158 Reacties

茅茅n jaar geleden

Wat is jullie schema van het voeden? Om de 3u? Hoeveel ml? Wat als de baby eerder dan die 3u om een voeding vraagt?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Wat is jullie schema van het voeden? Om de 3u? Hoeveel ml? Wat als de baby ...
Om de 3 uur. 10-15min kolven omg 100ml. En dan kolven we 1 voeding vooruit. En jij?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Wat is jullie schema van het voeden? Om de 3u? Hoeveel ml? Wat als de baby ...
Wij voeden op verzoek mits ze tussen de 2-4u komt anders maken we haar wakker (ze is bijna drie weken en nog niet op geboortegewicht). Ik kolf een voeding vooruit dus heb altijd back up melk voor als ze meer wilt

茅茅n jaar geleden

Ik ga voor de 3e keer full time kolven!! Heb de medela freestyle, super fijn. Kolf 4x per dag volledig leeg & kan hier ruim 8 maanden mijn baby voorzien!馃槂

茅茅n jaar geleden

Hij de eerste 9 maanden fulltime gekolft, tot ik erachter kwam dat ik zwanger was van nummer 2. Ook deze is prematuur geboren, waardoor uit de borst drinken niet lukt en ik weer fulltimekolf. 29 december bevallen en inmiddels is de borstvoeding goed op gang. Op Facebook is een hele fijne groep: fulltime kolvers. Wel alleen bedoeld voor als je uitsluitend kolft. Veel ervaringsverhalen en tips te halen. Wellicht iets voor jullie:)

茅茅n jaar geleden

Hoe doen jullie het als je een dagje weggaat en er geen mogelijkheid is om je kolf spullen schoon te maken?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Loesd

Hoe doen jullie het als je een dagje weggaat en er geen mogelijkheid is om ...
Je kunt altijd ergens op een wc de spullen omspoelen en dan maar ff grof afdrogen en in een theedoek bewaren. Dan thuis weer goed schoonmaken. En als er geen wc is, een extra fles water meenemen? Maar dan ben ik wel benieuwd waar je naartoe gaat馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Reactie op Dame

Je kunt altijd ergens op een wc de spullen omspoelen en dan maar ff grof af ...
Dank voor de tips! Ik vroeg het me af voor in het vliegtuig en in het buitenland als de waterkwaliteit niet goed is.

茅茅n jaar geleden

Wie heeft er tip voor een fijne kolf BH?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Unbeatable

Wie heeft er tip voor een fijne kolf BH?
Hangt van de kolf af. Voor sommige kun je gewoon gaten knippen in een fijne (sport)bh. Als je de schelpen los hebt zoals bij de Medela volgens mij. Bij de Ardo kolf moet je echter de hele schelp erdoor heen kunnen proppen. Omdat de schelp vast zit aan een stuk kolf. Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/nutrea-n1-voedingsbh-kolf-bh-in-1-voedingstop-verstelbaar-naadloos-zwart-maat-m/9300000060846275?referrer=socialshare_pdp_androidapp

茅茅n jaar geleden

Hoi, ik heb bijna 3 weken bv gegeven maar geef nu ook 2 a 3x per dag bv in de fles. Dit gaat echt goed en ik vind het fijner als continu aan de borst maar is het niet zo dat je productie daardoor achteruit gaat??

茅茅n jaar geleden

Reactie op Gh1989

Hoi, ik heb bijna 3 weken bv gegeven maar geef nu ook 2 a 3x per dag bv in ...
Ik denk dat als je kolft op de momenten dat je baby de fles krijgt, dit stabiel zou moeten blijven..

茅茅n jaar geleden

Mijn baby is 2 weken en 4 dagen oud. Hij drinkt nu soms wel 100 ml bv uit de fles .. is dit niet te veel?

茅茅n jaar geleden

Heeft iemand ervaring met de medela flex handsfree kolf?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Unbeatable

Heeft iemand ervaring met de medela flex handsfree kolf?
Ja ik! Erg fijn, doet het goed

茅茅n jaar geleden

14/01 bevallen, de eerste dagen geprobeerd om bv te geven maar lukte niet. Productie was te weinig en haar suiker stond veel te laag. Eens thuis fulltime beginnen kolven? Ondertussen 9d verder kolf ik om de 3u en 2d powerkolven en haal ik nog steeds niet meer productie dan 40ML per beurt. Ik moet haar dus nog steeds bijvoeden 馃槪 wat zeer teleurstellend is voor al de tijd en moeite

茅茅n jaar geleden

Reactie op Gh1989

Mijn baby is 2 weken en 4 dagen oud. Hij drinkt nu soms wel 100 ml bv uit d ...
Onze kraamhulp zei dat je bv niet kunt overvoeden.dat ze zelf stoppen met drinken

茅茅n jaar geleden

Onze dochter is op 28 december geboren, 2 weken te vroeg. Eerste week geprobeerd haar aan de borst te leggen maar helaas lukte het haar maar niet om goed aan te happen. Ze kreeg daardoor de eerste week een combi van kunst, gekolfd en borst. Dat leverde ons vooral zoveel stress op. Ik heb een dubbele elektrische medela swing en die is echt ideaal. We merken wel dat ze in de nachten behoefte heeft aan meer voeding, dus geven we haar de laatste fles voor de nacht kunstvoeding. Dan blijft ze net iets langer slapen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Lilo22

Ja ik! Erg fijn, doet het goed
Maakt die veel lawaai? En lekt het niet?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Unbeatable

Heeft iemand ervaring met de medela flex handsfree kolf?
Ik heb vorige week de Medela Freestyle Hands-Free borstkolf gekocht! Wat een mega goede aankoop voor mij is geweest. Tijdens het verschonen en fles geven zitten de schelpen in mijn sportbh en ben tegelijk klaar. Heerlijk m鈥檔 handen vrij en ik hoef niet nog 20 minuten na het voeden aan een apparaat te zitten. Ik bespaar meer tijd en heb dus meer slaap! Win win 馃槣