29 Reacties

één jaar geleden

Onze kleine meid is nu 2 maandjes. Maakt idd overdag hazenslaapjes en is dan ook veel wakker. Krijgt savonds 22.30/23:00 uur haar laatste fles en slaapt dan door tot 07:00/07:30.

één jaar geleden

Mijn dochter is overdag gewoon beneden of met mij op pad. Ze slaapt wanneer ze wil. Soms hazenslaapjes en soms lang. Vooral in de auto of op mij slaapt ze goed. Ik doe haar ook regelmatig in de draagdoek. Ene dag is ze heel veel wakker en andere dag slaapt ze veel. Als ze t nodig heeft slaapt ze wel.

één jaar geleden

Bij ons is ze 9 weken. Overdag slaapt ze 2 keer een uurtje + 1 langere slaap van 2,5 uur ongeveer. ‘S avonds slaapt ze nu vaak om 19.30 uur tot 4 uur, dan even voeden en daarna weer tot 7 uur slapen. Hoop dat het zo goed blijft gaan! Ze krijgt bv op verzoek (overdag is dat bijna wel elke 2 uur), misschien dat ze daardoor s nachts zo’n lange slaap doet (?)

één jaar geleden

Reactie op Karianne81

Mijn dochter is overdag gewoon beneden of met mij op pad. Ze slaapt wanneer ...
Hier precies hetzelfde. Afgelopen 2 dagen was ze veel wakker, zelfs in de auto of wagen... maar die slaap haalt ze nu in op mij 🥰 's nachts slaapt ze gelukkig wel altijd heel goed.

één jaar geleden

Mijn dochter van 6 weken doet vaak een lang slaapje in bed overdag en verder hazenslaapjes op de arm, maxi Cosi of wandelwagen. Ze gaat in de avond rond 8u naar bed, 4u in de nacht komt ze voor een voeding en slaapt dan tot 7 of 8u in de ochtend.

één jaar geleden

Dochter van morgen 11 weken doet ongeveer 3x een hazenslaapje van max 45 minuten. Gaat tussen 7 en 8 uur in de avond naar bed en slaapt dan tot afwisselend 8-9.30 door als ze rond 4u nog een x komt voor een fles. Anders slaapt ze door tot een uur of 6-7 (vandaag toevallig 7.45) zonder tussendoor wakker te worden. De nachten gaan dus geweldig maar overdag slaapt ze heel weinig. Resulteert in veel oververmoeid zijn 🙃

één jaar geleden

Reactie op Mamatobe204

Mijn dochter van 6 weken doet vaak een lang slaapje in bed overdag en verde ...
Hoe zwaar is jou kleine en hoeveel voeding geef jij? Hier wordt de kleine nog steeds na 3 uur wakker elke keer..

één jaar geleden

Reactie op Nietepiet1992

Hoe zwaar is jou kleine en hoeveel voeding geef jij? Hier wordt de kleine n ...
Met 3,5 week woog ze 4,2 kg. Denk nu tussen de 4,5 en 5 ongeveer. Ze drinkt 8-12-16-20 en in de nacht nog een keer 150+5 en alles gaat altijd op.

één jaar geleden

Reactie op Mamatobe204

Met 3,5 week woog ze 4,2 kg. Denk nu tussen de 4,5 en 5 ongeveer. Ze drinkt ...
Krijg het hier niet voor mekaar om minder dan 8 of 7 voedingen te doen, ook al geef ik 150 hij blijft komen om de 3 uur hahah!

één jaar geleden

Reactie op Nietepiet1992

Krijg het hier niet voor mekaar om minder dan 8 of 7 voedingen te doen, ook ...
Ah jammer. Maar komt vanzelf! Elke baby is anders

één jaar geleden

Ons meisje is 8 weken. Drinkt 5 voedingen op een dag. Onze dag ziet er zo uit; 6:30 bv 8:00 - 10:00 slapen in haar wiegje Even in de box spelen 10:30 bv 11:30 - 14:30 slapen meestal in de wagen als we iets gaan doen of als ik thuis kom leg ik haar over in haar bedje. 14:30 bv Even spelen 16:30 dit slaapje wil ze meestal niet in de wieg wel in de box of draagzak 19:00 bv Knuffelen en spelen (grote broer naar bed) 20:00 slapen eigen wiegje 23:00 maak ik haar wakker voor bv Daarna slaapt ze tot 6:30

één jaar geleden

Reactie op tessa-1

Dochter van morgen 11 weken doet ongeveer 3x een hazenslaapje van max 45 mi ...
Hier precies hetzelfde!

