158 Reacties

vor einem Jahr

Ben ik ook erg benieuwd naar

vor einem Jahr

Reactie op amalt

Ben ik ook erg benieuwd naar
Ik ook

vor einem Jahr

Ik heb drie maanden fulltime gekoolfd omdat ze sonde kreeg. Nu combi

vor einem Jahr

Ikzelf ben ook een fulltime kolver. Ons meisje is 7 januari geboren. Op dit moment huur ik de medela symfonie. Vrijdag heb ik een kolfconsult tbv de aanschaf van een eigen kolf-apparaat. Met het oog op dat ik ook op het werk zal gaan kolven na mijn verlof wil ik een dubbele elektrische kolf kopen. K ben benieuwd wat er uit het consult komt. Hopelijk heeft de lactatiekundige ook tips voor het kolven. Ik heb nog geen schema (regelmaat) en moet mij nog gaan verdiepen in hoe het bewaren werkt. Nu heb ik nog maar 1 a 2 voedingen over productie in de koelkast.

vor einem Jahr

Bij de eerste 6 maanden fulltime gekolft. Zoontje 7 Januari geboren en bv lukt nu gelukkig wel, maar ik weet hoe teleurstellend het is als het niet wil. De enige tip welke ik wil geven is: het moet wel leuk blijven en genoeg is genoeg.. het is best intensief dus kijk voor jezelf wat te doen is, je mag immers ook nog van je kleintje genieten. Er is niets mis met kunstvoeding op den duur. Veel succes!! 馃檹

vor einem Jahr

Ja ik! Heb ingetrokken tepels en met tepelhoedje lukt het ook niet echt. Ik kolf nu 2 weken al alle voeding. Wat ik doe is per voeding kolven en tegelijkertijd de fles. De afgekolfde melk 3 uur buiten de koelkast bewaren en dan kan ik die weer de volgende sessie gebruiken zodat ik weer tegelijk kan voeden en kolven.

vor einem Jahr

Ik heb trouwens gisteren de vulpes dubbele kolf gekocht en ben hier erg blij mee.

vor einem Jahr

Reactie op Lente2020

Bij de eerste 6 maanden fulltime gekolft. Zoontje 7 Januari geboren en bv l ...
Zo dat is inderdaad lang. Dan ben jij een expert! Heb jij toevallig nog goede tips? Weet jij hoe je bv in de koelkast mag opwarmen? Lees overal tegenstrijdige adviezen omtrent magnetron en flessenwarmer. Of mag je het ook buiten de koelkast op kamertemperatuur laten komen?

vor einem Jahr

Reactie op Loesd

Zo dat is inderdaad lang. Dan ben jij een expert! Heb jij toevallig nog goe ...
Flessenwarmer gebruiken, is zoals au bain marie: flesje in warm warmter en rollen tussen de handen om de warmte gelijk te verdelen. Niet schudden.

vor einem Jahr

Flessenwarmer gebruiken, is zoals au bain marie: flesje in warm warmter en ...
Geen restjes terug opwarmen, de magnetron maakt de kwaloteit van de melk stuk.

vor einem Jahr

Tussen je borsten bewaren als ze niet gelijk alles drinken is misschien nog een tip

vor einem Jahr

Ik kolf ook fulltime! Mijn dochter is op 3 januari geboren. Mijn productie is goed op gang en ze pakt het flesje goed. Ik heb de eerste dagen wel aangelegd, maar de eerste keer aanleggen in het ziekenhuis is het helaas meteen mis gegaan. Met tepelkloven, blaren, blauwe plekken etc als gevolg. Uiteindelijk was ik met tranen in mijn ogen aan het voeden van de pijn (ik heb een hele gevoelige en bleke huid) en ben ik daarna overgegaan op kolven. Dit was in het begin ook een hele pijnlijke strijd, maar inmiddels zijn mijn tepels hersteld en gaat het kolven super goed. Ik ben nog aan het twijfelen of ik zo door wil gaan of dat ik het aanleggen nog een keer ga proberen. Op dit moment huur ik nog een kolf van Medela, maar ik ben wel van plan om er eentje aan te schaffen. Ik kolf iedere 4 uur overdag en in de nacht laat ik er 6 uur tussen.

vor einem Jahr

En zoals een ander schrijft genoeg is echt genoeg en combi is ook nog een optie dat heb ik 8 maanden gedaan, in het begin in 1 fles gestopt en opgewarmd zodat de verhouding het zelfde bleef elke fles.

vor einem Jahr

Onze dochter is 3 januari geboren. Heb haar twee dagen aangelegd met als gevolgd kapotte tepels etc (lichte huid en ingetrokken tepels). Kolf nu iedere drie uur met de medela freestyle flex. 's nachts laat ik er hier uur tussen. Het is handig als je 7/8per dag kolft om geen productie te verliezen. Ik vind het pittig vooral 's avonds/'s nachts als ik moe ben. Als ik melk over heb dan doe ik dat in speciale zakjes voor bv in de vriezer per 100ml. Heb ook ijsblokjes van 20ml gemaakt (bpa vrije ijsblokjes houder) voor als ze wat extra wil. Ik geef de bv op kamertemperatuur dus verwarm niks. Ik kolf een voeding vooruit en volg de richtlijnen van la leche laegue voor hoelang het uit de koelkast mag blijven. (dit is mijn tweede kindje heb ook nog een peuter van 28maanden).

vor einem Jahr

Het moment dat je der in de wieg moet leggen omdat je moet kolven 馃槩馃挃

vor einem Jahr

Hoelang en hoeveel kolven jullie? En met welke kolf?

vor einem Jahr

Reactie op Loesd

Hoelang en hoeveel kolven jullie? En met welke kolf?
Ik kolf een half uur met Medela symfony (huur). Opbrengst varieerde tussen 160cc in de ochtend tot 80cc in de middag. Atm. ben ik met een powerkolf sessie begonnen (20min. 10 pauze, 10min. Etc. Tot klok rond). Dit wil ik een paar dagen 1x per dag doen met de hoop dat mijn productie wat omhoog gaat. Ons dametje had gisteren een regeldag waardoor mijn overschot op is en vandaag had ze ook iets meer op dan ik heb kunnen kolven

vor einem Jahr

Reactie op Unbeatable

Ik kolf ook fulltime! Mijn dochter is op 3 januari geboren. Mijn productie ...
Hier exact hetzelfde verhaal betreft start borstvoeding. Het lucht op te weten dat ik niet alleen ben. Ben ook in twijfel om het binnenkort opnieuw aan de borst te proberen. Ben nu sinds 2 dagen met kolven bezig (bevallen 9/01) om de productie wat op gang te brengen. Melk is er gelukkig maar nog niet zoveel. Ben erg benieuwd naar het vervolg van jou voedingsavontuur! 鈽猴笍

vor einem Jahr

Reactie op Loesd

Hoelang en hoeveel kolven jullie? En met welke kolf?
80-100ml 15min medela freestyle flex

vor einem Jahr

Vandaag kolfconsult gehad, super fijn, echt aan te raden voor je een kolf koopt. Ik heb de Horigen Elodie aangeschaft + 2 handsoff schildjes om discreet bij at work te kunnen kolven馃グ