73 Reacties

2 jaar geleden

Ik werk 5 dagen en 39 uren per week 🙂

2 jaar geleden

3 op kantoor (tot half 5) en 1 dag thuis verdeeld qua uren 😃

2 jaar geleden

Ik werk in de zorg. Voor mijn zwangerschap werkte ik 30 uur. Momenteel heb ik nog gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof dus werk ik minder. Ene week 3 dagen en andere week 2 dagen. Vanaf oktober is het betaald ouderschapsverlof op en ga ik van 30 uur op contract naar 24 uur. Ene week 4 dagen (di,wo,za,zo) en de andere week 2 dagen (di,wo).

2 jaar geleden

Ik werk sinds kort weer 3 dagen (18uur gemiddeld).

2 jaar geleden

Ene week werk ik 27 uur, andere week werk ik 38 uur. Om en om zeg maar. Altijd verdeeld over 5 dagen. Maar het komt ook wel eens voor dat ik een week van 50 uur draai.

2 jaar geleden

Reactie op D_V

Ik werk in de zorg. Voor mijn zwangerschap werkte ik 30 uur. Momenteel heb ...
Waarom laat je je contract aanpassen? Je hebt toch nog onbetaald verlof?

2 jaar geleden

Ik werk nu drie dagen en zet één dag per week betaald ouderschapsverlof in. Na de eerste verjaardag van m'n dochter ga ik weer vier dagen werken, denk ik 😉.

2 jaar geleden

32uur over 4 dagen, dit hele jaar 3 dagen door ouderschapsverlof in te zetten. Door goede CAO hele jaar 3 dagen werken en wel 4 hele dagen betaald krijgen.

2 jaar geleden

Ik werk 6 dagen, gemiddeld 50 uur per week. Heb dan wel een eigen zaak, dus dat is ook weer anders denk ik

2 jaar geleden

Reactie op Brosa

Waarom laat je je contract aanpassen? Je hebt toch nog onbetaald verlof?
Omdat ik sowieso geen 30 uur meer wil werken.

2 jaar geleden

Ik werkte 38 uur voorheen in 4 dagen nu 27,5 in 3 dagen

2 jaar geleden

3 dagen! Als de kleine 1 word dan ga ik weer na 4 dagen ivm dat hij dan 1 dag naar de opvang gaat.

2 jaar geleden

Ik heb een 36 uur contract maar zet 4 uur betaalde osv in. Daardoor dus 32 uur werken. Ik werk onregelmatig en in de weekenden. Vaak de ene week 5 of 4 (incl weekend) en de andere week 2 of 3 dagen.

2 jaar geleden

Ik werk 32uur verdeeld over 4 dagen. Daarvan werk ik 2 dagen thuis.

2 jaar geleden

Reactie op D_V

Omdat ik sowieso geen 30 uur meer wil werken.
Je kunt dan ook nog eerst je onbetaald ouderschapsverlof inzetten. Zo behoud je je recht op die uren, mocht je bv in de zw of ww terecht komen of toch meer uur willen blijven werken. Daarnaast bouw je dan vaak ook nog pensioen op over die uren. Natuurlijk krijg je niet betaald, maar het ‘vangnet’ is nog wel gebaseerd op je oude aantal uren. Misschien heb je hier nog iets aan.

2 jaar geleden

Ben van 4 naar 2 dagen gegaan, om meer thuis te kunnen zijn

2 jaar geleden

Ik werkte 5 dagen, nu 3. Heb 2 dagen ouderschapsverlof tot haar 1e verjaardag. Daarna blijf ik 3 werken of ga ik naar 4. Even kijken nog

2 jaar geleden

Nu 2 dagen (16 uur) en na mijn ouderschapsverlof ga ik naar 20 uur. Dat is dan de ene week 2 dagen de andere week 3 dagen.

2 jaar geleden

Ik ga straks officieel 4 dagen werken tot mijn betaald ouderschapsverlof op is en hierna 3 dagen, waarvan 1 dag 6 uur en de andere twee 8,5. In het onderwijs, dus ook lekker veel vakantie met de kleine meid 🤗

2 jaar geleden

Ik werk 5 dagen 37.5 uren per week