hii,
ik voel heel erg keelpijn opkomen en het gevoel dat ik ziek word. ik ben super gevoelig voor keelontstekingen en wilde daarom beginnen met een strepsils.
maar nu zie ik op internet dat het niet word aangeraden om te nemen, omdat de veiligheid niet is vastgesteld ervan tijdens de zwangerschap.
ik zelf heb niet echt het idee dat het zo veel kwaad kan, maar weet niet zo goed of ik het nou kan nemen of niet.
wat zeggen jullie? en wat zou ik anders kunnen nemen wat wel 100% veilig is?
bedankt 😊
Er zit een verdovend middel in. Daarom stilt het de pijn. Dat kan bij je kindje komen dus ik zou het zeker niet doen. Dat geldt volgens mij ook voor hoestdrankjes. Die mogen namelijk ook niet allemaal.
Beterschap! Vorige maand had ik ook keelpijn en hoest. Vk adviseerde mij hoestdrank ( die geschikt voor zwangeren) en paravetamol te nemen. Maar ik heb geen medicijn genomen. Alleen citroen en munt thee gedronken en Vit C bruisend tablet per dag.
In de bijsluiter van Strepsils staat ook dat het niet geschikt is voor zwangeren, dus ik zou het ook echt niet doen. De gezondheid van de kleine gaat voor. Goed drinken, eventueel anta flu en een paar dagen doorbijten. Beterschap!
In de bijsluiter van Strepsils staat ook dat het niet geschikt is voor zwangeren, dus ik zou het ook echt niet doen. De gezondheid van de kleine gaat voor. Goed drinken, eventueel anta flu en een paar dagen doorbijten. Beterschap!
Ik ben al dagen lang ziek en heb ook last van keelpijn. Gebruik momenteel paracetemol en de bruine anta flu snoepjes. Werkt niet zo goed als strepsils maar het is tenminste iets!
Geen strepsils idd. Gorgelen met zout water, stomen, zoute neusspray (houdt ook je keel schoon), heet water met verse citroen en honing, evt. gember erbij. Paracetamol. Antaflu of ander sabbelsnoepje, paracetamol, vitamine c bruis 1000mg.
Trachitol mag wel! Ik ben er ook gevoelig voor en neem paracetamol en trachitol en waterijsjes. Af en toe gorgelen met zout water helpt ook. En je hebt nog wel wat keelsnoepjes en hoestdrankjes die je mag hebben als zwangere. Even bij de drogist vragen.
Ohh ik wist dat niet. Ik heb gewoon strepsils ingenomen tijdens mijn zwange ...
Ik heb op het begin van mijn zwangerschap ook mega veel strepsels genomen voor ik erachter kwam dat deze niet mochten. Nu al bijna 38 weken zwanger en een gezond jongetje die goed groeit. Niet al te druk om maken. Is meer dat ze geen goede onderzoeken ernaar gedaan hebben. Zal nu overstappen naar trachitol mocht je weer last krijgen 🥰