54 Reacties

3 jaar geleden
Hoi hoi,
Zo herkenbaar... Ik ben nu ook 22 weken zwanger en voel me zo alleen.. heb 2 vriendinnetjes die in een hele andere levens fase als mij.. voel me hierdoor erg alleen..
Als ik me alleen voel , vooral even muziek aan en proberen ergens anders aan te denken, maar tis zo lastig..
Ik snap je gevoel heel erg🥰

3 jaar geleden
Heehee jaa ik ken dat🥺.
Als ik me alleen voel jaa jank in meestal😅je mag me altijd een berichtje sturen via Instagram hcqueen_xs

3 jaar geleden
Heehee jaa ik ken dat🥺.
Als ik me alleen voel jaa jank in meestal😅je mag ...
Ben btw 21+3 🤰💖

3 jaar geleden
Hoi hoi,
Zo herkenbaar... Ik ben nu ook 22 weken zwanger en voel me zo all ...
Idd, de vriendinnen die ik heb zijn ook met hele andere dingen bezig in hun leven, ( school, uitgaan, drank etc )
Dus voel niet altijd alle begrip van hen,
En als ik hun dan zo zie dan ben ik zo af en toe jaloers ( ookal is mijn zwangerschap gepland, voelt het wel zwaar en eenzaam )
Tot aan huilbuien toe

3 jaar geleden
Ben btw 21+3 🤰💖
Zo vervelend en mijn vriend snapt mij in dit geval echt niet !

3 jaar geleden
Reactie op kayley bruinewoud
Zo vervelend en mijn vriend snapt mij in dit geval echt niet !
Mijn vriend wel omdat hij zich ook vaak alleen voelt en niet echt vrienden heeft. Super vervelend. Maar je mag me zeker altijd een berichtje op insta sturen

3 jaar geleden
Idd, de vriendinnen die ik heb zijn ook met hele andere dingen bezig in hun ...
Dat herken ik zo erg.. bij ons is t ook gepland maar ik ben nu soms ook echt jaloers of denk ik had ik maar.. misschien had ik dan wel vriendinnen gehad..
Steunt je vriend je hierin?

3 jaar geleden
Hier kan ik ze ook op 1 hand tellen. Vroeger wel in een grote vriendinnengroep gezeten maar om heel eerlijk te zijn ben ik blij dat ik daar uit ben. Was altijd gezeur, nu geeft het me zoveel mee rust met minder vriendinnen. Ik weet wat ik aan ze heb, en ja soms kan ik me ook best alleen voelen maar ik ben tegelijkertijd ook iemand die goed alleen kan zijn en probeer dan echt te genieten van tijd voor mezelf. In het begin vond ik het best moeilijk om dat eenzame gevoel naast me neer te leggen, nu ben ik het meer gaan accepteren en probeer juist te genieten van de momentjes alleen. Straks als de kleine er is zul je je vast geen moment alleen of eenzaam voelen! Ik ben vandaag precies 21 weken zwanger van een jongetje.

3 jaar geleden
Dat herken ik zo erg.. bij ons is t ook gepland maar ik ben nu soms ook ech ...
Hij zegt dan “ mijn vrienden/vriendinnen zijn de jouwe ook” maar hoor eigenlijk niets van hun alleen als ze me toevallig zien krijg ik de vraag hoe gaat het, maar hij snapt niet dat ik me eenzaam voel omdat ik wel het geluk heb dat mijn moeder ook mijn beste vriendin is, dus daar alles bij kwijt kan.
Dus ja & nee

3 jaar geleden
Reactie op D_V
Hier kan ik ze ook op 1 hand tellen. Vroeger wel in een grote vriendinnengr ...
Een jongentje, gefeliciteerd 🤍

3 jaar geleden
Herkenbaar. Ik heb de beste vriendschap met mijn man en mijn moeder. Daar en andere familie heb ik de meeste fun mee. Vriendinnen zijn voor mij altijd oppervlakkig en niet echt zoals ik dat bij anderen zie of als op tv. Ik dacht vroeger dat het belangrijk was om vrienden te hebben maar heb nu echt geleerd dat iedereen voor zichzelf leeft. Al denk je geweldige vriendinnen te hebben, mijn mening is dat het leukste is om leuke relaties op het werk te behouden en zo nu en dan een drankje te doen met een vriendin (eens in de paar maanden). Ik heb dat volledig geaccepteerd.

