12 Reacties
2 jaar geleden
Hi! Ik loop bij een dietiste ivm andere allergieen en zij adviseerde wel al om ook zo vroeg mogelijk te beginnen met andere noten in de vorm van notenpasta.
En dan beginnen met een klein beetje en het zo uit te bouwen.
Ik heb tot nu toe alleen amandelpasta gedaan. Hazelnootpasta kan ik nergens vinden(behalve de ongezonde chocovariant馃槄).
Zij adviseerde dit trouwens over alle allergenen, dus ook bijv sesam(bijv door humus te geven)
2 jaar geleden
Wij zijn voor provocatie test ei na het ziekenhuis geweest. Ei allergie uitgekomen.
Ook bloedonderzoek geweest op hazelnoot, amandel,en cashew.
Hazelnoot was verhoogd en hebben we ook provocatietest voor gehad. Nu zelf thuis de amandel en cashew. Voor cashew en amandel heb ik schema meegekregen over hoe te introduceren.
Ik meen dat ik de amandel via amandel melk kon introduceren.

2 jaar geleden
Ik zelf ook geen noten eten totdat ik 30 is. Geniet erwan en geen last van. Weet niet of het verplict is. Ik zou watchen tot de kind 2 jaar is
2 jaar geleden
Reactie op Krsj1994x
Hi! Ik loop bij een dietiste ivm andere allergieen en zij adviseerde wel al ...
Ja, ik vind het toch vreemd dat er bij pinda鈥檚 zo op gehamerd wordt terwijl er meer allergenen zijn. Maar dan ga ik er ook mee beginnen! Ik zag dat ze bij Albert Heijn wel een hazelnootpasta is met pinda馃槄 Inderdaad geen 100% hazelnoot.
2 jaar geleden
Reactie op Madeliefj
Dan is het wel lastig om te bepalen voor welke noot ze/hij allergisch is
Klopt, hier gelukkig niet aan de orde geweest. Hij eet al maanden boterhammen met deze pasta. Is pinda, amandel en cashew. Als je het idee hebt dat er een allergie zou kunnen spelen kun je t misschien beter anders aanpakken maar onze zoon eet vrijwel alles