18 Reacties

3 jaar geleden

Het mutsje kan af

3 jaar geleden

Ik heb mutsjes 2 weken op gedaan in huis. Hij kon zijn temperatuur goed regelen en toen heb ik hem afgedaan 😊. Daarna even blijven temperaturen om jezelf even gerust te stellen

3 jaar geleden

Heb dit eigenlijk binnenshuis nooit aangelaten aangezien het warm genoeg binnenshuis is

3 jaar geleden

Hier mocht de muts thuis na 5 dagen af

3 jaar geleden

Wij monitoren thuis zijn temperatuur. Bij ons thuis zit zijn temperatuur steeds goed dus geven we hem geen mutsje op. Als zijn temperatuur lager zou worden, zetten we hem wel een mutsje op. temperatuur van een baby moet tussen 36.5 en 37.5 liggen. Rond 36.5 of lager zou ik hem een mutsje op zetten

VRIEND

3 jaar geleden

Kan dan af, maar mag ook op! Het mutsje zorgt er ook voor dat prikkels wat gedempt worden☺️. Wij hebben een normaal mutsje en een strikmutsje. Vooral met visite kan het fijn zijn! Vind ik stiekem ook met aanraken😅

3 jaar geleden

Helemaal jouw vrije keus, wat vind je belangrijk. Inderdaad is een mutsje niet alleen voor de warmte, maar ook om ze te beschermen tegen alles van buitenaf. Ze worden al aan zoveel blootgesteld de eerste tijd! Mijn oudste dochter heeft tot zeker een half jaar een mutsje gedragen. De jongste is nu 4 weken en draagt ook altijd nog een mutsje. Ze kan haar energie zo mooi in het groeien en ontwikkelen stoppen.

3 jaar geleden

Reactie op Diesje

Helemaal jouw vrije keus, wat vind je belangrijk. Inderdaad is een mutsje n ...
Een mutsje van wol met zijde doet het hiervoor goed. Die met een strikje blijven lekker geborgen goed over het hoofd/de oren zitten. Joha heeft ook veel met een drukknoopje, maar mijn ervaring is dat haar gezichtje dan vaker in het mutsje verdwijnt 😩 Gelukkig goed ademend, wol.

3 jaar geleden

Ik had na 1,5 week alleen nog mutsje buiten op. Ik controleer zijn temperatuur nog 3 x per week en blijft gewoon goed.

3 jaar geleden

Misschien ben ik de enige, maar ik vind een mutsje ook echt vet schattig staan 😍

3 jaar geleden

Na de eerste dag thuis geen mutsje meer op. ze regelt haar temperatuur heel goed en ze heeft mooie waarden dus geen muts nodig.

3 jaar geleden

Babies reguleren hun temperatuur met hun handjes en hoofd. Dus als het te warm is kunnen ze met een mutsje op moeilijk de warmte kwijt. Denk dat belangrijk is om te kijken hoe warm het binnen is en je baby blijven temperaturen. 'S nachts beter geen mutsje.

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 3 weken en heeft nog meestal een mutsje op. Toen ze een paar dagen oud was is ze opgenomen geweest met ondertemperatuur en nu tempt ze vaak nog tussen 36.5 en 36.8. Ik vind het gewoon een fijn idee om haar zo nog wat warmer te houden.

3 jaar geleden

Onze dochter is 2.5 week oud en heeft na het douche, als we naar buiten gaan en 's nachts nog een mutsje op.

3 jaar geleden

Hier nog steeds mutsje op binnen. Nou zijn we ook nog niet echt naar buiten geweest, is ze op 10 gram na 10% geboortegewicht verloren en groeide niet zo hard. Temperatuur kan en kon ze wel al snel goed regelen maar om de energie voor groei te gebruiken toch mutsje ongedaan. Het is echt per kindje verschillend en jij kan beoordelen wat het best is voor jouw kindje

3 jaar geleden

Ligt geheel aan je baby.. Hier 2 weken opgehad. En daarna alleen snachts, zodat hij zn energie in de groei kon steken en niet in het warm houden☺️

3 jaar geleden

Na de kraamweek geen mutsje meer op gehad! Alleen buiten. Ze was na de eerste week al 150 gram boven geboortegewicht en regelt haar temperatuur goed dus niet nodig!

3 jaar geleden

4 dagen na de bevalling. Kraamverzorgster wilde zien hoe hij zichzelf warm hield zonder mutsje, dit deed hij goed dus vanaf toen niet meer opgedaan binnen.