16 Reacties
2 jaar geleden
Ik vind dit ook een lastige. Mijn dochter is nu bijna 7 maanden maar eet nog niet echt veel vaste voeding/hapjes. Ze is vooral aan het ontdekken, wat ik helemaal prima vindt.
Maar ik heb 5 á 6 voedingsmomenten voor borstvoeding per 24 uur.
En volgens mij tot 1 jaar blijft borstvoeding/melk de hoofdvoeding en hoef je dus nog niks te vervangen.
2 jaar geleden
Ik volg want ik ben daar ook wel benieuwd naar. En de kleine is ook een lekkere dikke baby aan het worden dus ben echt bang dat ik misschien te veel geef.
Ik geef smorgens pap met afgekolfde melk rond 8 uur (1)
Dan rond 11 uur fruit (halve) en brood (3 kruimels) en bv (2)
Dan weer rond 14h30 bv (3)
Rond 18 uur eten
Om 19 uur naar bed en bv (4)
Dan snachts nog 1 of 2 keer
Ik kom dus uit op 5 a 6 keer als ik me niet vergis, ik dacht dat het veel meer was 😳
2 jaar geleden
Ik geef 4 of 5 x bv (7.00, 11.00, 15.00, 18.00 (en soms tussen 18.00-7.00 nog een x). Tijden zijn wel om en nabij, want ik voed ip nog op verzoek dus het is altijd iets anders, maar als m’n man voor haar zorgt zijn dit wel een beetje de tijden.
Tussen deze voedingen door geef ik 1 stuk fruit, 1 boterham (ze eet vaak de helft, zonder korst) en 1 avondmaaltijd (komt vaak nog neer op een paar hapjes of klein kommetje). Ik lees verder even mee want weet ook niet zo goed of ik zo moet doorgaan of de melk meer moet afbouwen ondertussen..
2 jaar geleden
Ik voed op verzoek en kom uit op tussen de 4 en 6 voedingen per dag (meestal 5). Ze eet hier 2x per dag groentehap en dat gaat er meestal goed in (4 a 5 ijsblokjes per keer). We proberen tussendoor nog wat brood en fruit ed maar dat wil ze nog niet echt. Merk wel sinds we met de groentehapjes zijn begonnen dat ze minder behoefte heeft om te drinken. Ik doe het allemaal op verzoek en laat haar zelf bepalen hoeveel ze van alles wil en het zorgt er dus op een natuurlijke manier voor dat ze iets minder borstvoedingen vraagt
2 jaar geleden
Dochter is ook 6,5 maand. Hapjes vervangen nog geen vast voedsel omdat ze nog weinig eet. Ze eet enkel nog maar groentenpap (paar goeie lepels). Ik kom ook nog aan 7-8 borstvoedingen per dag.
2 jaar geleden
Zoon van bijna 7 maanden. Ik voed op verzoek en kom vaak aan 7 voedingen per dag. Hij krijgt overdag een stuk fruit of groente en/of wat brood.
2 jaar geleden
Ik probeer de tips van La Leche League op instagram te volgen, tot 1jaar is vaste voeding just for fun en vervangt het nog geen melk. Melk bevat veel meer calorieën dan groente en fruit, dus steeds vaste voeding aanbieden na een melkvoeding, dat de honger gestild wordt door melk. Een 8-tal voedingen per dag blijft aangeraden, zelf probeer ik aan 7 te komen (incl 3 afgekolfde flesjes op crèche. Worden wel heel wat voedingsmomenten zo.
2 jaar geleden
Wij zijn pas net gestart met vaste voeding (iets meer dan een week nu) en groenten en fruit gaan er goed in. Ik geef daarnaast nog 5-7 keer bv per 24 uur (waarvan meestal 2 keer ‘s nachts). Ik kijk gewoon naar zijn behoefte. Eet hij wat meer vast voedsel, dan zal hij minder drinken, maar eet hij minder, dan zal hij meer drinken.