3 jaar geleden
Reactie op Mimina
Herkenbaar. Ik heb de beste vriendschap met mijn man en mijn moeder. Daar e ...
Hoe heb je dat kunnen accepteren? Want ik heb daar soms echt wel moeite mee, helemaal nu !

3 jaar geleden
Snap je gevoel helemaal, heb wel 2 vriendinnen waar ik echt op kan bouwen. Maar zelfs desondanks dat, het gevoel hebben dat ik helemaal alleen ben.
Gelukkig begrijpt m’n vriend dit wel, omdat die zelf niet zoveel vrienden heeft.
Ma zelfs al zegt hij ik begrijp je, toch voelt het tegelijk alsof die mij niet begrijpt.
Ik begin spontaan op te ruimen, kuisen in de babykamer.

3 jaar geleden
Hij zegt dan “ mijn vrienden/vriendinnen zijn de jouwe ook” maar hoor eigen ...
Zo herkenbaar.. ik hoop dat je je snel beter voelt en minder alleen.. zou fijn zijn! Als je wilt praten, mag altijd 😊

3 jaar geleden
Reactie op Tanessa99
Snap je gevoel helemaal, heb wel 2 vriendinnen waar ik echt op kan bouwen. ...
Ja ik trek me dan ook het liefste terug in de kamer van de baby !!

3 jaar geleden
Erg herkenbaar! Wij zijn de eerste van onze vriendengroep die een kindje krijgen en ik ben zelf ook nog vrij jong (deze maand 24) waardoor ik niet zoveel mensen om me heen heb die in dezelfde fase zitten.. daarnaast werkt mijn vriend enorm veel, soms wel 50+ uur per week en dat voelt ook ontzettend eenzaam af en toe. Mocht iemand behoefte hebben om te kletsen kan je me altijd een berichtje sturen op Instagram! @jasmijnbloemhof

3 jaar geleden
Reactie op Jasmijn_1998
Erg herkenbaar! Wij zijn de eerste van onze vriendengroep die een kindje kr ...
Ik ben zelf ook de eerste van onze “vriendengroep”
Ik ben 23 en merkte sws al dat ik zeker al 4/3 jaar niet meer echt uit ging of iets.. maar het is jammer dat er geen begrip is vanuit andere

3 jaar geleden
Uiteindelijk krijg je een heel ander leven, ik ben 38 en dit wordt mn derde kindje. Heb al dochter van 8 en zoontje van 6. Vriendschappen komen en gaan. Als je kindje straks naar school of psz gaat of gewoon al in de speeltuin, daar ontmoet je mensen en soms ontstaan daar weer kennissen of vriendschappen uit.

3 jaar geleden
Ergens ook herkenbaar. Ik heb wel vriendinnen maar geen met kinderen. Dus hoe leuk het ook is: ze kunnen zich nooit helemaal inleven hoe het is. Gesprekken gaan vaak toch ook richting daten, slechte one Night stands 😂 etc. Daar kan ik wel van genieten. Maar krijg bijv ook veel ongevraagde adviezen omdat ‘de buurvrouw van een collega en daar weer een nicht van’ iets ook had.
Blijft wel lastig… ik heb dus wel vrienden maar geen mom friends, die mis ik..

3 jaar geleden
Ik had ook geen vriendinnen, al sinds de middelbare school niet en ik voelde me vaak alleen. Toen kreeg ik een kindje op mijn 32ste, inmiddels 4 jaar geleden, en de afgelopen 4 jaar heb ik ineens veel contacten opgedaan. Ik merkte bij sommige andere moeders dat ik het het waard vond om de moeite te doen om contact te onderhouden en af te spreken, dat had ik voorheen niet bij mensen. Nu heb ik 2 goede vriendinnen met wie ik graag afspreek en waar ik veel plezier mee beleef. Maar ik had echt mijn zwangerschap en moederschap nodig om in te zien dat sommige mensen een beetje moeite waard zijn 😃