5 Reacties
4 jaar geleden
Hoi,
Een missed abortion geeft geen verhoogde kans op weer een missed abortion in de volgende zwangerschap. De kans dat het fout gaat is voor jou even groot als voor iedere andere vrouw.
Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad en zelfs dan is er nog geen verhoogd risico voor een 3e miskraam 🤷♀️
Pas na 3 of 4 keer stijgen de kansen denk ik.
Voorlopig 7 weken zwanger, volgende week eerste echo.
Miskraam gehad op 8 weken en op 11 weken (toe ook steeds kloppend hartje gezien) dus ik begrijp hoe je je voelt.
Hoe moeilijk het ook is, probeer vertrouwen te hebben in je lichaam.
Veel succes!!!
4 jaar geleden
Op deze site: https://datayze.com/miscarriage-chart?mode=table
krijg je op basis van o.a. je leeftijd, eerdere miskramen een percentage van kans op een miskraam. Ik heb bij 8 weken een kloppend hartje gezien, de kans dat het goed gaat daarna is meer dan 95%!
4 jaar geleden
Reactie op Roos__
Op deze site: https://datayze.com/miscarriage-chart?mode=table
krijg je op ...
Hoi Roos,
Bedankt voor je reactie! Alleen gaan deze cijfers over miskramen en worden missed abortions niet specified genoemd. Juist doordat ik niet door had dat het een miskraam was kan ik nu moeilijk om mijn lichaam vertrouwen 😊
4 jaar geleden
Ik begrijp je onzekerheid helemaal! Zelf ook een ma gehad afgelopen november, we kwamen er met 11 weken achter. Ik heb nu ook bewust gekozen voor een echo pas met 9 weken omdat toen de goede echo met 7.5 niks heeft betekend. Vind het zelf ook superspannend maar ik probeer er niet te veel over na te denken en gewoon te vertrouwen op mijn lijf. De kans dat het nu goed gaat is vele malen groter dan de kans dat het fout is. Daar probeer ik me aan vast te houden. Veel succes voor jou de komende tijd!
4 jaar geleden
Reactie op OshinRosanne
Hoi Roos,
Bedankt voor je reactie! Alleen gaan deze cijfers over miskramen ...
Maar een MA is toch eigenlijk ook gewoon een miskraam (die alleen niet meteen vanzelf op gang komt)?
Zelf heb ik in december een missed abortion gehad. Deze cijfers bieden me wel hoop, nu ik ze elke dag zo zie aflopen heb ik meer hoop dat nu wel goed mag gaan.
Nog even geduld hebben voor je echo! ❤️🍀 De kans dat het goed gaat is inderdaad groter dan dat het weer mis zou gaan.