10 Reacties
3 jaar geleden
Ontdooien en pasteuriseren. En ook wat je nu kolft pasteuriseren en dan invriezen. Ingevroren melk is niet ontdaan van de schimmel
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/pasteuriseren-van-moedermelk/#:~:text=Moedermelk%20pasteuriseren%20wordt%20toegepast%20in,Herbesmetting%20kan%20zo%20worden%20voorkomen.
VRIEND
3 jaar geleden
Ik heb het aan 2 lactatiekundigen gevraagd en je kunt het niet geven. Ik heb het bewaard en er ‘pan’ op geschreven. Als ze ouder zijn verwerk ik het in pannenkoekjes. Dat kan namelijk wel☺️. Ik vind de osteopaat fantastisch maar voor moedermelk kwesties vertrouw ik de lactatiekundige!
3 jaar geleden
Ik weet niet hoe het zit bij Spruw, maar wij gooien ook regelmatig een flesje afgekolfde melk in het badje. (vaak melk die al een keer is verwarmd, maar niet gedronken) Dit is erg goed voor het huidje van onze kleine. Had veel last van babyacne, maar is bijna helemaal verdwenen. Misschien kan je uitzoeken of het nog wel in het badje kan? Dan gaat het niet helemaal verloren. Alles beter dan weggooien natuurlijk! ;)
2 jaar geleden
Reactie op Francis1991
Je zult alle melk moeten pasteuriseren. Ik zou het niet zo geven
Inmiddels zijn we 3 maanden verder 🫣. Alle melk gepasteuriseerd gegeven, nergens problemen mee gehad 😁
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Jorinde80
Welke meel gebruik jij? En vanaf welke leeftijd kan dit?
Havermout, een ei, moedermelk en een banaan. Je kunt er nog dingen doorheen doen. Wij doen nu vaak frambozen mee in de blender (roze pannenkoekjes😉) of blauwe bessen er in in de pan. Ik vind de pannenkoekjes zelf ook erg lekker haha. Voor mijn dochter maken er ze nu met plantaardige melk ipv moedermelk.