één jaar geleden

Reactie op -Tessa-

Hier precies hetzelfde!
Zal het aan de naam van de moeder liggen? 😜

één jaar geleden

Reactie op tessa-1

Zal het aan de naam van de moeder liggen? 😜
Haha ja misschien 🤭

één jaar geleden

Reactie op tessa-1

Zal het aan de naam van de moeder liggen? 😜
En hoe kom jij de dagen een beetje door met een dochter die amper slaapt?😅 voor mijn gevoel ben ik de hele dag vooral bezig met haar proberen te laten slapen en zorgen dat ze niet oververmoeid raakt. En de tijd naar de volgende voeding overbruggen. Vind het soms heeel erg intensief.. ze is ook zo alert. Heel leuk want ze is super vrolijk, heel veel lachen en kletsen, maar ook zo moeilijk te lezen soms qua signalen daardoor.

één jaar geleden

Reactie op -Tessa-

En hoe kom jij de dagen een beetje door met een dochter die amper slaapt?😅 ...
Nou het is echt alsof we hetzelfde kind hebben. Hier ook eentje mega alert en continu lachen. Soms denk ik okee nu gaat het lukken maar dan slaapt ze een halfuur en zodra ze wakker wordt is het eerst continu in haar ogen wrijven en daarna weer alles observeren. Tot de vermoeidheid weer in slaat en ze moet huilen. Of ze haar flesje krijgt en na de helft in slaap valt. Ook zo fijn

één jaar geleden

Reactie op tessa-1

Nou het is echt alsof we hetzelfde kind hebben. Hier ook eentje mega alert ...
Haha heeel erg herkenbaar inderdaad!😅 ook dat observeren. Soms vind ik het ook echt kijken alsof ze al ouder is dan ze daadwerkelijk is (dinsdag 12 weken). Helaas valt ze hier niet in slaap na het drinken, maakte het wel makkelijker. Ze slaapt hier alleen ingebakerd en met flink wat hulp akaa naast bedje zitten, over haar gezicht aaien en het bedje heen en weer bewegen. Enige andere alternatief is in de draagzak.

één jaar geleden

Onze dochter van bijna 3 maanden slaapt in de nacht vaak van 19:00 tot 6/7u. Soms komt ze iets eerder voor een voeding. (Ik ben nu wakker omdat ik naar de wc moest.) Daarna slaapt ze vaak nog een uurtje of twee verder. Ik vond dit niet echt de standaard (wellicht in theorie, maar ik weet dat in praktijk baby's vaker wakker zijn 's nachts) dus ik heb vaak wakker vol verbazing naar onze schone slaapster liggen luisteren. Overdag is ze vaak een uurtje tot twee uur wakker, soms langer. Daarna slaapt ze zo'n 45 minuten tot 2,5 uur, waarvan het gros in de draagdoek en soms een langer slaapje (die 2-3 uur dus) in de middag in haar wiegje. Dan lig ik - vaak met haar grote broer- er wel naast in het grote bed. Die nabijheid heeft ze vaak wel nodig, anders blijft ze alert. Ze kan ook wel jammerend/huilend in de box in slaap vallen, maar ik vind dat niet nodig, dat ze daarvoor moet huilen. Echt bijhouden doen we niet, maar ik vind haar - vooral 's nachts - een erg goede slaper. Overdag is ze erg alert en maakt ze graag contact dus overdag denk ik weleens dat ze beter zou kunnen slapen. Maar al met al is ze een droom van een baby.

één jaar geleden

Onze kleine meid (10 weken) slaapt ineens wel erg lang s nachts… vannacht van 20.00 tot 7 uur (ik maakte haar wakker om 7 uur). Ze komt niet meer voor voeding tussendoor. Nu vraag ik me weer af of dit normaal is? Voor iemand herkenbaar? Overdag slaapt ze zo’n 4 of 5 uurtjes bij elkaar.

één jaar geleden

Onze kleine meid (10 weken) slaapt ineens wel erg lang s nachts… vannacht v ...
Hier ook hoor. Als ze verder gewoon goed te pas is overdag, genoeg volle luiers, voeding etc heeft, alert is, dan is er niks aan de hand!