24 Reacties
2 jaar geleden
😢 zo zielig voor die kleintjes hè!
Check ook even bij de huisarts of het geen schimmelinfectie is, dit is eigenlijk extreme luieruitslag (kan binnen een dag gebeuren) en dan kan je antischimmel crème + zinkzalf gaan smeren (hebben wij bij onze dochter gehad)
Verder veel proberen te luchten, lekker zonder luier laten chillen op een matje, vaak verschonen en niet met doekjes schoonmaken maar een washandje en lauw water. Verder is het echt uitzitten helaas!
Evt tegen de pijn paracetamol?
2 jaar geleden
Misschien een gekke vergelijking maar mogelijk kun je het proberen. Ik werk in de ouderenzorg en daar gebruiken we Aldanex als ze uitslag en open plekjes krijgen door het incomateriaal en het vele zitten/liggen. Volgens mij is dit er ook voor baby's. Het is erg plakkerig spul maar het hecht wel op de open plekjes.
2 jaar geleden
Reactie op Lot4
😢 zo zielig voor die kleintjes hè!
Check ook even bij de huisarts of het ...
Update:
Onze dochter schreeuwt het uit van de pijn van de luieruitslag. En telefoniste bij HAP adviseerde olie en geen water en helemaal geen billendoekjes. Blijkbaar is castor olie top.. en je hebt bij Kruidvat (dat zijn dan wel billendoekjes) olie doekjes en die zijn wel goed.
Dit gaat dat wel over een schimmelinfectie.. nu nieuwe hormoonzalf+ anti schimmel crème halen, zetpillen en olie om dr billen mee schoon te maken.
Ze vertelde dat schimmels graag op vochtige plekken groeien en water daarom niet goed is. Wist ik niet :)
Succes voor vandaag/vannacht! En hoop dat je snel iets hebt dat helpt :)
2 jaar geleden
Waterwipes om enkel schoon te maken geen andere babydoekjes, zoveel mogelijk laten luchten (geen luier), niet veel watercontact tot het geheeld is
2 jaar geleden
Reactie op Imenih
Maïzena, wondermiddel!
Kregen wij ook aangebraden van het CB notabene. Tot de huid heel hard werd ben ik gaan Google, nou je mag maïzena dus absoluut niet gebruiken.. kan zelfs ontstekingen veroorzaken
2 jaar geleden
Hier van alles geprobeerd de eerste weken, ook micanazol en ook natuurlijk middelen, olies, zalven, alles!
Uiteindelijk dit gedaan en binnen een week was het weg:
- Billen schoonmaken met waterwipes
- Billlen goed droog wapperen met waaiertje
- 2x Kleipoeder op de hand strooien en op de billetjes masseren (word het droog van en heeeerlijk zacht!)
- Dan dikke laag sudo.
Ik doe het nog steeds en ze heeft nooit meer last gehad. Had echt gewild dat ik het eerder had geweten!
Succes ❤️