18 Reacties
3 jaar geleden
Heb dit eigenlijk binnenshuis nooit aangelaten aangezien het warm genoeg binnenshuis is
3 jaar geleden
Wij monitoren thuis zijn temperatuur. Bij ons thuis zit zijn temperatuur steeds goed dus geven we hem geen mutsje op. Als zijn temperatuur lager zou worden, zetten we hem wel een mutsje op. temperatuur van een baby moet tussen 36.5 en 37.5 liggen. Rond 36.5 of lager zou ik hem een mutsje op zetten
3 jaar geleden
Helemaal jouw vrije keus, wat vind je belangrijk. Inderdaad is een mutsje niet alleen voor de warmte, maar ook om ze te beschermen tegen alles van buitenaf. Ze worden al aan zoveel blootgesteld de eerste tijd! Mijn oudste dochter heeft tot zeker een half jaar een mutsje gedragen. De jongste is nu 4 weken en draagt ook altijd nog een mutsje. Ze kan haar energie zo mooi in het groeien en ontwikkelen stoppen.
3 jaar geleden
Reactie op Diesje
Helemaal jouw vrije keus, wat vind je belangrijk. Inderdaad is een mutsje n ...
Een mutsje van wol met zijde doet het hiervoor goed. Die met een strikje blijven lekker geborgen goed over het hoofd/de oren zitten. Joha heeft ook veel met een drukknoopje, maar mijn ervaring is dat haar gezichtje dan vaker in het mutsje verdwijnt 😩 Gelukkig goed ademend, wol.
3 jaar geleden
Ik had na 1,5 week alleen nog mutsje buiten op. Ik controleer zijn temperatuur nog 3 x per week en blijft gewoon goed.
3 jaar geleden
Hier nog steeds mutsje op binnen. Nou zijn we ook nog niet echt naar buiten geweest, is ze op 10 gram na 10% geboortegewicht verloren en groeide niet zo hard. Temperatuur kan en kon ze wel al snel goed regelen maar om de energie voor groei te gebruiken toch mutsje ongedaan. Het is echt per kindje verschillend en jij kan beoordelen wat het best is voor jouw kindje
3 jaar geleden
Ligt geheel aan je baby..
Hier 2 weken opgehad. En daarna alleen snachts, zodat hij zn energie in de groei kon steken en niet in het warm houden☺️
3 jaar geleden
4 dagen na de bevalling. Kraamverzorgster wilde zien hoe hij zichzelf warm hield zonder mutsje, dit deed hij goed dus vanaf toen niet meer opgedaan binnen.