92 Reacties

één jaar geleden

Mag ik vragen of het gewicht de reden is van een inleiding bij 37 weken??

één jaar geleden

Ik ben met 34 weken gezet op 1885 ( meisje ) Inleiding is ofcours niet “natuurlijk” maar wel een mooi vooruitzicht om je kleine spruit te ontmoeten

één jaar geleden

3100 gram hier bij 35+4. Verloskundige gaf aan dat dit geen reden is voor eerder halen, dat het daarvoor net te weinig is... Ik ga voor een second opinion naar de gynaecoloog, van mij mag het namelijk wel gehaald worden al

één jaar geleden

Ik was vrijdag bij de verloskundige voor een 3de groeiecho. Hij loopt vanaf het begin al boven curve. Ik ben nu 35 weken en 5 dagen zwanger er hij werd nu al op 3 kilo geschat. Ze zeiden hij komt ongeveer nog 1 kilo aan qua gewicht. Voor nu doen ze niks 2x suiker test gedaan die waren goed. Ze hebben alleen gezegt we gaan je niet over de 40 weken laten lopen maar inleiden gaan ze niet doen. Heb wel aangegeven dat ik het eng vind.

één jaar geleden

Ik ben morgen 32 weken, dus het gewicht bij 35 weet ik nog niet ;) Maar bij 30+3 werd onze dame geschat op 1900 gram. Als die lijn doorzet, wat ze wel verwachten, zit ze met 35 weken ook ongeveer op 3000 gram. De uiteindelijke schatting bij 40 weken zit rond de 4500 gram. Dit was bij onze eerste dochter ook het geval. Daarbij ben ik toen bevallen bij 40+2, zonder inleiding. Wel een 'doorleiding' omdat het niet vorderde. Bij de tweede dochter ingeleid na het breken van de vliezen omdat er geen weeën op gang kwamen. Heftig, maar prima te doen. Dus mijn persoonlijke conclusie is dat zowel een grote baby als inleiden prima te doen valt :) Misschien stelt dat je iets gerust. De gynaecoloog gaf bij de vorige controle wel aan dat ze misschien idd eerder gaan inleiden dan 40 weken, om het voor mij ook doenlijk te houden. Dat ligt deels aan de grootte van het kindje, maar ook aan mijn fysieke gesteldheid. Wat benauwt je precies aan een evt. Inleiding?

één jaar geleden

Mijn meisje is met 27+4 geboren. Zit nu op 35+3 en was gisteren 2350 gram

één jaar geleden

Bij mij was de schatting bij 35 weken 2400 gram, het was moeilijk te meten want hij/zij is al helemaal ingedaald dus het hoofdje was niet meer goed te meten.

één jaar geleden

35+2 2700/2800 gr

één jaar geleden

Reactie op iloontjee01

Mag ik vragen of het gewicht de reden is van een inleiding bij 37 weken??
Ja de groei gaat een beetje te hard. Bij de laatste meting 4 weken geleden was mijn baby’tje 2180.

één jaar geleden

Reactie op kayley bruinewoud

Ik ben met 34 weken gezet op 1885 ( meisje ) Inleiding is ofcours niet “n ...
Ergens vind ik het wel prima. Heb echt een flinke buik en kan bijna niks meer. Ben echt opgebrand 😢.

één jaar geleden

Reactie op SGVz

3100 gram hier bij 35+4. Verloskundige gaf aan dat dit geen reden is voor e ...
Ik ben medisch en loop via het ziekenhuis. Zij willen als de groei zo blijft met 37 weken inleiden. Al durf ik dat ook niet. Schijnt toch erg pijnlijk te zijn.

één jaar geleden

Reactie op Tam-ara1992

Ik was vrijdag bij de verloskundige voor een 3de groeiecho. Hij loopt vanaf ...
Wij lopen een beetje gelijk. Ik vind dit ook echt super eng. Ik moet nu dagcurves bijhouden.

