10 Reacties

3 jaar geleden

Hier zwanger van ons eerste kindje. Wij doen een pamperrekening. Ik vind een geboortelijst niet altijd even handig, want de dingen die je erop zet heb je toch heel snel nodig. Wij kopen dus alles zelf aan.

3 jaar geleden

Enerzijds hebben wij al heel veel tweedehands aangekocht, en anderzijds heb je inderdaad veel dingen al meteen nodig. Daarom ook een pamperrekening hier :) Misschien vinden sommige mensen het ook makkelijker om snel een centje te storten?

3 jaar geleden

Ik ken dit helemaal niet een pamperrekening, is dit Belgisch?

3 jaar geleden

Wij gaan beide combineren. Basisspullen die we meteen nodig hebben, zijn reeds in huis van ons 1ste kindje. Op geboortelijst staan wat meer 'luxe' dingen (leuk om te hebben maar niet noodzakelijk), kleertjes, spulletjes voor als het kindje wat ouder is (nieuwe eetlepels enz, zaken die aan vervanging toe waren). Op de pamperrekening kunnen ze dan storten indien ze dit liever doen.

3 jaar geleden

Ik twijfel ook voor ons 3de kindje. Vorige keer hadden we via lijstjestijd.be een lijst aangemaakt met dingen van verschillende webshops die we leuk vonden. Da's wel handig want niet gebonden aan 1 winkel. Nu denk ik ook eerder pamperrekening te nemen... We hebben al zoveel spulletjes 馃槄

3 jaar geleden

Reactie op blackbird123

Ja, dat is eigenlijk gewoon een spaarrekening voor het kindje waar mensen dan geld op storten ;-)

3 jaar geleden

Cadeaulijst hebben we gemaakt. Je man heeft gelijk is mijn ervaring

3 jaar geleden

Wij hebben een pamperrekening gedaan voor de eerste. Voor de tweede maken we zowel een pamperrekening als een cadeaulijst; dan kunnen mensen kiezen wat ze willen doen. Mijn ervaring leert me dat de mensen (alleszins onze vrienden en familie) toch vooral geld willen storten, op een aantal enkelingen na. Op de cadeaulijst komt vooral duurzaam speelgoed te staan waar ze straks samen mee kunnen spelen, aangezien we al de rest kunnen herbruiken van de eerste (twee meisjes).

3 jaar geleden

Reactie op blackbird123

Ik ken dit ook niet inderdaad

3 jaar geleden

Wij hadden een geboortelijst en een pamperrek op ons kaartje staan konden ze kiezen. Zo doen we het nu ook weer