoom verbrand door te snel openen.

3 jaar geleden

Steriliseren zou eigenlijk helemaal niet meer nodig zijn gaf onze kraamhulp aan. Wij doen gewoon afwassen en 1x per dag in de sterilisator. Wij hebben de avent sterilisator omdat wij voor onze vorige dochter avent flessen hadden, gebruiken nu difrax flessen en die doen we er gewoon in alleen dan plat leggen. Ideaal 5min in de magnetron en klaar. Kunt ook gewoon een pannetje gebruiken net wat je handig vind.