één jaar geleden

Reactie op Mikila

Ik ben morgen 32 weken, dus het gewicht bij 35 weet ik nog niet ;) Maar bij ...
De opgewekte pijn, ik lees gewoon teveel horrorverhalen. Maar ook bevallen van een kind dat groter is dan gemiddeld. Ik ben hiervoor bevallen van een prematuur met 25 weken. Nu heb ik weer een heel ander verhaal. De angst is niet zo prettig.

één jaar geleden

Reactie op Een Wens

Ergens vind ik het wel prima. Heb echt een flinke buik en kan bijna niks me ...
Snap ik zeker! Hoe groter de buik hoe beperkter je word, Nu moet ik wel zeggen dat ik nu extra onder controle sta omdat ze dus heel klein is, terwijl mijn buik vrij dik is voor mijn gevoel! Ieder heeft zn voordelen en nadelen ! Hoop dat je het de laatste weekjes volhoud 😘

één jaar geleden

Reactie op Een Wens

Wij lopen een beetje gelijk. Ik vind dit ook echt super eng. Ik moet nu dag ...
Ik heb dat de 2de keer gedaan omdat ik geen drankje wilde. De dag curve moest ik 3 dagen doen en waren en prima. Dus geen suiker. Ik vind het ook eng omdat ik het via donor doe en niet echt ervaring heb met daaronder zeg maar

één jaar geleden

Reactie op Een Wens

De opgewekte pijn, ik lees gewoon teveel horrorverhalen. Maar ook bevallen ...
Snap ik wel, angst is ook rottig idd. Maakt niet uit welke angst, allemaal even rot. Ik denk dat er aan beide situaties (wel en niet inleiden) voor en nadelen zitten, en ik zou dit met de artsen bespreken zodat je voor jezelf een goede afweging kan maken. Dan heb je misschien iets meer controle voor je gevoel, wat de angst vaak ten goede komt. Pas goed op jezelf 🥰

één jaar geleden

Op 35 weken was de schatting 2700gr

één jaar geleden

Voor mij klinkt 2900 gram niet zoveel, ons zoontje is nu met 35+3 geschat op 3500... toevallig vandaag de datum gekregen en ze gaan precies bij 38 weken de keizersnede doen (ik kan niet natuurlijk bevallen, maat anders was de inleiding ook met 38 weken gedaan). Ik hoopte 37 weken maar voor de longetjes raden ze dat af, dus nu 38. Is je.kleintje ineens zo extreem gegroeid volgens de curve of wat is de reden verder? Ik heb zwangerschapsdiabetes, met insuline, HG, bloedverdunners, lig al een half jaar op bed etc... Whaha ik wil ook naar jouw ziekenhuis met 37 weken de bevalling 😅

één jaar geleden

Reactie op kayley bruinewoud

Snap ik zeker! Hoe groter de buik hoe beperkter je word, Nu moet ik wel z ...
Wel een goed werkende placenta & navelstreng? Mijn schoonzus heeft enorm veel last gehad van een niet werkende of slecht werkende placenta. Ook heel erg naar en een bittere strijd. Haar kindje is geboren met 36,5 week en had een gewicht van 1700 gram. Maar gelukkig na 3 weken wel naar huis. Ik hoop dat alles goed gaat komen. Met jullie beide ❤️. De zorgen beginnen gelijk na een positieve test.

één jaar geleden

Reactie op Tam-ara1992

Ik heb dat de 2de keer gedaan omdat ik geen drankje wilde. De dag curve moe ...
Vaak volgt er geen echo meer. Ik krijg ook geen echo meer maar er zal met de hand gevoeld worden hoe groot de baby is. Ik denk dat zij dan middels wat voelen aan de buik een schatting kunnen maken. Ben zelf ook gevraagd om nog eens zo’n suikertest te doen. Maar dat kan ik echt niet aan. Dat was zo verschrikkelijk. Heb zelf gekozen om te prikken en een curve in te houden. Zo verwarrend dat elk gynaecoloog anders denkt.