4 Reacties

3 jaar geleden

Loslaten... Je schoonmoeder heeft ervaring met een kind opvoeden en grootbrengen, dus ik denk dat ze wel weet dat als je kindje gaapt dat het naar boven moet. En als het een keer 3x gaapt is echt geen ramp hoor. Als je zo graag alles onder controle wil houden, kun je het beste zelf bij je kindje blijven. Ook een onthaalmoeder zal nooit precies doen wat jij doet. Ik zeg bovenstaande terwijl ik het zelf ook moeilijk vind hoor, dat loslaten馃ぃ Twijfel je echt over de kunde van je schoonmoeder, dan is het idd geen goed idee dat ze oppast.

3 jaar geleden

Gewoon loslaten, zij moet ook even wennen en er gebeurt heus niets met je kindje als het een dag wat anders gaat dan anders.. een slaapje meer of minder of een keer extra op de arm in slaap vallen is echt geen probleem. Ik vind het ook lastig om los te laten, maar echt het komt goed. Het klinkt alsof ze heel lief is voor je kindje, zeker omdat ze kindje meteen mee naar beneden wilde nemen bij het huilen!

3 jaar geleden

Snap dat het lastig is.. maar een baby heeft geen gebruiksaanwijzing. Hier is ze soms ook oververmoeid, omdat ik eerst even iets moet afmaken of sta te koken. Ondertussen heeft ze dan al 50x gegaapt en in dr ogen gewreven. Laat het los 馃挆 ook je schoonmoeder heeft ervaring met opvoeden. Mn moeder zegt altijd: als je wilt dat het volgens jou boekje gaat, moet je ze thuis houden en bij niemand anders laten.

3 jaar geleden

Ik snap je wel, maar ik ben het wel eens met wat hieronder genoemd wordt - als je alles wilt controleren, zou je je kindje nooit ergens kunnen onderbrengen. Los daarvan vind ik wel dat je schoonmoeder zou moeten luisteren naar jouw uitleg en wensen. Als ze daar geen oog voor heeft bij het brengen is het misschien een idee om een basis uitleg op papier te maken en die te geven aan haar, zodat je niet iedere week opnieuw hoeft uit te leggen. Verder zou ik die babyfoon w猫l een dingetje vinden, en zou ik die wel even testen. Desnoods zelf een nieuwe aanschaffen en die daar neer zetten of zo.