17 Reacties
3 jaar geleden
Je moet het maar zo zien, jullie bepalen de naam én de uitspraak daarvan. Dat hoef je bij ieder nieuw persoon maar 1x uit te spreken. En dan weet ook iedereen het.
Zelf zit je er t meest mee, omdat werkelijk niemand aan die hond zal denken.
Collega van mij is net bevallen en haar dochter heet ook Macy.
Als je die naam mooi vindt, gewoon doen. ☺️😉
3 jaar geleden
Zeker de naam geven als jullie die allebei mooi vinden! Zodra het kindje er is, leg je die connectie niet meer en is jullie kindje gewoon Macy.
Wij hebben een dochter Kaya. Mijn man twijfelde eerst, omdat een hond in de straat Kaya heet. Ik was zo overtuigd van de naam, dat hij er toch ook enthousiast over werd. Nu is Kaya helemaal onze dochter en denkt hij geen moment aan de hond in de straat 😉
3 jaar geleden
Als ik bij jullie in de straat had gewoont had ik in ieder geval nooit de gelijkenis gezien tussen macy en maccie. Vooral niet als de uitspraak anders is. Dus lekker ervoor gaan 💗
3 jaar geleden
Onze dochter heet Charlie, twee weken voor haar geboorte kregen kennissen een hondje en noemde die Charly. Ik denk maar dat dus meer mensen het een hele leuke naam vinden, anders zouden ze de naam ook niet voor hun hondje uitkiezen.
Tegenwoordig zijn hondennamen sowieso meer mensennamen geworden, ze heten niet meer allemaal Rakker, Lady of Rex 🙂. Ik ken in ieder geval meerderr hondjes en kindjes met dezelfde namen.
3 jaar geleden
Ik ben niet zo'n fan van Engelse namen, maar Macy vind ik best leuk en absoluut geen hondennaam
3 jaar geleden
Wij hadden bij ons 1e de naam dries. Vonden we gewoon heel mooi. Wisten we al voor we zwanger waren en zo heette een jong overleden opa. Maaar... bij mijn man in de vriendengroep was de naam dries een grote grap door een naamsgrapje met dries roelvink die standaard terug kwam . Toen ik zwanger was ook ineens zo gaan twijfelen. Wat als ze hem voor de gek houden. We hebben t grapje zelf meteen gemaakt en alles viel 100 x mee. Wij hormonaal zwangeren (sorry hiervoor) gaan dingen ook beetje overdenken soms... en vallen eigenlijk heel erg mee. Of hebben anderen niet eens bedacht.
3 jaar geleden
Als ik een jochie zou krijgen; had ik hem misschien levi willen noemen naar mijn vorige hond 😅 (wel als 2e naam dan).
Mijn nichtje heet Mila en een van de poezen bij hun is millie. Niks geks, alle namen beginnen gewoon met een M. En, hoe hard en stom het ook is, de hond zal jullie op een gegeven moment verlaten. In alle standaard natuurlijke processen zal dit eerder zijn dat dat jullie dochter heen zal gaan. Qua schrijfwijze zou je even kunnen kijken maar ik denk dat Macy en Mac in spreektaal wel duidelijk verschillend is hoor.
3 jaar geleden
Reactie op Mireilleeevb
Onze dochter heet Charlie, twee weken voor haar geboorte kregen kennissen e ...
Dat is zeker waar, de hondennamen bij ons en familie zijn ook geschikt voor mensen.
Bas, Zoë, Cody, Liza, Tommy, Beau, Saartje zijn daar enkele voorbeelden van.